"מנהרות"

 

מאת רודריק גורדון ובריאן ויליאמס, תרגמה: איטה ישראלי. ידיעות אחרונות בשיתוף עם כתר, 78 ש"ח
 
הרבה באז יש סביב ספר הנוער החדש הזה, שהיה לרב מכר בחו"ל אחרי שטופח על ידי המו"ל האגדי ברי קנינגהם (מגלה הארי פוטר). והספר די מוצלח – אבל לא מתאים לכל אחד. מדובר בתעלומת מדע בדיוני במסורת של ה. ג'. וולס ("מכונת הזמן") וז'ול ורן ("מסע אל בטן האדמה"). לויל בורוז בן ה-14 ולאביו, ד"ר בורוז, יש תחביב משותף קצת חריג: הם אוהבים לחפור באדמה ולחפש "אוצרות". יום אחד אביו של ויל נעלם בנסיבות מסתוריות, וויל גורר את חברו צ'סטר אחריו למנהרות הסודיות שחקר אביו, בעקבותיו. אין להם מושג שהם עומדים להסתבך עם תרבות סודית שלמה שמתקיימת מתחת לבתים ולחנויות של עירם – ולסכן את חייהם. כדי לגלות איך כל זה מתקשר ללבקנותו של ויל ולשגעון הניקיון של אחותו הקטנה, תצטרכו לקרוא את הספר. אבל דעו לכם שלא כל התעלומות נפתרות בכרך הראשון, ומי שמתחיל לקרוא יאלץ לחכות במתח להמשך הסדרה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה התפרסם בלאישה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

22 תגובות על "מנהרות"

  1. לולה הגיב:

    ההתחלה שעממה אותי, והייתה מוזרה.
    קראתי שני עמודים, שלושה לכל היותר והפסקתי.
    בהחלט לא מתאים לכל אחד

  2. עינת הגיב:

    ואני קוראת שרופה של ספרי נוער.
    התחושה היא כאילו שזה עוד ספר שמנסה לרכוב על גל ההצלחה והפריחה של ספרי הפנטסיה לנוער שיש בשנים האחרונות.
    ודווקא כאן הבאז לא מוצדק.
    התחושה של הספר היא של גועל, בייחוד כשקוראים את התיאורים הקולינריים שם למטה.
    חבל, כי דוקא ציפיתי.

  3. טלי הגיב:

    נשמע מסקרן אם כי מלווה בחשדנות מסויימת. נראה…

  4. חני הגיב:

    עכשיו כשסדרת הארי פוטר הושלמה אני מצפה לסדרה חדשה להתמכר אליה.
    אני ינסה את הסדרה הזו. אני לא חושבת ששום סדרה תגיע לרמה של הארי פוטר אבל אני אתן לזו הזדמנות.

  5. זיו רייך הגיב:

    ממליץ

  6. roni8n הגיב:

    גם אני לא התלהבתי מהספר יותר מדי. הוא היה קצת מגוחך וילדותי. אני לא הפריקית הכי גדולה של הארי פוטר, אבל "מנהרות" לא מתקרב, לדעתי, לרמה של פוטר.

  7. גילי הגיב:

    באיזה מובן זה דומה להארי פוטר? מלבד העובדה שהגיבור הוא ילד. או שיש עיר נסתרת מתחת/בתוך לונדון, שזה משהו שחוזר בכ"כ הרבה ספרים עד שיש ז'אנר שלם שמאופיין בזה: פנטסיה אורבנית. מי שקורא את הספר בציפייה שזה יהיה הארי פוטר, ודאי ובודאי שיתאכזב.

    אני את הספר הראשון בסדרת "מנהרות" קראתי בסקרנות מסויימת מהולה ברתיעה מהפסימיות ובאמת מהגועל החוזרים בו. בכל זאת היה מותח ומסקרן. הספר השני (שעוד לא תורגם לעברית) שבר אותי כבר בפרק השני או השלישי, ולא הצלחתי להמשיך. יותר מדי שנאה.

  8. king homer הגיב:

    שנאה?=) את יכולה להסביר?

    האמת היא שרק בכריכה שלו יש משהו שמרתיע אותי נורא, ומוציא ממני את החשק לקרוא אותו… אבל כנראה זה רק אני.

  9. גילי הגיב:

    אבל יש שם קבוצה שלמה של אנשים, או יצורים דמויי אנוש, שמונעים על ידי שנאה טהורה בלבד; וכמעט כל האחרים מונעים על ידי פחד, נקם, או סוגים אחרים של שנאה. ובספר השני מתברר שגם הדמות האחת שהחזקתי ממנה אוהבת אינה כזאת.

