קשה לשתות תה

לא, אני לא משקמת את הבלוג עדיין, מצטערת. החיים גדולים עלי ואני נאלצת לצמצם פעילויות מסוימות, הבלוג נפל על הדרך. אבל אם כבר יש לי בלוג, לפעמים יש הזדמנויות לנצל אותו כבמה לעניינים שונים שעולים, שלא בהכרח קשורים בספרים. במקום לכתוב מכתב לעיתון. אם עניינים צרכניים משעממים אתכם, בבקשה אל תקראו…

מעשה שהיה כך היה.

חברה טובה באמריקה ביקשה שרני גרף שנסע אתמול לבקר אותה, יביא לה תה מסוים של ויסוצקי. רני גרף, למי שלא יודע, הוא העורך הראשי בהוצאת גרף שבה אני עורכת ספרי הנוער, והחברה היא הסופרת המהוללת (באמת!) אלן קושנר, שספרה Swordspoint אמור לראות אור בהוצאת גרף בהמשך שנה. מתברר שאלן מחבבת חליטת נענע ורוזמרין מסדרת ניחוחות הגליל של ויסוצקי, ובהתחשב בזה שאלן היא מהנשים המקסימות, החכמות והמדליקות בעולם, שמחנו שיש משהו שאנחנו יכולים להביא לה בשביל לשמח אותה.

התמונה שאלן שלחה לנו

אני קצת יותר בענייני קניות מרני, ולכן לקחתי על עצמי לרכוש את התה לפני הנסיעה שלו. בחנויות הרגילות שבהן אני קונה לא מכרו אותו, גם לא ב"טיב טעם" ברמת החייל, סופר גדול שיש בו מבחר ענקי של סוגים שונים של תה. על כן  ביום שישי ה-9 בדצמבר החלטתי לבקר ב"חנות התה של ויסוצקי" ברח' החשמונאים 103 בת"א, כי לתומי חשבתי שזה המקום לקנות בו את כל טעמי התה של ויסוצקי. אבל לא, גם שם לא מכרו אותו. "אנחנו מתמחים בתה בתפזורת," אמרה לי המוכרת. "נענע רוזמרין זה לא תה פופלארי, אנחנו לא מוכרים אותו פה." שאלתי אם אפשר אולי להזמין והיא אמרה שרק אם אני רוצה לקנות כמות מסחרית. אז איפה בכל זאת אפשר להשיג את התה הזה? "תפני לשירות לקוחות," היא אמרה לי. ביקשתי מספר טלפון. המוכרת עיקמה את האף, ובאי חשק ניכר שירבטה לי מספר על פתקית.

כשחזרתי הביתה, החלטתי לבדוק אם יש לויסוצקי אתר אינטרנט שאפשר לפנות דרכו. יש. באתר יש קטלוג של סוגי התה הנמכרים, וגם תה נענע רוזמרין מופיע בו (נראה ששמו שונה מרוזמרין נענע, אבל הנחתי שזה אותו תה). העתקתי את מספר הבר-קוד, ודרך האתר כתבתי ושאלתי היכן באיזור תל אביב אפשר לרכוש את התה הזה.

מילה טובה על אחראית פניות הציבור של ויסוצקי, שני: היא חזרה אלי מוקדם ביום ראשון בבוקר, ובכל פעם שהתכתבתי אליה היא ענתה לי מהר. והיא תמיד היתה מנומסת, כראוי לאחראית פניות ציבור. שני הדברים האלה לא הולכים ברגל – אבל לא די בהם, כפי שתכף תיווכחו.

כתבה לי שני, ואמרה שאת התה אפשר להשיג ב"חנות התה של ויסוצקי" ברח' החשמונאים 103 בתל אביב. כתבתי לה בחזרה, והסברתי שביום שישי הייתי שם ולא מכרו שם את התה. כתבה לי בחזרה שאפשר להזמין את התה. כתבתי לה שביקשתי להזמין את התה, ושלכן הפנו אותי אליה, ושאולי כדאי באמת שיהיה להם איזה תיאום פנימי בעניין הזה. כתבה לי בחזרה:

"אני מודה לך שאתה מסבה את תשומת ליבי. ממש ברגעים אילו ביקשתי שיזמינו קרטון שלם של המוצר. אני סבורה שיהיה את התה בימים הקרובים בבית התה."

