קטנות לשבת

יום 3 בפרוייקט עדכון הבלוג בכל יום בשבוע הספר. והפעם בקטנה.

* היום (יום שישי) אחה"צ אתן בסינמטק ת"א פרזנטציה של בערך חצי שעה על איורים שונים שנעשו לספר "הקוסם מארץ עוץ". זהו ארוע במסגרת "עוץ בעיר", פסטיבל אמנות בינתחומי. אני מדברת בסוג של פאנל שמתחיל בשעה 16:00, ככל הנראה אני שנייה בתור בשעה 16:30. לא אני ארגנתי, אז בבקשה לא לבוא אלי בטענות אם הזמנים שציטטתי לא מדויקים. לא מצאתי קישורים ברשת, מלבד התכניה שמרית בן ישראל סרקה והעלתה בבלוג שלה.

* מאיירים ממליצים על ספרי ילדים – ואני ממליצה על ההמלצות שלהם. שישה מבכירי המאיירים בארץ: אורית ברגמן, רותו מודן, דוד פולנסקי, מישל קישקה, עפרה עמית ודני קרמן ממליצים לכבוד שבוע הספר על ספרי ילדים אהובים, בעכבר העיר. מאיירים שאני אוהבת ממליצים על ספרים שעל רובם ככולם גם אני ממליצה בחום, מה יכול להיות יותר כיף מזה. עליתי על זה במקרה כשחיפשתי אם עוד מישהו בארץ כתב על ריצ'רד סקרי (ע"ע הפוסט מאתמול) והתברר שבדיוק עכשיו גם רותו מודן המליצה על ספרו. ובמקרה גם חיממה לי את הלב והמליצה על "הנסיכה תבוא בארבע" של וולפדיטריך שנורה עם איוריה של רוטראוט סוזנה ברנר – ספר עדין ומקסים שאני בשעתו "גיליתי" בשביל הוצאת כתר, ושכמעט לא זכה לתהודה מאז (לפני כמעט עשר שנים!)

* חדשות עצובות לאוהבי דיאנה וין ג'ונס. מי שמכיר אותי או שעקב אחרי הבלוג שלי מיסודו, יודע שג'ונס היא אחת הסופרות האהובות עלי אם לא הסופרת החיה האהובה עלי מכולם. לפני שבועות אחדים מסרה הסופרת לרשימת התפוצה של מעריציה הודעה מעציבה, ואני מבינה שבשבוע שעבר ההודעה הופצה בתפוצה רחבה מאוד. מזה כמה שנים נאבקת ג'ונס בסרטן הריאות, וכבר עברה ניתוחים וטיפולים שונים. לאחרונה החליטה ג'ונס בת ה-76, בעצה עם משפחתה ועם רופאיה, לחדול מטיפולי כימותרפיה שכנראה בעיקר מאמללים אותה, ולהתמודד עם ההשלכות. אם אתם אוהבים את ספריה של ג'ונס ומעוניינים להעביר אליה מכתב, אתם מוזמנים להביא אלי מכתבים לדוכן של הוצאת גרף בכיכר רבין במהלך שבוע הספר, או לכתוב אלי דרך האתר, ואני מתחייבת להעביר את המכתבים לסופרת בהקדם. אם יהיה מספר קטן של מכתבים קצרים בעברית אני מוכנה גם לנסות לעזור בתרגומם. ספריה של ג'ונס שתורגמו לעברית עד היום: "הבריון של ארצ'ר", "הטירה הנעה", "מגדלים פורחים באוויר", "חיי קסם", "תשע הנשמות של קריסטופר צ'אנט" וגם, כפי שהזכיר לי החתול שהגיב, "שבוע המכשפות" (הכי פחות אהוב עלי, אולי לכן שכחתי אותו!)

* אחרון חביב ובנימה יותר אופטימית. מאז המעבר מרשימות לוורדפרס, השתנו פה כל מיני דברים, ואני עדיין לומדת את המערכת. פיצ'ר חדש ומסקרן הוא שכעת אני יכולה לראות מאיפה באינטרנט מגיעים אלי כאן – דרך איזה קישורים, ומה מקלידים במנועי חיפוש. כך אני יכולה לראות, לדוגמה, שהמון המון אנשים מוצאים אותי דרך חיפוש "הפירמידה האדומה" של ריק ריירדן (שאגב נחטף מהדוכן שלנו בשבוע הספר כמו לחמניות טריות – איזה כיף לכולם!!) ומדי פעם מגיע אלי מישהו שמחפש "עוגה בצורת ___" וגם זה לא מפתיע. אבל אני חייבת לדעת, מי האדם שהגיע לבלוג שלי בעקבות חיפוש הצירוף "פנינה רוזנבלום גינס תחת ענק"?! קשה לי להאמין שמי שזה לא יהיה לא התאכזב. ובכל זאת אני מתה מסקרנות.

בזאת תמו שידורינו הערב. שבת שלום לכולם.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על קטנות לשבת

  1. גילי, מישהו שראה את בני בן ה10 הבוקר בדרכו לבית הספר דיווח לי שהוא צעד כשאפו נעוץ בספר (הפירמידה האדומה, כמובן). אז תודה לכם ובהצלחה! ואני מקווה להגיע גם היום בארבע.

  2. חתול הגיב:

    גם שבוע המכשפות של דיאנה וין־ג'ונס תורגם לעברית, בהחלט סופרת מצויינת.
    יש סיבה שכל מיני פוסטים ישנים קופצים פתאום ברסס? חלק מחבלי המעבר?

    ואפילו סטטיסטיקות לא היו ברשימות? ברוכה הבאה לפלטפורמה מודרנית.

  3. gilibug הגיב:

    מרית – איזה כיף. תודה שסיפרת לי.

    חתול – צודק, עידכנתי! הפוסטים הישנים כנראה קופצים בגלל שינויים קטנים שאני עורכת בהם, כגון להוסיף להם תגיות (שלא היו קיימות במערכת הישנה) או לשנות את ה-URL המיועד שלהם כדי טיפה לקצר אותו. היו ברשימות סטטיסטיקות בסיסיות בלבד, בעצם רק ספירה של כניסות לכל פוסט, לא מפולחת לפי ימים, וכולל כניסות חוזרות של אותם קוראים ושלי.

  4. מסטר יודה הגיב:

    תמיד תענוג צרוף לקרוא את בלוגך הקסום ואת תרגומיים המשעשעים ויחודיים ,אני לאחר חודשיים שהייתי מרותק למיטה בגלל שברת יד מסובכת ומכאיבה חזרתי לקרוא כאן את אצלי במעודפים כבר כמה שנים{שאלת מאיפה מגיעים אליך }שתמשיכי לעבוד ,לאפות דברים משעשעים לילדך {אמא משועשעת אמא שמחה ומסופקת מחיים= ילדים בריאים ומאושרים כך אני חושב לפחות ….תמיד אזכור איך בשבילי שדרגת את הארי פוטר הצנוע באמצאות המצאת מילים עבריות מוצלחות יותר ומותאמות לעברית ולהווי של ישראל
    בגלל השבירה רק קניתי ספרים והרבה בשבוע הספר כ20 אבל אני לא יכול עדיין לקרוא כי אין לי יכולת להחזיק את ספרי הענק ולדפדף בהם כרגע רק עיתון אפשרי בשבילי אך נסחפתי קצת באורך התגובה {הבידוד משפיע גם עלי}

כתיבת תגובה

