שבוע הספר

מה אני אגיד לכם? אני נהנית בשבוע הספר. הרבה לחץ והכנות לפני: לדאוג לכל הפרטים, שיהיו די ספרים בדוכנים, שיהיו שקיות ניילון, שיהיו קטלוגים וסימניות, שיהיו סיכות דש לחלק ומי שיחלק אותן. מי שכבר ביקר ביריד בככר רבין ברביעי, חמישי או מוצ"ש יודע שאף הצבנו שחקנים מחופשים לאלים יווניים (וסאטיר אחד) שיסתובבו בקהל ויספרו על הספר החדש שלנו, "פרסי ג'קסון וגנב הברק". זה דרש הרבה מאוד הכנות, החל במציאת מפיקה וכלה ברכישת הבד והאביזרים לתלבושות. למזלי שידכו לנו מפיקה מופלאה שמצאה לנו שחקנים במהירות הבזק, והשחקנים מצידם מתלהבים, מלאי אנרגיות, ועושים כל דבר שמבקשים מהם ברוח טובה כאילו זכות גדולה נפלה בחלקם. אני לא נותנת להם בינתיים קרדיט פה כי אני לא בטוחה שכולם מעוניינים בזה, אולי אחזור ואעדכן אח"כ, אבל הנה קישור לכמה תמונות. ועוד אחד.

 

 

 

לא כוחות: אל מלחמה נגד סאטיר מסכן

 

 

(הערב יהיו שחקנים בין 8 ל-10, ובמוצ"ש מפתיחת היריד כמעט עד הסגירה).

כל הלחץ הזה מראש השתלם, כי מאז שהתחיל היריד, אני עומדת בדוכן מדושנת עונג ומנופחת מרוב גאווה. האנשים שניגשים ללחוץ יד ולהגיד שהם קוראים פה בבלוג, או שקראו את הספרים שהוצאנו ונהנו, הכניסו אותי לאגו טריפ לא נורמלי. אני חוזרת הביתה בלילה, אחרי שעות של עמידה על הרגליים, בדילוגים קלילים, מפומפמת אנרגיות. כל ילד שגורר את הוריו לדוכן להראות להם איזה ספר הוא רוצה מוסיף עוד נחת. המעטים שבאים דווקא בשביל לעקוץ ולהרגיז (מתברר שיש ז'אנר שלם של "לקוחות" כאלה, שהקטע שלהם הוא בעיקר לעצבן – עכשיו אני יודעת איך נראים טוקבקיסטים) לא מצליחים לדכדך, כי כל כך ברור שההפסד הוא כולו שלהם.

בואו, בואו, אפילו אם כבר יש לכם את כל הספרים שאתם צריכים (לא שיש דבר כזה), בואו לפטפט ולהשתתף בחגיגה. אנחנו (גרף) צמודים לדוכנים של אופוס וקדמת עדן מצד אחד (הרבה מד"ב ופנטסיה, כולל החדש של טרי פראצ'ט) ואחיאסף מהצד השני (אריך קסטנר!), במפרץ הקטן שמול המתחם מנקר העיניים של מילקי שטראוס (שם מחלקים מילקי חינם לכל באי היריד. היה כיף בהתחלה אבל עכשיו אני כבר לא יכולה להסתכל על מילקי.)

 

 

אפרודיטה מתחנחנת, ואילו האדס שם עינו על הפיצה

 

 

וחוץ מזה, רני גרף, העורך הראשי (ובעצם גם כל שאר הפונקציות) בהוצאת גרף, פרסם את דבריו ב-ynet: שווה לקרוא אם מעניין אתכם ללמוד קצת על איך זה להקים ולקיים הוצאת ספרים קטנה.

יועד ארד מצא אחלה קליפ ביוטוב, שבו הסופר ריק ריירדן מספר איך נולד הרעיון לפרסי ג'קסון (חבל רק שתחילת דבריו נקטעה).

והתפרסמו כבר כמה ביקורות משמחות מאוד. הנה אחת לדוגמה, של רומי מיקולינסקי מוואלה. מה אני אגיד לכם, הרבה יותר כיף כשיש מכירות טובות, תגובות טובות, חברה טובה ואווירה טובה.

חשבתי לכתוב כמה מילים על הדמיון בין פרסי ג'קסון להארי פוטר, והאם זה טוב או רע ליהודים, אבל זה יצטרך לחכות לפוסט נפרד.

ובכל זאת אסיים במחשבה אסוציאטיבית לגמרי: איך נולד המנהג המגונה הזה לזנוח את השורש כת"ב לטובת רש"מ? שואלים אותי עכשיו אם חוץ מלהיות מתורגמנית (אגב, אני מתרגמת, ולא מתורגמנית) אני גם רושמת ספרים בעצמי. ואני מדמיינת את עצמי יושבת עם בלוק ציור גדול ועפרונות, ורושמת רישומים יפים של ספרים…

פוסט זה פורסם בקטגוריה פרסי ג\'קסון. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

17 תגובות על שבוע הספר

  1. נטעלי הגיב:

    באמת תהיתי מי החבר'ה המחופשים שהסתובבו בככר🙂
    רעיון יפה!

