תוכי קטן הלך לו ברחוב

שלשום, בעודי מהלכת ברחוב, פתאום ראיתי תוכי קטן הולך על המדרכה לצדי. התכופפתי והרמתי אותו. לפי הקלות בה הצלחתי לתפוס אותו ידעתי שמשהו לא בסדר איתו, ואכן, עינו האחת היתה שתומה ומנוקדת בדם. בדרך הביתה הוא נשך אותי כהוגן. ארגנתו לו איזו קופסת רשת קטנה שהצלחנו למצוא, והוא ישב רוב היום בלי לזוז, נוצותיו נפוחות, עיניו עצומות. צלוחית מים ופרוסת פרי שהכנסתי לקופסה איתו לא עניינו אותו.

הגננת בגן של בני הציעה לקחת אותו אליה הביתה, גם לה יש ציפור אהבה ממין זכר שאיבד את זוגתו לפני זמן מה ומאז הוא בודד ומדוכא. אבל בגלל אי הבנה היא יצאה מהגן לפני שהספקתי להביא אותו, והוא נשאר אצלי בקופסה. הלכנו איתו לוטרינר שכונתי, שהציץ ואמר שהוא לא מבין בציפורים, אבל נראה לו שאולי מדובר בווירוס דווקא ולא בפציעה. הוא הציע שלמחרת נביא אותו שוב למרפאה והוא ייקח אותו לבית חולים לבע"ח שבו יש גם וטרינר ציפורים. אבל למחרת גם זה התפספס, עוד לא ביררתי למה, כנראה עוד אי הבנה. ובינתיים התוכי התאושש קלות והתחיל לגלות סימני חיים. הוא הפך את צלוחית המים כמה פעמים, ניקר בה, כרסם את מסגרת העץ של הקופסה הקטנה וניקר בפרוסת הפרי.

כדי לעודד אותו, ניסיתי לנגן לו ציוצי ציפורים מיו-טיוב. ההשפעה היתה מיידית וניכרת: את הנוצות הנפוחות הוא משך אל גופו והזדקף, פקח עין גדולה (זאת שלא פצועה) והטה את ראשו. אחר כך גם שיחררתי אותו קצת מהקופסה ואפשרתי לו לעופף בחדר (אחרי שסגרתי את הדלת מפני החתולה!) וזכיתי לשמוע אותו מצייץ קצת. בחנות בעלי החיים שנמצאת ברדיוס הליכה מביתי לא היה כלוב ציפורים למכירה, אבל לפנות ערב היה לי הרעיון המבריק להזמין הביתה כלוב במשלוח. התוכי, שהתאושש פלאים עוד לפני שהכנסנו אותו לכלוב החדש, התעודד עוד יותר בחלל המרווח יותר: הוא התנדנד בנדנדה, כרסם הרבה דוחן, שתה עוד מים, צייץ וטיפס בכל פינות הכלוב.

מצחיק כמה נקשרתי אליו מיום ראשון, וכמה השיפור במצבו מקרין עלי ועל מצב רוחי. מאז אתמול אני כל הזמן שמחה, כי התוכי שמח יותר. הילדים שלי התאהבו בו לגמרי, ודפי הטיוטה על שולחן הציור כבר מלאים ציורים של תוכים. טלי התעוררה מוקדם מוקדם בבוקר ומיד שאלה איפה התוכי (שמנו את הכלוב שלו בחדר האמבטיה בלילה, כדי שנוכל לסגור את הדלת מפני החתולה). היא מתחננת שנשמור אותו, ואני לא יכולה להתחייב: אולי עוד נמצא את הבעלים שלו, אולי בכל זאת נשדך אותו לתוכי של הגננת (אין דרך לדעת אם מצאנו זכר או נקבה), אולי בכל זאת נגלה שהוא חולה. אני מסרבת להבטיח לה שהתוכי ישאר אצלנו לתמיד, אבל בלב גם אני כבר רוצה לשמור אותו.