זה היה ביום ראשון. ביום שישי ה-16 בדצמבר, ניגשתי שוב, במיוחד, לחנות התה של ויסוצקי.

לא, לא מכרו שם את התה. וגם לא שמעו על שום הזמנה של תה. וגם בכלל הביעו השתוממות על כך שאני באה ביום שישי, כי איך אפשר לעזור לי ביום שישי? ביום שישי המשרדים סגורים. אולי אם הייתי באה ביום שלישי, בשעות שהמשרדים פתוחים, אולי אז אפשר היה לשלוח מישהו למעלה לבדוק אם במקרה יש להם את התה, אבל ביום שישי לא.

בשלב זה כבר באמת הייתי מוכנה להרים ידיים, מצד אחד, ומצד שני, כבר היה לי קשה להרפות מהעניין. למה צריך להיות כל כך קשה לקנות תה של ויסוצקי, בחנות של ויסוצקי, אחרי תיאום אם נציגת פניות הציבור של ויסוצקי? כתבתי שוב מייל לשני, הפעם, אני מודה, הייתי די ארסית. בבוקר יום ראשון, קיבלתי את התשובה הבאה:

"להלן רשימת החנויות באיזור ת"א שהמוצר קיים אצלם: 1. "ויקטורי"- אחד העם ת"א. 2. "עדן טבע מרקט"-גן העיר ת"א. 3. "טיב טעם"-רמת החייל ת"א. 4. "כמעט חינם"-במגדלי ת"א רחוב נחלת יצחק. 5. "רמי לוי"-מול קניון איילון."

אוקיי. אמנם ב"טיב טעם" רמת החייל הייתי שבוע קודם, אבל עם הרשימה הזאת אפשר לעבוד. העברתי אותה לרני גרף, שכבר היה אמור לטוס לניו יורק באותו שבוע, והוא שלא כמוני מתנייד עם רכב. ביום שני ביקר רני ברמי לוי שבקניון איילון, ובטיב טעם ברמת החייל, ובשתי החנויות לא מכרו את התה המבוקש. רני לא הסתפק במבט אל המדף: הוא גם ניגש אל הקופות וביקש עזרה, ובטיב טעם אפילו הגדילו לעשות וחיפשו במחשב באיזה סניפים אחרים של טיב טעם אולי אפשר להשיג את התה – אבל לא. התה לא היה במלאי.

על הפרינציפ הפעם, כתבתי שוב לשני מויסוצקי, ורק ציינתי שבשתיים מתוך חמש החנויות התה לא היה. למחרת אימייל משני: "מנהל המכירות ביקר היום בשתי הנקודות שציינת ועידכן אותי שיש את המוצר על המדף. כ6 חבילות בכל סניף."

זה כבר מביך. שאתחיל לריב איתה כן נכון/לא נכון? העברתי את המייל לרני גרף. אולי הוא טעה ולא הסתכל נכון? אולי בכל זאת הביאו לשם את התה? ביום שלישי, ערב נסיעתו, ניגש רנישוב לרמי לוי ולטיב טעם רמת החייל. כבר זכרו אותו! ואפילו קצת צחקו עליו, כי רק יום קודם הוא היה והרי לא מצאו את התה על המדף, ולא הגיעו משלוחים חדשים, אז למה הוא חושב שהמצב השתנה?