  2. צביקה א' הגיב:

    ומתוך שלל הדוגמאות שישנן במקומותינו, אזכיר ברשותך את השימוש ב"להגיע" במקום ב"לבוא" (מדוע, בעצם?). ואולי גם את "לסיים" (פעולות בלבד) במקום "לגמור" (דברים אשר מתכלים, כמו מזון).

  3. תמר הגיב:

    האפרודיטה היא לא מוכרת בדוכן של כתר?

    רציתי לבוא וללחוץ את ידך ולהגיד שאני קוראת פה בבלוג, אבל לא היית. אבל לא נורא, החבר'ה שהיו בדוכן היו נחמדים מאוד.

    איך עד עתה הספר נמכר?

  4. שרון הגיב:

    עם הילדים,
    ואכן מרשים ותוסס.
    כל הכבוד

  5. סיגלית הגיב:

    את הגרסה שלהם לחלום ליל קיץ. פשוט נפלא והסאטיר (אותו הסאטיר כמובן) היה נהדר.

    אני עובדת בדוכנים בחולון. חבל שאין לכם דוכן שם. פעם כן היה:(

    לאחרונה הכל אצלי מחכה ל – "אחרי שבוע הספר" כך גם פרסי ג'קסון.

    להשתמע אחרי שבוע הספר🙂

  6. טלי הגיב:

    נשמע שעשיתם שם ממש חגיגה אמיתית, בדיוק כמו ששבוע הספר צריך להיות!

    זה משמח אותי במיוחד אחרי שראיתי את דוכני שבוע הספר בחיפה וכמעט בכיתי- כל כך קטן ומסכן, מעט דוכנים, בכמות שלא עולה בהרבה על דוכני החנויות בקניונים, מעט אנשים ושום אוירה של חג באויר.אני שמחה לשמוע שלפחות בת"א זה לא המצב, ורוצה גם…

    ואם קבלתם חלון ראווה כזה בסטימצקי אז בכלל ההצלחה מובטחת, לא?

    תמשיכי לכייף!

  7. הלה הגיב:

    נהניתי מאוד, על אף שזכיתי לביקור קצר בלבד.
    וגם אני תהיתי על רישום הספרים, בעיקר שבניגוד ל"לגמור" האומללה, לא שמתי לב לשימוש אליו יוחדה "לכתוב"

  8. דובי הגיב:

    אני חובב שבוע הספר עוד מאז שהייתי בן לא יודע כמה ואמא שלי לקחה אותי. אני עדיין הולך לשבוע הספר כל שנה כך שדחיתי את שופינג הספרים שלי לשבוע הספר. קניתי 3 של גרף כי רציתי נורא את השתנות וברמת גן לא היה דוכן של גרף. בסוף קניתי עוד שניים. כולל את פרסי (וסליחה שאני אומר אבל זה מעורר בי אסוציאציה לפרסי וויזלי) ג'קסון שאני מחכה לקרוא אותו. היה מאוד נחמד. אכלתי שלוש מילקי שלא ממש היו נחוצים לי לבטן, אבל ממש אהבתי את הקפה. אגב לא הבנתי מיהם האנשים המחופשים עד לרגע קריאת הפוסט אבל היה לכם דוכן חביב ונורא "שבוע הספר" וכולם היו נחמדים נורא כולל מר גרף בעצמו וגם עוד קרח ממושקף חביב.

    אני עכשיו באמצע לקרוא ההוביט לראשונה והוא ספר ממש מעניין אני קורא בתרגום הטייסים השבויים והספר הוא מיושן וקול בעת ובעונה אחת. נורא רציתי את כל הטרילוגיה של שר הטבעות. בסופו של דבר קניתי אותה ברמת גן דווקא (שבוע הספר הותיק שלי) מתברר שכששאלתי למחירו בתל אביב השיבו לי 150 וברמת גן 80. שלא לדבר על הספרים בנפרד בתל אביב כל אחד 70 או 73 וברמת גן 60. כך שלמרות שהעדפתי את שלושתם בנפרד קניתי את הספר הענק שיצא לי ב106 שקל פחות ממכירו הרגיל שלא בשבוע הספר. כך שנראה לי שזה דיי משתלם לחובבי שר הטבעות. וחשבתי שכדאי שאנשים ידעו את זה כל עוד יש שבוע הספר. המוכרת ברמת גן אמרה לי שזה נורא מוזר ששם זה עולה יותר. אבל אלא אם כן יש לי בעיית שמיעה זה מה שקרה. ואגב הייתי פעמיים ברמת גן פעם אחת עם אחיינים וסיבוב ראשוני וזו הסיבה שגרמה לי לקנות את שר הטבעות שם ולא בתל אביב והיו שם אחלה מופעים לקטנים. לא שאני מבין בזה אבל אחיינים שלי היו ממש מרוצים יכול להיות שזה כי הם יצאו עם ספר.