  10. king homer הגיב:

    תודה. אולי אני באמת אקרא אותם, ולו רק בשביל לראות קצת יותר במה מדובר ואם זה בכלל מדבר אליי – אבל היה המון משהו באופטימיות של הארי פוטר וספרים טובים אחרים (אפילו שגם הארי לוקה בטיפ טיפה פסימיות פה ושם) שמאד מאד עשו לי חשק לשוב ולקרוא בהם עוד פעם ועוד פעם. ושנאה זה דבר שאני אישית מאד לא אוהב. כרגע אני לא יכול לדבר, אבל אולי יש מצב שכל השנאה זה בשביל להעביר מסר – נגדה…?
    (אני אקרא ואז אהיה יותר בקי בפרטים).
    שנה טובה=)
    מאור.
    אגב, *שני* הספרים בסדרה כבר יצאו בעברית, או רק הראשון?

  11. עוז הגיב:

    תודה על ההמלצה!
    אני אשקול לקרוא אותו בשמחה אחרי שיתפנה לי קצת זמן ^^
    תודה גילי…

  12. Queeny הגיב:

    הספר בעיני בהחלט מעניין ויוצא-דופן.
    בעייתי בעיני שכל ספר פנטזיה שגיבורו הוא ילד/נער מושווה להארי פוטר. זה כמו להשוות כל ספר פנטזיה ומסע ל"שר הטבעות".
    מה שחסר לי בספר הוא ההבהרה שיש ספר-המשך, שוהא בכלל חלק מסדרה. אני מניחה שזה בעיקר לא ברור במהדורה העברית. הגעתי לסוף ולא הבנתי מה קורה פה.
    אני מצאתי את התכנים של הספר מעניינים וחדשים ולא כ"כ בנאליים כמו שקורה בהרבה חיקויים סדרתיים.

  13. דנה הגיב:

    אבל גילי מי תרגם לעברית?

  14. גילי הגיב:

    בטעות נשמט, תכף אוסיף: איטה ישראלי

  15. ניצן הגיב:

    קראתי. אחרי ההתלהבות הראשונית מזה שיש ספר נוער חדש, עבה, ועוד פנטזיה,- שזה בערך המניע שלי לקריאת הספר- הוא איכזב אותי. היה מותח ולא רע בכלל, אבל הפריעה לי התחושה התמידית של "משהו רע עומד לקרות".
    אני לא חושבת שאני אצליח לקרוא את ההמשך. ניסיתי אותו באנגלית ונשברתי אחרי 120 עמודים בעקבות עודף אפלה.

  16. שפר הגיב:

    נכון, ההתחלה קצת איטית ומשעממת. אבל בערך בעמוד 200 הוא מתפתח למותחן אדיר. כשהתחלתי אותו לא יכולתי להפסיק לקרוא. לפני כמה שעות גמרתי אותו ואני מחכה בשקיקה לספר הבא (קוראים לו deeper). אני ממליץ אותו, אבל צריך קצת סבלנות, ואהבה לדברים מפחידים ואפלים. (לא מומלץ לקרוא לפני השינה).

  17. יעל הגיב:

    גם אותי כמו כולם ההתחלה שיעממה קשות… אך כשהמשכתי התמכרתי לספר. היה ממש מעניין ומותח, במחשבה לאחור זכור לי רק הסוף יחסית כקטע מעניין.
    שמעתי שהעלילה האמיתית מתרחשת בספרים הבאים, שזה מעין הקדמה. מצפה לראות אם זה נכון.

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אני חושבת שהספר היה מאוד מעניין ואני בת 13 ההתחלה לא הייתה כל כך משעממת כמו שאתם אומרים ויש לזה באמת ספר המשך?

  19. חסוי הגיב:

    קראתי גם אותו וגם את ספר ההמשך שלו.
    זה ספר ממש יפה,מומלץ בחום.

  20. לא משנה הגיב:

    זה ספר מעולה לדעתי. קראתי גם את הספר השני וגם את הספר השלישי,זו סדרה מותחת מאוד וטובה.

  21. אמירה הגיב:

    ההתחלה של הראשון באמת קצת מייגעת, והספר באמת קצת אפל, אבל חוץ מזה אהבתי אותו והשני היה קצת פחות מייגע.
    סדרה נחמדה לדעתי, הלוואי שהיתה לי דרך לקרוא את השלישי באנגלית מבלי לקנות אותו, אני שונאת לקנות ספרים, כי אחר-כך הם סתם יושבים על המדף.

  22. Bear הגיב:

    קראתי את כל הכריכות של הספר מהראשון עד הרביעי (בדיוק עכשיו סיימתי את הרביעי).
    אני יודע שהתחלת הספר איטית, אך אם סובלים אותה עד חצי הספר אז אתה מיד נסחף.
    והדברים האמיתיים מתחילים בסוף הספר השני, ורק נהיים יותר ויותר טובים ככל שמתקדמים.
    לכל דמות בספר יש את האופי שלו, סדרת ספרים מבריקה!

כתיבת תגובה

