סניף הדואר המייאש בעולם: כעבור חמש שנים

בספטמבר 2007 כתבתי את הפוסט הזה, אליו אני ממשיכה להפנות את כל מי שמבקש לשלוח אלי חבילה באמצעות דואר ישראל. בתקציר מקוצר, ההליכה לדואר לאסוף חבילות היא סיוט, וסופו שאת רוב החבילות אני בכל מקרה לא מקבלת, בשל מחדלים שונים.

עברו חמש וקצת שנים, ומה השתנה?

בסניף הדואר המקומי שלי (רחוב קינג ג'ורג') העמידו מתקן שמחלק מספרים לעומדים בתור, והוסיפו כיסאות לממתינים. אין ספק שזה קצת שיפר את המצב. רק קצת, כי עדיין לעיתים קרובות מדי יש רק אשנב אחד מאוייש – כל שאר העובדים ב"גם לנו מגיע לפעמים הפסקה, לא?" או פשוט אינם – וגם כי את עניין המספרים לא לגמרי הטמיעו, ולפקידים יש נטייה להריץ מספרים קדימה בעצבנות כך שבבת אחת נעמדים כמה אנשים והבלגן חוגג. ובכל זאת שיפור.

בנוסף גם פתחו מחדש את החלון הנפרד למי שבא לאסוף דבר דואר, ולפעמים הוא אפילו מאוייש. לפעמים אני אפילו מצליחה לאסוף את מעט החבילות שעדיין מגיעות אלי, למרות הפצרותיי בכל מי שמכיר אותי שלא לשלוח אלי חבילות באמצעות דואר ישראל. ולפעמים אני ממתינה רק בערך 20 דקות לשירות.

הדבר העיקרי שהשתנה הוא ההתנהגות שלי. אני לא מזמינה כמעט שום דבר בדואר, וכשאין ברירה, אני נותנת כתובות חלופיות: כתובת הוצאת הספרים שבה אני עובדת (כי יש תא דואר), כתובת האוניברסיטה של אמא שלי (כי יש מרכז דואר פרטי). כל התעסקות במשלוחי דואר ממלאת אותי יאוש. כשמגיע פתק על חבילה לכתובת הבית שלי, אני לרוב פשוט מתעלמת ממנו, בהנחה שגדולים הסיכויים שלא אצליח לאסוף את החבילה, וגם אם אצליח זה יהיה איזה לוח שנה או מוצר קידום מיותר למדי, כי את הדברים החשובים אני דואגת שלא ישלחו אלי כך.

ובכן היום חרגתי ממנהגי, וניסיתי לאסוף חבילות בדואר למרות הבעיות הידועות. והנה מה שקרה.

ניגשתי לאשנב, הגשתי את הפתקים, ופקיד הדואר הזועף אמר לי שהם מנובמבר והחבילות כבר מזמן הוחזרו לשולח. אלא שהפתקים הגיעו אלי ממש בשבוע-שבועיים האחרונים. בחנתי אותם שוב, ובאמת היה קשה לפענח את כתב היד הבלתי-קריא, אבל בכל זאת התעקשתי שלדעתי אחת החבילות נושאת תאריך בינואר 2013.

2013-01-09 11.47.07

הפקיד הואיל בטובו להביט שוב, והסכים שאולי זה באמת מינואר 2013. הוא הלך אל המדף וחיטט קצת, תוך שהוא מתלונן בקול על זה שאי אפשר להבין את הכתב על הפתק, כאילו זאת אשמתי. אחרי חיפוש קצר מאוד חזר אלי ואמר, "תחכי שתגיע הודעה שנייה, שיהיה כתוב ברור."

ואני שואלת: המאה ה-21, והדואר תלוי בכתב היד הלא ברור של מישהו? אין חותמות? הברקוד והמספר הסידורי הם סתם קישוט? מחשב לא יכול להדפיס מדבקה עם כתובת ברורה? מה הועילו חכמים בתקנתם?

חמש שנים עברו, והדואר נשאר פחות או יותר כפי שהיה. לא יעיל, לא אמין, ורמת השירות מביכה. במילה אחת: דרעק. אנא, אל תשלחו אלי חבילות לדואר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, קיטורים, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

10 תגובות על סניף הדואר המייאש בעולם: כעבור חמש שנים

  1. חשבתי שראיתי אותך שם🙂
    אני מזמינה הרבה דברים בדואר ובד"כ אין לי בעיות איתם. הבעיה היחידה היא כשצריך משהו מהאשנבים האחרים ואז התור לא נגמר, אבל לדעתי זה ככה בכל סניף דואר.

  2. Niki A. הגיב:

    לא כדאי להגיש פעם אחת תלונה מסודרת לממונים… ואולי אפילו לתוכנית הרדיו "יהיה בסדר" ?

    יותר מסקרנות מה יעשו בעניין מאשר האם יצא לך משהו מהעניין…:) מה שנקרא "ניסוי ותהייה חברתי"🙂 בהצלחה!

    הנה קישור לתוכנית רדיו…

    https://www.facebook.com/pages/%D7%99%D7%94%D7%99%D7%94-%D7%91%D7%A1%D7%93%D7%A8-%D7%91%D7%92%D7%9C%D7%99-%D7%A6%D7%94%D7%9C-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%92%D7%95%D7%A0%D7%92%D7%9C-%D7%94%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%AA%D7%99-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99/128393563871554

  3. דניאל הגיב:

    אני מזמין מקבל ספרים בדואר (סניף גבעתיים) באופן קבוע, ומעולם לא הייתה לי איתם בעיה. למעשה, פעם אחת הגעתי בלי ההודעה והפקיד שבקבלה הסביר לי באדיבות ומקצועיות איך אני מברר את מספר החבילה ופתר לי את הבעיה.

