"אני קלריס בין. לגמרי"

 

מרוב כל מיני עניינים, שכחתי לספר לכם על הספר האחרון שתרגמתי שהגיע לחנויות: "אני קלריס בין, לגמרי" מאת לורן צ'יילד (הוצאת אגם, 196 עמ', 64 ש"ח.)
את לורן צ'יילד אנחנו מכירים ומוקירים מספרים כגון סדרת צ'רלי ולולה, ויוברט הורציו. הספר "אני קלריס בין, לגמרי" יוצא דופן לעומת הספרים המוזכרים, כי הוא מתאים לקוראים יותר מבוגרים: נניח מכיתה ב', ג' ומעלה. מבין הספרים שתרגמתי הוא הכי דומה ל"מיכאלה אין דומה לה" או "האי של נים": הגיבורה היא ילדה תוססת שמספרת בגוף ראשון את עלילותיה בבית ובבית הספר. הספר הזה מוכיח שלורן צ'יילד מצטיינת כסופרת לא פחות מאשר כמאיירת (אם כי קלריס מושכת ויזואלית לא פחות מצ'רלי ולולה, ולראייה אפשר את המרצ'נדייז שלה – סימניות, קלפים, מדבקות – לקנות בחנויות עיצוב כגון סוהו).
יש סדרה שלמה של ספרי קלריס, חלקם בפורמט הזה של ספר קריאה לילדי ביה"ס היסודי, חלקם בפורמט של ספר מאוייר לילדים קטנים יותר. למיטב ידיעתי הוצאת אגם מתכוונת לפרסם בעברית את כולם.
 
והנה קלריס מציגה את עצמה (מתוך הספר):
 

 

זאת אני, קלריס בין.
אני לא בת יחידה, ולפעמים אני מצטערת שלא.
במשפחה שלי יש שש נפשות, שזה לפעמים יותר מדי.
לא תמיד, רק לפעמים.
אבא שלי נמצא בדרך כלל רוב הזמן במשרד שבו הוא עונה לטלפון ואומר, "אני לא יכול לדבר עכשיו, אני טובע בעבודה."
אמא כל הזמן רק מקטרת בגלל מכנסיים על הרצפה ונעליים על הספה.
היא אומרת, "הבית הזה לא מנקה את עצמו, אתם יודעים. מי לדעתכם עושה פה את כל העבודה?
האיש השקוף?
לא משלמים לי בשביל להרים את הגרביים המלוכלכים שלכם מהרצפה! אם היו משלמים לי על זה, כבר הייתי עשירה." בלה בלה בלי סוף.
אני האחות השלישית במשפחה, ולדעתי זה היה רעיון טוב אם היו עוצרים אחריי.
לא לגמרי ברור לי למה אמא ואבא שלי רצו עוד ילדים אחרי שאני נולדתי.
הם לא זקוקים לעוד ילד, וזה חבל כי הוא מקלקל בשביל כל האחרים.
קוראים לו מינל קריקט והוא יכול להיות נודניק.
לגמרי.
הוא כל הזמן רק מייבב וגורם לאנשים אחרים לסבך את עצמם בכל מיני צרות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה פרסומת עצמית. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

15 תגובות על "אני קלריס בין. לגמרי"

  1. טלי הגיב:

    ואכן מזכיר את מיכאלה…

    תתחדשי! (-:

  2. אסף הגיב:

    עושה חשק להמשיך לקרוא.
    אני גרופי של לורן צ'יילד ולעתים קרובות מכריח את תמר (בקרוב שנתיים וחצי) לצפות איתי בצ'רלי ולולה.

    ברכות על התרגום.

  3. king homer הגיב:

    נשמע מקסים לאללה=)

  4. חדוה הגיב:

    בדיוק קנינו כמה מספרי צ'רלי ולולה לבן השנתיים, והספר החדש נשמע כמו רעיון מצוין למתנה לדודה הצעירה שלו.

  5. bocy הגיב:

    אני את קהילת הארי פוטר הרביעית בגודלה בארץ, ויש שם פורום מיוחד בשביל התרגום ובשבילך, ויש שם אשכול שאלות.
    היינו שמחים אם היית עונה על כמה מהן:
    – האם את יודעת מי אשם בטעות בעמוד 123 בספר השביעי? (בשם הפרק, במקום צוואתו של אלבוס דמבלדור, כתוב צוואתו של אלבוס דמבלדורה)
    – האם את מתכוונת לתרגם גם את הספר מעשיות בידל הפייטן?
    – בשנת 2005, בראיון בעיתון 'מסע צעיר' ציינת ששלחת שלושה מכתבים לג'יי קיי רולינג, והיא ענתה לך על אחד מהם. האם תוכלי לספר לנו על תוכן המכתבים?
    תודה מראש, bocy.
    נ.ב. – ניסיתי במשך שעתיים לשלוח לך שאלות בדף שאלות נפוצות על הארי פוטר, ולא הצלחתי להגיב/לטקבק.
    נ.ב.ב. – אם שאלת באיזה פורום מדובר – חדר הנחיצות – http://www.potter.co.il
    תודה מראש!

  6. עומר הגיב:

    יש תשובות לשתי השאלות הראשונות בפוסטים של "שאלות נפוצות על הארי פוטר". אם אתה חדש בבלוג של גילי אז מוטב שתעיין ברשומות במקום לגרום לגילי לטרוח על שאלות שכבר נענו.

    וגם קראתי את מיכאלה, פשוט מקסים. גם העלילה וגם התרגום.

  7. ליטל הגיב:

    יצא לי להתקל בו בספרייה ונזכרתי בך
    לאיזה גילאים הוא מותאם? הוא דיי עבה, אבל נראה ספר שיכול להעביר גם לבני נוער את הזמן. משעשע מאוד🙂
    ומזל טוב על התרגום החדש. או ישן. או חדש….

  8. ש הגיב:

    בדיוק ראיתי אותו בשבוע שעבר וקניתי לאחותי בת ה-12 והלא אוהבת לקרוא. היה הצלחה עצומה, וגם הגדולים יותר נהנו מאוד.
    מחכים בקוצר רוח לספר הבא.

  9. מישהי הגיב:

    ספר מהמם אני כבר התחלתי לקרוא אותו נ.ב ממליצה אליו

  10. יעלושש הגיב:

    היי!
    אני ממש נהנתי לקרוא את הספר אני קלריס בין. אני מקווה שייצא ספר המשך.
    הספר ממש מותח ויפה, לא הצלחתי להירדם עד שלא גמרתי אותו.

  11. יפה בלי מחליפה הגיב:

    לא מזמן סימתי ליקרוא את הספר "אני קלריס בין לגמרי" הספר היה מרתק מאוד לא הצלחתי להפסיק מקווה שיצאו עוד ספרים כאלו=]

  12. נועם הגיב:

    אהבתי מאוד את הספר אני ממליצה לכולם לקרא אותו כי הוא ספר מרתק חביתי וגורם להמשיך לקרוא מהנה ולא סתם

  13. חסוי הגיב:

    היי תקשיבי איך שלא קוראים לך אני שואלת אם יש עוד ספרים של קלריס בין לגמרי ויש לי עוד שאלה. האם יש ספרים של עלילות רובי רדפורט? ביי

  14. נועה הגיב:

    אני מציעה לכם לקרוא את ספר זהזה ספר מדהים אני קרגע קוראת אותו ומציעה לכם לקרוא אותו
    מנועה

  15. הדר הגיב:

    אני מאוד היתאנינתי בקטע וגם יש לי את הספר הזה בבית ואני מאוד אוהבת אותו

סגור לתגובות.