    בכל מקרה שמחתי לקנות בגרף כי היא נשמעת לי
    הוצאה מאוד מעניינת עם המון אהבת ספרות וכולי תקוה שתצליחו בענק. כי אז אולי יצאו ספרי ההמשך של סבריאל. כן אני עדיין מעוצבן שזה לא רב-מכר בדיוק קראתי שגארת' ניקס עתיד להוציא עוד ספר בסדרת "הממלכה העתיקה" ולא יכלתי להימנע מזכרונותיי של בין פוטר לפוטר. כך שאני ממש מקוה שהסדרה הזו שנשמעת ממש בשיאה תגיע גם אלינו. בכל מקרה המון המון הצלחה. כי היה ממש כיף!!!
    והרשימה הזו מצוינת. ואגב אם תכתבי ספר אני מבטיח לקנות. לא שזה ישנה במשהו אבל מעניין אותי איזו יצירה תוציאי.

  9. טובה הגיב:

    הרשימה שלך, גילי, מעבירה את תחושת הכיף וההתרחשות שבשבוע הספר. עלו והצליחו וראו ברכה בעמלכם ופרנסה טובה ושפע!
    הלוואי ויכולתי לקפוץ, בהרצליה – כמו בחיפה שתיארה טלי – עלוב מאוד, עד כדי כך שאת הקניות שלי ערכתי בחנות סטימצקי הסמוכה.
    דרישת שלום חמה ושכל הימים יהיו כה מוצלחים!

  10. מאור הגיב:

    אני כל כך אוהב את שבוע הספר…=)

    הלוקיישן (כיכר רבין) ממש לא מצא חן בעיני בהתחלה, העדפתי את זה בגני יהושע, אבל כשהגעתי הכל כבר נראה אחרת. אני גם שמח שהברווז שניפחו על גג העירייה לזכרו של דודו גבע עדיין נמצא.

    רק חבל שהייתי צריך להקיף את כל הדוכנים ארבע פעמים בשביל למצוא אתכם. לפחות אני יודע שזה לחלוטין היה שווה את זה=)

  11. טובה הגיב:

    שאתמול קניתי את "פרסי ג'קסון" והבכור שלי, תלמיד כיתה ה', בלע אותו בבת אחת בקריאה רצופה של תשע שעות!
    עכשיו הוא מחכה לספר השני בסדרה🙂

  12. דובי הגיב:

    במילה אחת: ניצחון!!! ולמה? כי גמרתי את הספר בפחות מ24 שעות ואני לא זוכר מתי זה קרה לי פעם אחרונה. הספר לא מושלם ואין לי כל כך זמן לפרט אבל אפשר לומר שעם כל הכבוד ויש כבוד: שריק ריירדן זה לא ג'יי קיי רולינג ויעל אכמון זו לא גילי בר הלל. אבל הספר הזה מכניס את ארטמיס פאול וילד האריות -שלא צלחתי אותם- לכיס הקטן, או לפקק העט הקטן. הוא אינטיליגנטי והכי חשוב מבדר והיה יותר ממה שציפיתי ממנו שיהיה. ולמרות שהארי פוטר הוא לא יהיה (וסליחה על ההשוואה) אבל גם אם הייתי רוצה להעביר את השנה כולה בהוגוורטס את חופשת הקיץ הייתי רוצה להעביר במחנה החצויים…

    אז מזל טוב לגילי כי הטעם המצוין שלך שוב מוכיח את עצמו!!!

  13. מאור הגיב:

    פרסי ג'קסון *נהדר*!=)

    אחרי קריאה רצופה של ארבע וחצי שעות, עם כמה עצירות פה ושם, אני חייב להגיד שאחרי הארי פוטר ה-7 הוא אחד מהספרים שהכי נהניתי מהם. כמו בורות. פשוט ספר מעולה.

  14. שובל הגיב:

    היי דובי,

    בקשר לדבריך: "וכולם היו נחמדים נורא כולל מר גרף בעצמו וגם עוד קרח ממושקף חביב."

    סתם לידע כללי, האיש השני הוא מנכ"ל אופוס.

  15. ד', אות בדויה הגיב:

    מצחיק לראות איך ריק ריירדן מדבר כמו שהוא כותב.

    הדוכן שלכם נראה חגיגה
    לצערי לא הזדמן לי.

  16. גילי הגיב:

    מנכ"ל אופוס אינו קירח וגם לא ממושקף, ועמד במרחק ארבעה-חמישה דוכנים מאיתנו. הממושקף הקירח השני היה רועי, מוכר בדוכן גרף.

    כיף לשמוע תגובות אוהדות, מקווה שנעמוד בציפיות מהספר!

  17. אורי הגיב:

    סחתיין יש המון דיבורים על הספר החדש, זה כנראה אומר שהשיווק עובד (ושהספר טוב)
    רק רציתי להוסיף שזה טוב לדעת שיש לנו אדם כמוך עם טעם ואופי בבחירת ספרים ולא רק עם שיקולי רווח.
    בהצלחה

כתיבת תגובה

