עוגת זבובה זמזומובה ועוגת טרקטור

הבטחתי לעדכן כל יום, אבל לא התחייבתי שאכתוב רק על ספרים, נכון?

הרשומות העוסקות בעוגות יום ההולדת שאני מכינה לילדים שלי זוכות מצד אחד לתגובות תמהות ומלגלגות מצד כמה מאותם קוראים העוקבים אחרי הבלוג בשל תכניו הספרותיים יותר, מצד שני מדובר ברשומות פופולריות מאוד במספרים אבסולוטיים. כנראה הן פשוט פונות לקהל אחר – אבל זה קהל לא קטן. לא מזמן פגשתי אישה שאמרה לי בהתרגשות רבה שהיא אוהבת את "בלוג העוגות" שלי. בשבילה, קומץ הרשומות העוסק בעוגות הוא לב ליבו של העניין, למרות עשרות רשומות אחרות שאין להן דבר וחצי דבר עם העוגות.

בפעם הראשונה שכתבתי פה על עוגות, ניסיתי בכל זאת לתרץ זאת בספרים. אבל האמת, עם או בלי ספרים, אני פשוט אוהבת להכין לילדים שלי עוגות יומולדת בצורות. כנראה כי יש באופי שלי משהו ילדותי. אני נהנית לעשות עוגות מיוחדות, כמו שפעם אהבתי לצייר. בתור ילדה נחשבתי אחת שמציירת יפה. היום אני כבר לא מציירת: ברור לי שכשרון הציור שלי לוקה בחסר יחסית לציירים מקצועיים, ואין לי בעצם סיבה לצייר. אבל אף פעם לא חדלתי לאהוב לצייר, והעוגות נותנות לי אמצעי לבטא את הצד הזה שבי, בלי להביך את עצמי יותר מדי.

לפעמים אני מקבלת פה מחמאות על זה שאני זורמת עם הבחירות של הילדים שלי לגבי צורת עוגת היומולדת. מצד אחד זה נכון, אני באמת לוקחת מהם את הרעיון לצורה, ומשתדלת לעצב עוגה שתשמח אותם ותשקף את מה שהם אוהבים באותו שלב בחיים שלהם. מצד שני, שלא תחשבו שאני לא מפעילה לחץ משלי עליהם. לדוגמה, עכשיו לקראת יום הולדתו השלישי של חגי, שאלתי אותו באיזו צורה ירצה את עוגת יום ההולדת שלו.

"עיגול," הוא אמר.

ניסיתי להסביר לו שאפשר להכין עוגות בצורות הרבה יותר מעניינות, כגון כלב, משאית זבל, תיבת אוצר, מפלצת… חגי הנהן בראשו בהתלהבות וחייך חיוך גדול. "נו," שאלתי שוב. "אז איזו צורה אתה רוצה?"

"עיגול," הוא חזר ואמר.

שלפתי את הספרים מהמדף, ודיפדפנו בהם ביחד. התמונות מפתות מאוד, עושות חשק. הייתי בטוחה שחגי ימצא משהו שמוצא חן בעיניו. ואכן, הוא נעצר בעמוד שמראה הרבה עוגות אישיות קטנות מקושטות בסוכריות בצורת חרקים. "עכביש!" הוא אמר.

"אתה רוצה עוגה בצורת עכביש?" שאלתי.

"וזבוב!" הוא אמר. "ודבורה! ויתוש!"

טוב שלא אמר ג'וק. אבל לפחות עם זה כבר אפשר לעבוד. הכנתי לחגי עוגה בצורת עיגול עם עכביש, זבוב, דבורה, יתוש, ועוד כמה חרקים על הדרך. אם צריך תירוץ ספרותי – הספר זבובה זמזומובה מתאים מאוד לעוגה הזאת.

להכין עוגה כזאת – ממש לא קשה, אבל צריך טיפת יצירתיות וכישרון בבחירת הסוכריות. את זה אני לא יכולה ללמד. זו סתם עוגה עגולה, עם ציפוי קרם חמאה. קורי העכביש הם סירופ שוקולד שהזלפתי (קודם התאמנתי על צלחת נקייה, כדי לא ללכלך סתם את הקרם!) וכל החרקים הם סוכריות בשילובים שונים.