אין לי תמונות שלו עדיין, אבל הנה לכם כמה סרטונים מיו-טיוב:

 

הראשון אותי די משעמם, אבל התוכי הכי הכי אוהב אותו:

 

<a href="http://www.exego.net/admin/&quot; target="_blank"/>

ציפורי אהבה מצייצות

 

אל השני הגעתי בטעות באותו חיפוש, והוקסמתי (מבינים את הפרינציפ אחרי כמה שניות, אח"כ זה די חוזר על עצמו עד הסוף)

<a href="http://www.exego.net/admin/&nbsp;

" target="_blank"/>

קוקטיל מזמר לגוזלי ציפור אהבה

 

ומשם הגעתי לזה, שבכלל ריגש אותי. מי יודע, אולי יום אחד לא אצטרך לנעול את התוכי באמבטיה בלילה? שימו לב לליטוף העדין בהתחלה (גם זה די חוזר על עצמו בהמשך)

 

<a href="http://www.exego.net/admin/

" target="_blank"/>

קוקטיל מזמר לחתול

 

מתברר שיו-טיוב מלאה סרטונים של תוכים מזמרים, מי יותר ומי פחות בכישרון. מה לא ידענו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה משיטוטי ברשת. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

14 תגובות על תוכי קטן הלך לו ברחוב

  1. גילי הגיב:

    טלי כבר שנים מבקשת תוכי, אבל אף פעם לא הסכמתי, בגלל החתולה. האמת שזה הגיע למצב שהילדים היו אומרים דברים כגון, "אולי ניתן את החתולה למישהו אחר" או "אולי היא תמות כבר", כי החתולה לא ממש נחמדה אל הילדים, ולא מספקת להם את הצורך בחיית מחמד מתפנקת. אבל כמו שאומרים, אם מוחמד לא בא אל ההר, התוכי יגיע בכוחות עצמו.

  2. ח ל י הגיב:

    הכי מצא חן בעיני שאת מראה לו את הסרט ש ה ו א הכי אוהב, והוא כבר שלך, מה את לא יודעת….?

    🙂

  3. אדם הגיב:

    היי גילי.
    בלוג שאני מאוד נהנה לקרוא כאן ברשימות הוא הבלוג של שלומית לוי, וטרינרית שמתמחה בתוכים וכתבה אף מספר ספרים על תוכים, אם אני לא טועה.

    אולי היא תוכל לייעץ בנוגע להחלמה וטיפול בתוכי, ובכל מקרה אפשר למצוא אצלה בבלוג עצות מידע על טיפול ובריאות של תוכים, וגם לא מעט וידאו'ס מהנים מיוטיוב.

    http://www.notes.co.il/levi/

  4. ירין הגיב:

    כל הכבוד גילי, אני בטוח שמישהו אחר לא היה עושה את זה.
    במיוחד הקסים אותי הסירטון עם החתולה.

  5. תמר הגיב:

    בשדרות בן גוריון 36 או 38, עם מספר טלפון של מישהו (יריב?) ברחוב סמולנסקי

    בתל אביב

    אם זה רלוונטי…

  6. שלומית הגיב:

    הרעיון לתת להם לשמוע להקת ציפורים נראה נהדר. לא חשבתי על זה. לא פלא שזה מוצא חן בעיניו.
    לגבי החתול והקוקטייל – זה קצת מפחיד אותי. לא סומכת על חתולים…
    והכי מצחיק, תסתכלו על הנקבה בסרט. הזכר שר ומתעלם ממנה לחלוטין. הוא ממוקד בחתול.
    והיא? חוץ מלהתפשט היא עושה הכל כדי לקבל קצת "צומי" ממנו…

    ולגבי התוכי הפצוע כבר דיברנו אבל אני כותבת, בכל זאת. בוודאי ובוודאי שצריך לקחת אותו לבדיקה. אני שמחה שהוא מתאושש, אבל הפגיעה/ פציעה בעין קיימת, וחייבים לבדוק ולראות מה קורה שם.

    מחזיקה אצבעות.

