ספר חדש בא לעולם, ואני מתרגשת!

הנה הוא כאן סוף סוף, פרסי ג'קסון שלנו:

 

 

כבר כתבתי כאן כמה הצליחה הסדרה הזאת בחו"ל, וכמה אני מקווה שתצליח גם בשבילנו פה בארץ. עוד לא סיפרתי לכם איזו סדרה כייפית זאת, כמה הקריאה זורמת, כמה העלילה מותחת, כמה הדיאלוגים שנונים ומצחיקים, כמה פרסי עצמו מעורר הזדהות וחיבה. סדרה שכיף להתמכר לה.

תרגמה יעל אכמון הנהדרת, ערכה עלמה ורדי המקסימה, ובכלל עבדו על הספר הזה הרבה אנשים טובים ויקרים מאוד.

קצת על העלילה כתבנו באתר של גרף, כאן. פרק ראשון לדוגמה אפשר לקרוא כאן. בחנויות הספרים תוך כמה ימים (שבוע) – תנו לזה קצת זמן, כי רק הגיע למחסנים!

 

 

לבאים בעניין המבצע: זהו, נגמר. אם ניסיתם ליצור איתי קשר במהלך אוקטובר-נובמבר, יכול להיות שעוד לא הספקתי לחזור אליכם אבל אתם בכל זאת בפנים, תצפו לקבל ממני מייל בימים הקרובים.

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה פרסי ג\'קסון. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

34 תגובות על ספר חדש בא לעולם, ואני מתרגשת!

  1. נועם הגיב:

    סעיף 2 המציע תשלום (ספר מתנה) עבור ביקורת אוהדת הוא לא ראוי (בלשון המעטה).

    זה מזכיר לי שהוצאה מסוימת הכריזה על תחרות הביקורת (האוהדת כמובן) עבור ספר חדש שלה.

    האם אנו עומדים לפני קנייתה הגלויה בראש חוצות של הביקורת הספרותית?

    .

  2. גילי הגיב:

    אתה מגזים, ממש.

    קודם כל, זאת בכל זאת לא תחרות, והתגמול הוא ספר ההמשך, לא תשלום. מי שלא אהב את הספר מן הסתם גם לא ירצה לקרוא את ספר ההמשך, כך שלא משתלם למי שלא אהב את הספר להמיר את דעתו או להעמיד פנים כאילו כן אהב אותו. זאת בסך הכל דרך לתגמל את מי שכותב על הספר, מה שהרבה מאוד אנשים גם ככה היו עושים אם לשפוט לדוגמת כל ספר אחר שאי פעם עבדתי עליו; וכמובן תמריץ למי שאהב את הספר לפרסם את דבר אהבתו.

    וביקורת ספרותית, האם לא נקנית גם ככה? הרי כל מבקר ספרות מקבל עותקי חינם של הספרים שהוצאות הספרים מבקשות שהוא יבקר. ומבקרי ספרות גם מקבלים תשלום על עבודתם. הפסול הוא אם וכאשר מבקר ספרות מקבל טובות הנאה בתנאי שיכתוב ויכתוב רק דברים חיוביים.

    אם תקרא שוב את מה שכתבתי, אפילו לא דרשתי שהביקורת תהיה חיובית, רק שתהיה "יפה ומכובדת" ובזאת היתה כוונתי להתייחס לאיכות הכתיבה של הביקורת. כלומר, ביקורת נוסח "ספר מאמם!!! פרסי שולתת!!" לא תזכה את הכותב בספר, אבל ביקורת כתובה ומנומקת היטב, גם אם יש בה דיעה שלילית, כן תזכה את הכותב בספר – אם ירצה.

  3. טובה הגיב:

    ראו שפע ברכות בעמלכם!

  4. אביגיל הגיב:

    לאיזה גיל? מיועד/מומלץ הספר

  5. טובה הגיב:

    הבכור (תלמיד כיתה ה') ואני ונהנינו מאוד!!! יש בהחלט למה לצפות! איזה כיף🙂

  6. רוני הגיב:

    אני בהחלט מתכוונת לקנות🙂

  7. שלומית הגיב:

    אהבתי מאד. לא התעצלתי , הושבתי את גמדון הבית (בן 12) שקרא בנשימה עצורה וביקש עוד.