  4. יעל הגיב:

    זה סניף ארור. לא פחות. ההתנהלות שם שטנית כמעט.

  5. Karin הגיב:

    כל כך מוכר! גם בפתח תקווה! הזדהיתי כ"כ. בדיוק היום החזירו חבילה שלי לשולח למרות שנשלחה אלי לפני שבוע בלבד וכמובן שלא קיבלתי פתק…. וזה רק עוד אחד מיני רבים… אולי באמת לפנות ל"יהיה בסדר?"

  6. Matan Ninio הגיב:

    לנו יש סניף מצויין (ברודצקי 15 רמת אביב, ממש מול הבית). חוץ מבעיה קטנה (שחלפה כנראה) עם זמן לא סביר להגעה של ההודעות לתיבת הדואר (שנמצאות במרחק של שבעה מטרים מדלת הסניף), הסניף מצויין. קבלתי חבילות לפי מספר (כשידעתי שהגיע דרך מערכת מעקב החבילות שבאתר האינטרנט של הדואר), תמיד אנחנו זוכים שם ליחס טוב. לפעמים טיפה איטי, אבל אין מה לעשות. וחוץ מזה, אם אנחנו עם הילדות אז אנחנו זוכים ליחס VIP. ויש גם משהו שכשיש תור מדי פעם שואל מי רק בא לאסוף חבילה ומאיץ תהליכים. זה לא הדואר, גילי. זה הסניף.

  7. גם אני נהנית מסוכנות דואר שכונתית יחסית בסדר, אבל סובלת מהאיטיות המשוועת של הדואר. אם פעם ידענו שמה ששולחים היום יגיע מחר, היום יכול לקחת גם שבועיים ויותר.
    אבל גילי, אם כבר העלית את הסיפור על הכתב, תשלחי אותו לרשות הדואר, תפרסמי אותו בעמוד הפייסבוק שלהם. אולי זה יועיל במשהו.

  8. avivitmishmari הגיב:

    זה באמת סניף נורא ואיום. תמיד יהיו שם פחות מדי עובדים על יותר מדי ממתינים (מה שאומר שהעובדים שם די מנוצלים, מן הסתם). גם סניף גאולה לא טוב ממנו. אני כבר לא הולכת לדואר בכלל – אמי היקרה עושה לי סידורי דואר בסניף הסמוך אליה בחולון. כשמגיעה חבילה זו באמת בעיה…
    כמובן, לפני 10 שנים בערך היו 2 סניפים יותר בשכונה של שתינו – אחד בקינג ג'ורג' רש"י ואחד קטנטן ברח' תרס"ט. כיוון ששניהם נסגרו, וה"התייעלות" הרימה את ראשה המקומם, כולנו מצטופפים וממתינים שעות, וחבילות הולכות לאיבוד. לגמרי בעד הלאמת רשות הדואר.

    • Zvika Agmon הגיב:

      אבל הרי בדיוק בגלל זה הפריטו את הדואר, שפעם היה "משרד" ממשלתי (רעיון לביבי בקדנציה הקרובה, במקום תיק בלי תיק). עוד הוכחה ניצחת, שהפרטה לא דוחפת אנשים לתת שירות טוב יותר…

  9. arnevet הגיב:

    עושה רושם שיש סניפים טובים יותר וטובים פחות (או גרועים פחות וגרועים יותר) אבל הנורא ביותר בעיני הוא הניתוק המבני בין "מחלקת דוורים" שהיא-היא זו שאחראית על חלוקת הדואר כולל ההודעות על דברי דואר גדולים, רשומים, וכו' ובין סניפי הדואר. להשיג את מחלקת דוורים זה נס משמיים. הסניף, לעומת זאת, זמין אבל מסביר ש"זה לא אנחנו, זאת מחלקת דוורים". ההוכחה שלי שהטיעון הזה נכון, כנראה, היא שבעבר הייתי שייכת לסוכנות דואר (שנסגרה בינתיים, כמובן) שהפעיל אותה אדם נחמד מאוד. כשהייתי מתלוננת על חבילה שההודעה לגביה עדיין לא הגיעה הוא נהג להסביר שהוא לא יכול לעשות כלום בעניין ההודעות, אבל הסכים לחפש את החבילה בעצמו (למרות שלא היה לגביה שום רישום), או לתת לי לנבור ולחפש בעצמי. ומה אני אגיד – לפעמים אפילו מצאנו.
    כרגע אני סובלת מהרע שבכל העולמות: הודעות שמגיעות באיחור (ומכתבים שלא מגיעים כלל) מעשה ידי מחלקת דוורים, ושירות זעוף למהדרין בסניף…
    ואגב, אני לא יודעת אם הפתרון הוא הלאמה: דווקא שירות דואר השליחים, שוק שפתוח לגמרי לתחרות, עובד בצורה יעילה למדי. לא גרוע יותר מחברות כמו יו.פי.אס ופליינג-קרגו/פדקס ולעיתים אפילו טוב יותר. באופן מגוחך, אם אני מזמינה משהו מאמזון ומבקשת שישלחו אותו ישירות אלי אני נתונה לחסדי מחלקת דוורים וסניף הדואר הזעוף שלי. אבל אם אני מבקשת שישלחו אותו לכתובת אמריקאית כך שמי שאחראי להביא אותו לארץ היא יושופס אני מקבלת את החבילה ישירות הבייתה במהירות וביעילות… על ידי דואר השליחים של רשות הדואר (כן!) . ומה אני אגיד – לפעמים זה אפילו לא יוצא יקר יותר.

כתיבת תגובה