  7. רונית ש הגיב:

    מסופר על ילד, אורי שמו, שמוצא דינוזאור תינוק ומחליט לגדל אותו בביתו שבלב העיר. מסתבר שגידול דינוזאור אינו דומה לגידול חיות מחמד אחרות. מדי יום צצות בעיות שונות ומשונות שצריך למצוא להן פתרונות יצירתיים. בין הבעיות: כמויות האוכל האדירות שיש לספק לו, תלונות השכנים, ואלרגיה לפיקוסים שכמעט גורמת למותו של הדינוזאור הרעבתן. בעיה כואבת היא בדידותו של הדינוזאור.הפתרון שאורי מוצא לכך: הוא קונה סדרת סרטי אנימציה איכותיים, בהם מופיעים דינוזאורים שנראים ממש אמיתיים. בסרטים הדינוזאור נהנה לראות סוף סוף יצורים דומים לו, והוא מבקש לצפות בהם שוב ושוב.
    שמחתי לראות שהרעיון הזה פועל גם במציאות.
    גילוי נאות: אני כתבתי ואיירתי את הספר.

  8. אני הגיב:

    הייתי היום בהרצאה שלך בכנס "אייקון" ורציתי להגיד שהיא הייתה פנטסטית! הצורה בה את מעבירה את הדברים, המקצועיות והידע פשוט ריתקו אותי!
    כמו כן, גם הסבלנות שלך לשאלות ורוחב התשובות שאת עונה נותנים תחושה של "לא להיפסק".
    אשמח לראות אותך, אם ייצא, גם בהרצאותייך במיתופיה בשנה הבאה.

  9. ניצן הגיב:

    קראתי רשימות קודמות שלך, ופתאום נתקלתי בקטעים על דייאנה ווין ג'ונס.
    היא מדימה- קראתי כל דבר שיצא לה בעברית, ועכשיו נמאס לי לחכות ועברתי לקרוא את הקרסטומנסים באנגלית.
    כל הספרים מתוחכמים, ומלאים בטוויסטים במקומות שאתה הכי לא מצפה לזה, וזה כל כך נהדר!
    בבקשה בבקשה, אימרי לי, האם יצאו בקרוב עוד ספרים שלה בעברית? נמאס לי לנחש דברים כאלו.

  10. גילי הגיב:

    בהוצאת גרף:
    Archer's Goon
    The Homeward Bounders
    לא יכולה להתחייב על תאריך מדוייק, אבל הראשון יהיה מתישהו בחורף הקרוב.
    ובהחלט ייתכן שגם כתר יוציאו עוד ספרים שלה, אבל זה כבר לא תלוי בי ואני לא יודעת פרטים. הם הוציאו הרי כבר חמישה, נראה שזה הולך די טוב. ואני מסכימה לגמרי, סופרת מדהימה.

  11. מיכליקה הגיב:

    הילדים הולכים להשתגע מזה! עושה לי חשק להביא תוכי גם.

  12. בר הגיב:

    אני כתבתי ביקורת כמו שאמרתם ופרסמתי אותה בשלושה מקומות.
    אבל אני לא מצליחה לשלוח הודעה ל'כתבו אלי' והייתי אומרת לך כאן אבל אני לא רוצה לשים פה את הכתובת שלי…
    המבצע עדיין פועל? בבקשה אני ממש רוצה את הספר…
    והבעיה היא לא במחשב שלי, ניסיתי גם ממחשבים אחרים…
    טוב הנה הכתובות של המקומות ששמתי בהם:
    מקום 1
    http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1360673
    מקום 2
    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=580565&blogcode=10134390
    מקום 3
    http://moop.moomoo.co.il/moop?id=181348

    בבקשה תשלחי לי לדוא"ל אם המבצע עדיין פועל ואני אתן לך כתובת ואפילו טלפון בבקשה!

  13. בר הגיב:

    בטעות לא שמתי, כלומר שמתי אבל לא רואים אז הנה bar1426@walla.com זה הדוא"ל שלי. בבקשה אני ממש רוצה את הספר!!!!!!!!!

כתיבת תגובה

