הוצאה לאור מרושתת חברתית

אז קודם כל, עדכון קצר למי שמתעניין בהוצאת "עוץ" ולא עוקב אחרי עמוד הפייסבוק שלה. הספר "ארץ עוץ המופלאה" היה אמור לצאת לאור בשבוע הספר, אבל החלטנו לעכב את המהדורה כדי להשקיע קצת יותר בסריקה ושיפור של האיורים. כעת הגרסה המשופרת מוכנה לדפוס ביום ראשון על הבוקר, ונקווה שעותקים יהיו בידי עד סוף השבוע. לכשיהיו מוכנים, אפשר יהיה לרכוש אותם באתר ההוצאה: utz.co.il

eretzutzcover

אחת מתופעות הלוואי המעניינות של הקמת הוצאה חדשה ופירסומה אך ורק באמצעות רשתות חברתיות באינטרנט, היתה פנייה של חברות שונות המציעות שירותי רשת חדשים ומעוניינות לעניין אותנו במוצר שלהן. חשבתי שאולי גם אתכם יעניין לשמוע על החברות הללו, ואולי תביעו את דעתכם, איזה מהשירותים נראה בעיניכם מוצלח מבחינתכם כצרכנים פוטנציאליים. יש לציין שאין לי אינטרס אישי באף אחת מהחברות הללו, רק אחת הפניות היתה ממישהי שהכרתי בעבר. אני עוד לא התנסיתי בשירותים הללו ואני לא יכולה לחוות עליהם את דעתי, לטוב או לרע, מעבר לרושם הראשוני שעולה מתיאור המוצר כפי שנמסר לי על ידי נציגי החברות.

ולהלן הפניות:

אתר http://indiebook.co.il/. הרעיון די פשוט. אינדיבוק היא למעשה חנות ספרים עצמאית מקוונת. החנות מציעה את שירותיה ליוצרים ישראליים שמעוניינים למכור את ספריהם במכירה ישירה, ולעקוף את העמלות הגבוהות שגובות רשתות הספרים. גם אינדיבוק גובה עמלה, אבל העמלה היא רק 30%, לעומת 50% + דמי שינוע דמי מדף ודמי תהום* שגובות היום חנויות הספרים הרגילות. בנוסף, היוצרים חופשיים לקבוע את מחיר הספרים כרצונם, ואינם נתונים ללחצים לתת הנחות גדולות. מכירה באינדיבוק מניבה רווח הרבה יותר גדול ליוצר, מתוך מחיר לצרכן שאינו בהכרח גבוה יותר מהמחיר בחנויות הרגילות. מן הסתם אפשר גם למצוא באינדיבוק ספרים שכלל אינם נמכרים ברשתות הגדולות, כגון ספרי הוצאת זיקית.

מחשבה שלי: הרעיון עקרונית מוצא חן בעיני, אבל לפחות בהתחלה אני רוצה לנסות למכור את הספרים בעצמי, ולא לשלם אפילו עמלה של 30%… אולי בהמשך אראה שאני זקוקה לחשיפה שאינדיבוק עשויה לספק.

GETONIC. מערכת גטוניק מאפשרת מכירה ישירה מתוך הפיד בפייסבוק, טוויטר, בלוגים ועוד. אם הבנתי נכון, היתרון הוא הפנייה ישירה יותר למכירות. במושגים אנלוגיים: במקום שאגיד לחבריי, "יש יופי של חנות ספרים, לכו לבקר בה, כדאי לכם", אני יכולה להביא את החנות ישירות אליהם.

מחשבה שלי: זה נשמע אינטואיטיבי, כמעט מתבקש. עמית מגטוניק כותב: "אנחנו עובדים מזה מספר שנים ומצליחים היטב בחו"ל, אבל נשמח ללקוחות ישראלים". כמוכן, הוא מוכן להציע חודש התנסות חינם למי שהופנה לגטוניק מכאן.

Jammer. במילים של יעל, שפנתה אלי: "ג'אמר היא סוג של מועדון לקוחות (או מועדון מעריצים) משוכלל. בתור הוצאת ספרים תוכלו לקבל מידע מדוייק של כל מי שעוקב אחריכם במערכת ויש לכם את היכולת לפנות לאנשים בקלות. אתם יכולים לפרסם תכנים מכל סוג שהוא לכל הקהל. עד פה לא מאוד רחוק מפייסבוק (חוץ מזה שאנחנו לא מגבילים את החשיפה שלכם ולא גורמים לתוכן שלכם להתחרות עם תכנים אחרים). המיוחד הוא שאתם יכולים לסגור תכנים אקסלוסיבים למנויים בלבד ולמכור תכנים דיגיטלים ישר מתוך הפיד שלכם. אז לדוגמא, אתם מוצאים ספר חדש — תוכלו לתת כמה דפים בחינם, ולתת פרק מלא או שניים רק לאנשים שמשלמים דמי מנוי, ותוכלו גם למכור את הספר כולו היישר מהפוסט בפיד."  הנה דוגמה להוצאת ספרים שפתחה בחשבון בג'אמר. ג'אמר הוא סטארטאפ אמריקאי, והמערכת לעת עתה עוד לא פועלת בעברית.

