עוגה בצורת צליפון (ומה זה בכלל צליפון)

זה התחיל דווקא ביום ההולדת של טלי. כבר זמן-מה שמתי עין על האתר המקסים והמדהים הבא, שבו בעלת האתר מייצרת צעצועים רכים לפי ציורים של ילדים:

http://www.childsown.com/

וטלי הרי מציירת נפלא. הבעיה רק שבעלת האתר, וונדי טסאו, מוצפת בהזמנות עבודה ובעצם כבר אי אפשר להזמין אצלה כלום. אבל יש לה עמוד קישורים שדרכו אפשר להתוודע אל כל מיני אמניות ובעלות מלאכה (ככל שהצלחתי להבחין, כולן נשים) אשר מציעות שירות דומה. אחת שתפסה את עיני היתה אמסה:

http://doodliesoftie.blogspot.hu/

אף שציפיתי שגם היא תהיה עסוקה מדי, שלחתי אליה אימייל בצירוף אחד הציורים של טלי, ושאלתי אם ומתי תהיה פנויה להכין צעצוע. להפתעתי נענתי מיד, תשובה ברורה, עניינית, וחמה: כן, היא תתפנה בחודש הקרוב, צריך לשלם מקדמה מראש, הצעצוע יהיה מוכן בתאריך כך וכך, והציור מוצא חן בעיניה.

עברו שבועות אחדים, ובתיבת הדואר הופיעה אחת החבילות הקסומות שקיבלנו בחיינו:

tali'sdragon

התענוג כולו עלה 100 יורו, כולל משלוח. מצד אחד לא זול, מצד שני, בלי כסף, יחסית לכמה שהוא מיוחד ואישי ויפה ומשמח. אצל אמסה באתר אפשר לראות גם את הציור שלפיו נתפר הדרקון.

ראה חגי את הדרקון של טלי, ונתקף קנאה. (זה לגמרי מובן. גם אני קנאתי בטלי.) אלא שחגי, שלא כמו טלי, לא מרבה לצייר, ואפילו נרתע מציור, כי זה דורש ממנו מאמץ והתוצאות מתסכלות אותו. אבל הבטחתי לו שאם הוא יצייר ציור צבעוני ויפה, גם הוא יקבל צעצוע מתנה לפי הציור. ובזאת קיבל מוטיבציה. התיישב וצייר טריגון, חיית ים אהובה עליו, המכונה בשפת חגי "צליפון":

כך נראה "צליפון" בטבע

כך נראה "צליפון" בטבע

וזה הצליפון של חגי: ציור ובובה

וזה הצליפון של חגי: ציור ובובה

נו, אז פלא שחגי רצה עוגת יום-הולדת בצורת צליפון? והרי היא לפניכם:

stingraycake

לא הסתבכתי עם חיתוכים ועיצובים: סתם עוגה עגולה, קרם חמאה לציפוי, עיניים משאריות של בצק סוכר + שוקולד מריר, והחיוך והזנב הם סוכרית גומי.

וזהו. העוגה הכי אישית, לפי בקשתו של חגי.

אני ממליצה מאוד לשוטט קצת בגלריות הוירטואליות של האתרים שהזכרתי כאן. בחיי שהצעצועים שהנשים הללו תופרות לפי ציורי ילדים, הם הצעצועים הכי יפים, הכי חמודים והכי מקוריים. אילו היתה חנות שמכרה את הצעצועים האלה, זאת היתה החנות האהובה עלי בעולם כולו, והייתי מרוששת את עצמי כדי לקנות את כולם.

פוסט זה פורסם בקטגוריה עוגות יום הולדת. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

12 תגובות על עוגה בצורת צליפון (ומה זה בכלל צליפון)

  1. simashimony הגיב:

    תודה! שימחת אותי!

  2. שלומית נשרי הגיב:

    יופי של רעיון ומתנה מקורית לאנשים קטנים וגדולים!

  3. יסמין הגיב:

    מקסים! גם הרעיון וגם הביצוע

  4. רעיון מקסים, בובות יפיפיות.. (וגם העוגה).

  5. רונית ש ד הגיב:

    גם אני אוהבת את האתרים האלה, ואם לא הייתי מתביישת מעצמי וממשפחתי הייתי שולחת לשם את היצורים המצויירים שלי. אבולוציה מקסימה: מציור לבובה לעוגה. ברגע שהילדים שלי לא ירצו עוד את עוגת הבוץ והאבנים, אציע להם עוגה בצורת צליפון. תודה על הפוסט מעורר ההשראה!

  6. arnevet הגיב:

    הדרקון והצליפון מקסימים כל כך! והאם אני צודקת ודואר ישראל לשם שינוי עשה את עבודתו?

    • gilibug הגיב:

      למרבה הצער, לא: ביקשתי שישלחו לכתובת של אמא שלי באוניברסיטה העברית, יש להם מערכת דואר פנימית שאני סומכת עליה יותר מאשר על הסניף המקומי שלי.

  7. יפה מאוד ! בהחלט מטייל על קו הפר שבין מאכל ומשחק ומזין את הילדים בדמיון רב!
    עיצוב מזון הוא חלק מהעולם של עיצוב שמפרה את התודעה של הילדים ומאפשר להם
    ליהנות מעולם מרהיב של צבעים, צורות וטעמים. תודה!

  8. איציק הגיב:

    ממש יפה! הלוואי והאומנות הזאת תצא לפועל בתפוצה ארצית

כתיבת תגובה