וזהו. רני טס לאמריקה בלי שום תה, ואני, נבוכה, כבר לא יודעת מה לענות לנציגה של ויסוצקי, כי מה אפשר כבר לכתוב לה? שכל מה שהיא כתבה לי עד עכשיו לא היה נכון? שהיא לא עזרה אפילו קצת? שמנהל המכירות שלה כנראה מבקר בחנויות בייקום מקביל, בהן המלאי הוא שונה מהמלאי בחנויות אצלנו? מה אפשר לכתוב שלא יהיה סתם התנצחות ילדותית?

אחרית דבר: מעללי התה היו כל כך מופרכים והעסיקו אותי ואת רני כל כך הרבה (שלושה ביקורים בטיב טעם רמת החייל, שניים ברמי לוי, שניים בחנות התה של ויסוצקי, ועוד הצצות בחנויות נוספות, ועוד התכתבות במייל…) עד שגם החברים שלנו שמעו על העניין הזה והתחילו לחפש בשבילנו את התה. אתמול בעלי הצליח לקנות שתי קופסאות בטיב טעם שברח' דיזנגוף פינת שמריהו לוין, ולפני דקות ספורות בלבד, בעודי כותבת את הפוסט הזה, צלצלה אלי העורכת שלנו רוני בק ממכולת ברח' בוגרשוב פינת שלום עליכם, וגם שם מוכרים את זה. המוצר קיים. חבל שלשירות הלקוחות של ויסוצקי אין שום מושג איפה מוכרים אותו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, קיטורים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על קשה לשתות תה

  1. דפנה לוי הגיב:

    מדהים אותי שאחרי ההתכתבות הזו ויסוצקי לא שלחו לך ארגז של התה. אחרי הכול, כמה לקוחות כבר יש להם שמוכנים לחפש ולברר וממש רוצים לקנות את התה שלהם? הייתי חושבת שהם יירצו לשמר לקוחה כמוך.
    לא עברת לליפטון?

    • gilibug הגיב:

      האמת, אני לא זוכרת שאי פעם פניתי לחברה כזאת גדולה ולא הציעו לי בשום שלב איזה קופון או הטבה. שיהיו בריאים. ואכן, אלמלא זאת היתה בקשה מיוחדת של חברה מחו"ל, לא הייתי עושה רבע מהמאמץ שתיארתי פה. יש לי רוזמרין ונענע באדנית על המרפסת. אבל אלן קושנר היא אחת הנשים המקסימות בעולם ומגיע לה.

  2. Tomata הגיב:

    הנחתי את הכתבה על מפתנם של ויסוצקי בפייסבוק. נראה אם תהיה תגובה עניינית.

  3. רוני הגיב:

    רק תחשבי מה קישון היה עושה מזה!
    (יש לי שניים פה על המדף, כמובן. בפעם הבאה שיש לך ענייני תה, תתענייני אצל יואב. תה ו-וויסקי, אלה המחלקות שלו.

  4. gilibug הגיב:

    עדכון: צלצלה אלי עכשיו בטלפון שני מויסוצקי. האמת שלבי יוצא אליה, היא נשמעת מאוד נחמדה ומתוסכלת לא פחות ממני. לא לגמרי ברור מה היה הכשל במערכת שהוביל למסע המופרך הזה בעקבות התה, אבל נראה שכן איכפת למישהו בצד של ויסוצקי, והם מנסים לברר מה קרה. גם זה משהו.

  5. gilibug הגיב:

    ועוד עדכון: היינו שוב בטיב טעם רמת החייל, סתם, בלי קשר, ועכשיו אכן יש שם שש קופסאות של תה נענע רוזמרין (שכבר לא נחוץ לנו). ויותר מזה: צלצל אלי מישהו בכיר יותר מחברת ויסוצקי, וחזר על דבריה של שני: מתנצלים, לא ברור איך זה קרה, הם מנסים לחקור עכשיו את שרשרת המידע, חשוב להם שדברים כאלה לא יקרו. וגם רוצים לפצות אותנו במתנת תה כלשהו. יחס כזה, אדיב וקשוב, בהחלט מרגיע את הרוחות. מקווה שמשהו השתנה לטובה.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s