מחשבה שלי: לא בטוחה. להוצאה קטנטונת כמו שלי, בתחילת דרכה, נראה לי שזו טעות לצפות מאנשים שיירשמו כמנויים, על אחת כמה וכמה בתשלום. נראה לי ששילוב של פייסבוק + משהו כגון גטוניק + רשימת לקוחות ישיגו בשבילי לא פחות. ובכל מקרה, כל עוד המערכת לא פועלת בעברית, זה לא רלוונטי לי. אבל שווה לדעת ולשים עין.

Booxilla (אין קישור כי האתר עדיין בהקמה). במילים של אילן בוק, שפנה אלי (אדם ששם משפחתו "בוק" פשוט מוכרח לעשות משהו עם ספרים): "בימים אלה אנו עמלים על מיזם ספרותי דיגיטלי שונה ממה שקיים כיום בשוק בישראל. מטרת המיזם היא לקדם תרבות עברית דיגיטלית. אנו עובדים כעת בשני מישורים עיקריים האחד בתחום הסיפורים הקצרים והנגשתם לקהל הרחב. תחום נוסף נוגע להפקה של ספרים דיגיטליים והפצתם ברשת. הספרים הדיגיטליים יימכרו כקובץ דיגיטלי מסוג Epub3 הנועד להיקרא בכל מכשיר חכם […] הספר מוגן על ידי Social DRM […]. במישור הראשון – תחום הסיפורים הקצרים – אנו מפיקים אסופות של סיפורים דיגיטליים, ברצוננו להפיצם בתדירות של 5-3 בחודש. האסופות יערכו על ידי עורכים וכותבים בעלי שם ויכללו טקסטים של קולות חדשים ורעננים לצד כותבים ותיקים. הכותבים יתוגמלו על יצירתם וזכויות היוצרים יישמרו בידיהם. אנו מאמינים שדרך סיפורים קצרים הקורא הישראלי יחשף ויתאהב בנוחות שבקריאה במדיום דיגיטלי ויוכל לעשות את הצעד הבא של קריאת ספרים. בנוסף החברה תתמחה בהפקה דיגיטלית ובהפצה של ספרים שכבר ראו אור בדפוס או של ספרים שהופקו עד תום וטרם פורסמו. כמו כן נסב ללא עלות כל ספר דיגיטלי שהופק עבור חנות אחרת לגירסה זו של Epub3." מתעניינים מוזמנים לפנות לכתובת:  editor@booxilla.com

מחשבה שלי: בוסרי ולא מגובש עדיין. נושא הסיפורים הקצרים הוא המסקרן יותר, אבל הוא לא נוגע לי ספציפית. המרה ל-Epub3 ומכירה של ספרים דיגיטליים – אין בזה חידוש. אני ארצה למכור ספרים דיגיטליים, אבל בתור התחלה אעדיף לעבוד עם אתר מבוסס כגון מנדלי מוכר ספרים ברשת, שם עושים המרה לכמה פורמטים שונים, כולל Epub, שמאפשרת קריאה גם במכשירים יעודיים שאינם קוראים Epub. אף על פי כן מוצאת-חן בעיני הרוח היוזמת והיצירתית בפנייה הזאת, ואני מעוניינת לשמוע עוד.

—-

* אין באמת דמי תהום. זה פשוט יצא לי יפה על המילים של "אל בורות המים". אבל רשתות הספרים המציאו בשנים האחרונות כל מיני עמלות שונות ומשונות אשר מעלות את חלקן בהכנסות הספר עד כדי 70% או יותר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה עסקי הספרים, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

11 תגובות על הוצאה לאור מרושתת חברתית

  1. "בושרי" עם ש' במקום ס', זה בכוונה?

  2. והקישור לגוטניק לא עובד, לי לפחות.

  3. kenny הגיב:

    אני מסכים עם מה שאמרת, גטוניק נראית הכי מתאימה ל"עוץ" כרגע.

  4. רותי אוריאלי בסטסלרס הגיב:

    היי גילי.אני בעלת חנות ספרים פרטית!! מזה 25 שנים בכפר שמריהו ומוכרת נפלא טת הספרים של הוצאת זיקית.הם מפיצים באופן אישי לכל חנויות בספרים הפרטיות בארץ.שווה לדבר איתם.אשמח למכור את הספר שלך.שבת שלום

    • gilibug הגיב:

      שלום רותי, החנויות הפרטיות הן מקרה אחר, הקפדתי לציין "רשתות", כשהכוונה – אם לא ברור – צומת ספרים וסטימצקי.

  5. michallica הגיב:

    לדעתי את כן חייבת איזושהי מערכת של מועדון לקוחות/ CRM שתאפשר לך לנהל את הלקוחות הקיימים, לשמר אותם ולשווק ישירות אליהם. בהצלחה!!

    • gilibug הגיב:

      אני יכולה לנהל CRM מממשק המכירות. כאן מדובר במשהו שמחייב הרשמה, עם או בלי קנייה. זה נראה לי מסבך ומרתיע, במיוחד בשלב ראשוני שבו אני מוכרת רק מוצר אחד.

  6. גילי היקרה, כשיגיע הרגע להתפנות לפורמט דיגיטלי אשמח אם תרצי לבדוק גם אותנו. אנחנו שירות המרה להוצאות דיגיטליות דווקא. עוזרים להמיר כל אלמנט וויזואלי לכל פורמט ופרופורציה. livechar.com בתוך פחות מיום.
    ליבי

  7. איציק הגיב:

    מאחל לכל ההוצאות בהצלחה. למרות ש80 אחוז מהשוק נשלט על ידי הרשתות, אבל יהיה בסדר בעזרת השם

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s