"כשחיים בא לבקר"

כתבה דבורה בושרי, אייר מישל קישקה, ספריית הפועלים, 54 ש"ח.

ספר קטן, קצר וחביב, על מערכת יחסים נעימה בין שכנים בבניין משותף. גילי הוא איש, כנראה רווק, שגר בקומה הראשונה בבניין דירות בירושלים (לפי האיורים הייתי מנחשת שמדובר בשכונת טלביה – הבניין כל כך מוכר, שנדמה שיכולתי לזהות אותו ברחוב). בקומה מעליו גרה משפחה עם שלושה ילדים. צעיר הילדים, חיים בן השלוש וחצי, אוהב לרדת ולבקר אצל שכנו גילי, אבל נוטה לשכוח שמתישהו צריך גם להיפרד ולחזור הביתה. ולכן נשלחת אחותו איילה לקרוא לו בחזרה: אבל גם איילה שוכחת את עצמה ונשארת אצל גילי. אחריה שולחים את רחלי, האחות הגדולה. אחרי רחלי יורד אבא של הילדים, יוסי, ובבית של גילי שמחה והמולה. כשאמא של המשפחה יורדת אף היא, נדמה כבר שגם היא מתכוונת להשאר, אבל במקום זה היא מזמינה את כולם לעלות לארוחת הערב – וגם את השכן גילי. האיורים משעשעים, החרוזים נעימים, ספר שנעים לקרוא בקול לפני השינה. שמחנו להכיר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה התפרסם בלאישה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על "כשחיים בא לבקר"

  1. נועה הגיב:

    התופעה של ללכת לשכנים ככה סתם, כבר לא קיימת בימינו וחבל שכך. דווקא בתקופת החגים, ספר כזה מעלה מקרה של ביחד, שכנות טובה וקבלת הזולת.

  2. דניה הגיב:

    קניתי אותו לחג לאחיינים שלי, והם התעקשו שאקריא להם שוב ושוב, והקשיבו בעיניים נוצצות.
    מומלץ ביותר.

  3. אנונימי. הגיב:

    לא מזמן התחלתי לקרא ספרים רבים (לאחר שבצער נגמרו הארי פוטרים). בין היתר קראתי את דימדומים, ספר שמתחיל להתפשט בארץ וכבר כבש את חו"ל. אני רוצה להגיד לך, שעכשיו כשאני משווה בין המתרגמת של דימדומים (רחל אהרוני) לבינך, פשוט אין מה להשוות. הספר כתוב בצורה משעממת, ולא ממחיש את מה שהוא צריך להמחיש. לא פלא שהוצאת פרוזה בחרה בך כמתרגמת של הארי פוטר. על ספר טוב משפיעה הסופרת, אך מיד אחריה מגיעה המתרגמת שיכולה לשנות את איכותו מין הקצה אל הקצה.
    יש כוח!

  4. אדיר הגיב:

    לגילי שלום
    יצא ספר חדש שקוראים לו "יומנו של חנון" של לג'ף קיני. הספר מלא בציורי קומיקס מצחקים אני מציא לך לקרוא אותו ולרשום עליו פה.

  5. רונית ש הגיב:

    ספר מקסים, שופע חמימות

  6. חיים הגיב:

    אני לא יודע אם תאמינו לי אבל אני חיים ואם תשימו לב בעמוד השני יש הקדשה ושהייתי קטן הייתי יורד כל יום

כתיבת תגובה