באותה הזדמנות, עוגה שאף פעם לא העליתי כאן, מיום הולדת שנתיים של חגי: עוגה בצורת טרקטור.

אפיתי עוגה בתבנית מלבנית, חתכתי בערך בשליש והעמדתי את השליש הקטן יותר על הקצה החתוך. ציפיתי בקרם חמאה, קישטתי בסוכריות. די דומה לעוגת אוטו מכבי אש, יצא קצת פחות מוצלח… לא תמיד זה מצליח לי! אגב, אתר חובה לחובבי עוגות בצורות – אם עוד לא גיליתם אותו: Cakewrecks. בימי ראשון מראים כאן עוגות יפות במיוחד, בשאר ימי השבוע – אסונות. שגיאות כתיב, שגיאות בשיקול דעת, עיצובים תמוהים או מכוערים במיוחד; יש פה עוגות שפשוט מגלגלות מצחוק. (כולן אך ורק של קונדיטורים מקצועיים, לא עושים פה צחוק מאנשים פשוטים.) תודה לענבל ולטוכטרמאמא ולעוד כל מיני אנשים טובים שדאגו להכיר לי את האתר הזה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה עוגות יום הולדת. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

9 תגובות על עוגת זבובה זמזומובה ועוגת טרקטור

  1. איריס הגיב:

    אני אוהבת את הרעיון לעשות עוגות באופן עצמי, זה גם משמח את הילדים וגם נותן הזדמנות לביטוי האמנותי של אמא.
    אוהבת מאוד את עוגת הזבוב שלך.
    כל השנה אני קונה עוגות מוכנות ורק בימי הולדת עושה בעצמי.
    אני יכולה לצרף תמונות של עוגות שעשיתי שישמשו רעיונות לאמהות.
    לאן אפשר לשלוח?

  2. Bunny הגיב:

    היה לנו את הספר האדום הזה עם העוגות (בעצם הוא עדיין קיים איפשהו), ובתור ילדים היינו מדפדפים בו ומחליטים איזה עוגות הכי טעימות. כמיטב זכרוני אמא שלי מעולם לא הכינה לנו עוגות מהספר.

  3. טלי הגיב:

    אם את רוצה תירוץ ספרותי, את יכולה לכנות את העוגה השניה "עוגת הטרקטור בארגז החול".

    ואני, בתור מישהי שממש לא יודעת לצייר ולעשות דברים יפים עם הידיים, נהנית ומשתאה מכל עוגה מחדש.

    • gilibug הגיב:

      את מאמינה שהמחשבה עלתה בראשי, אבל לא עשיתי את זה כי הטרקטור בציורים של יוסי אבולעפיה הוא לא צהוב? (רוב הזמן)

  4. צביקה א' הגיב:

    אינני בטוח: איך נרשמים לאתר החדש? נדמה שהוא משיב שישנה שגיאה כלשהיא🙂

    • gilibug הגיב:

      כשאתה נכנס בעמוד הראשי של הבלוג – gilibarhillel.wordpress.com בלי כל הקשקשת בהמשך – אתה אמור לראות מצד ימין כפתור הצטרפות לרשימת תפוצה במייל. אם זה לא עובד מסיבה כלשהי, אנא כתוב לי בדיוק מה היה כתוב בתגובת המערכת ואשתדל לבדוק את זה. יש לי כאן מעט מאוד שליטה ועוד פחות היכרות עם המערכת כך שאני לא יכולה לנבא בעיות, אבל אם תעזרו לי להבין מה התקלה, אשתדל למצוא לה פיתרון.

  5. דפנה הגיב:

    עיגול – LOL!
    איזה עוגות היו לו בימי הולדת שנה ושנתיים?
    ומאיזה גיל את משתפת את הילדים בהחלטה – שנתיים-שלוש?

כתיבת תגובה

