"אוליביה מקימה תזמורת"

כתב וצייר איאן פלקונר; מאנגלית: יעל מולצ'דסקי; מחברות לספרות, 64 ש"ח
  
את אוליביה כבר לא צריך להציג לשלל מעריציה מספריה הקודמים: "אוליביה", "אוליביה מצילה את הקרקס" ו"אוליביה והבובה שנעלמה". אבל לטובת המקופחים שהצליחו לפספס את אחת הדמויות הספרותיות הכובשות של השנים האחרונות, נספר שאוליביה היא חזרזירה כבת חמש שיש לה אופי, יופי, וחוש סגנון ששם את קארי בראדשו בכיס הקטן. העיצוב הגאוני של האיורים מוכיח שלא צריך יותר משני צבעים כדי ליצור תמונות עזות שמושכות את העין, את הסקרנות ואת הלב: כל דף ראוי להיות פוסטר. גם בספר החדש מתגלה אוליביה במלוא חוצפתה, קסמה, חכמתה וזוהרה האנוכי. כשאוליביה מחליטה שצריך להקים תזמורת, היא מצליחה בלי מאמץ לסובב את כל בני ביתה סביב האצבע הקטנה: מהתינוק היא לוקחת קסילופון, מאחיה הקטן תוף, ומאביה את הכתפיות שמחזיקות את המכנסיים שלו – אבל איכשהו מסדרת את זה כך שכולם מרוצים. הספר קצת מתפזר וקשה לדבר על עלילה, אבל כשהדמויות מקסימות כל כך מי צריך עלילה. קסם. 

נ.ב.: לצערי הרב התבשרתי ש"לאישה" לא מעוניינים יותר להעסיק פרילנסרים (קרי: אותי). יש עוד חמש המלצות ספרים שכתבתי ל"לאישה" ואשר יתפרסמו כאן. בהמשך נראה: אם ימשיכו הוצאות הספרים לשלוח לי ספרים לביקורת, בהחלט אעשה מאמץ לסקור אותם כאן, למרות שכבר לא משלמים לי על זה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה התפרסם בלאישה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על "אוליביה מקימה תזמורת"

  1. נעם הגיב:

    אתמול הקראתי את הספר לתומר, בן 5. כמו בספרים הקודמים בסדרה, יש לי חשד שאני נהנה מהם יותר מאשר הנמענים בני ה-6 ומטה. חלק מההומור עובר גבוה מדי מעל לראשם. הציורים מקסימים, לעומת זאת, אין ספק.

  2. חדוה הגיב:

    מהספרים שאני קונה בשבילי, בתקווה שגם השוקו בן השנתיים יאהב מתישהו.

  3. עינת הגיב:

    אכן ספר שובה לב ומיוחד.
    אוליביה משעשעת את כל בני המשפחה שלנו, מגדול ועד קטנטן כבר הרבה זמן.
    כמה כיף שאפשר לקרוא גם ספרי ילדים בלי מוסר השכל ונסיון לחנך, אלא סתם בשביל הכיף. וככל שהם יותר אינטליגנטיים, כך התענוג גובר.

  4. ריקי כהן הגיב:

    אני מתה על הספר הזה, וגם על הקרקס.
    אשמח אם תפרסמי סקירות, לאישה מפסידים בענק.

  5. טלי הגיב:

    את הנוכחי לא ראיתי אבל אוהבת מאוד את הקודמים, בעיקר בראשון(ואני מכירה אי אלו ילדים שדוקא ממש מבינים את ההומור ושבגילאים הרלבנטים גם ציטטו משם לא פעם).

    ולגבי "לאישה"- ממש ממש חבל. יימצאו מקומות אחרים, אני בטוחה.

  6. ענת פרי הגיב:

    מקוה לקרוא פה עוד סקירות.

    ואולי עכשיו, כשהבינו שספרות ילדים ונוער זה עסק משתלם, יימצאו במות אחרות.

  7. דובי הגיב:

    יש עוד אנשים שכבר סיימו יסודי. והיו בהחלט מעוניינים לשמוע ממך בצורה יותר ספציפית על כל מיני ספרים שאת אוהבת או קוראת. יש לך טעם נהדר בספרים. ויש לי ניסיון ממש טוב בקריאת ספרים שהמלצת עליהם!
    אשמח לשמוע כל המלצה ודעה!

    ההמלצות שלך יכולות להביא תועלת לכל מיני אנשים שמחפשים משהו טוב לקרוא!

כתיבת תגובה