    בהצלחה

  8. מלוכסנת רחוקה הגיב:

    וזה בכל זאת מצא לי חן מאד ועשה לי טעם של עוד
    sue me!

    האסוציאציות המיידיות שלי היו:
    התפסן בשדה השיפון
    הסיפור שאינו נגמר

  9. מישהי הגיב:

    זה בדיוק כמו ביקורת של מבקר מסעדה שהיה אורח שלה.
    להגיד שלא דרשת ביקורת חיובית זו היתממות גדולה.

    ולמה הכוונה בביקורת יפה במקרה זה?

    יכתוב לפחות כותב הביקורת כי כתב אותה לאחר שהובטח לו ספר מתנה.

  10. חנית הגיב:

    הספר מצויין וכיפי. אני נהניתי עד מאד🙂
    מומלץ לחובבי הארי פוטר, חובבי פנטזיה ומד"ב ובכלל כל מי שבא לו ספר קריאה כיפי ונחמד ללא יומרות להיות בעל insight

    אני בהחלט אכתוב עליו (וללא בגלל המתנה, אני עדיין מתעתדת לקנות את כל הסדרה באנגלית)

  11. טלי הגיב:

    (-:

    מעורר תיאבון ואני חושבת שהמבצע הזה הוא יופי של רעיון לשימוש באינטרנט כאמצעי לקידום הספר!

    בניגוד למקרים מקוממים כמו הבאנר שמציג פרסומת לעט מחיק במסווה של עצומה מטעם הורים ומורים זועמים וסרטונים "ביתיים"- אם הגמול תמורת הפרסום מפורסם פה שחור על גבי בלוג ויפורסם בצמוד לביקורת- אין בכך כל רע, לטעמי.

    וגילוי נאות- כן, אשמח לקבל את הספר לביקורת (וכמו שכתבה גילי- כמבקרת אני מקבלת בחינם כל ספר שעליו אני כותבת, אין לכך כל קשר לנימת הביקורת שאני כותבת בסופו של דבר).

  12. רוני הגיב:

    זה מוזר!
    אתה רוצה לקרוא עוד?
    מאוד!!!

  13. תוהה הגיב:

    זה נשמע לי כמו עוד ספר שתופס טרמפ על הצלחתו של הארי פוטר? לא?

  14. גילי הגיב:

    כן ולא. אין ספק בכלל שיש השפעה ברורה של הארי פוטר וזה אכן קולע לאותו קהל קוראים פחות או יותר. מצד שני מדובר בעולם אחר מאוד: זה לא חיקוי. אבל במקום להאמין לי, שווה לקרוא את הפרק לדוגמה שבקישור, ולשפוט לפי הדבר עצמו.

    שלומית, טובה, רוני – הכי כיף לי לשמוע שגם הילדים נהנים!

  15. אדיר הגיב:

    לאיזה גיל מתאים הספר?

  16. גילי הגיב:

    בגדול, הספר מתאים לאותה קבוצת גילאים כמו הספרים הראשונים בסדרת הארי פוטר. מה שבארה"ב מסווגים 9-12 – ומעלה.

  17. אדיר הגיב:

    כמה עמודים יש לספר?

  18. חנן כהן הגיב:

    דרשה שאדפיס לה גם את הפרקים הבאים

  19. איך שקראתי באתר שמדובר על המיתולוגיה היוונית, ישר נתפסתי.
    הפרק הראשון מדליק והזוי באותה מידה.
    אני סקרנית כבר לקרוא את הפרקים הבאים.

  20. דובי הגיב:

    קודם כל המון מזל טוב, והמון איחולי הצלחה. בנוגע לפרסי ג'קסון קראתי את הפרק הראשון והוא נראה טוב מאוד. אני תמיד קונה ספרים בשבוע הספר כך שככל הנראה אני אקנה אותו. 1. אני צריך ממש להביא הדפס של העמוד או מספיק שאני מביא את הטקסט של הרשימה מודפס? 2. הדוכן של גרף בתל אביב הכוונה בכיכר רבין???
    ואת אמורה להיות שם???
    דרך אגב קראתי את התגובות שלך בפורום בתפוז ולמרות שחלקם כבר קראתי כאן, זה היה נחמד מאוד.

  21. אומנם כתבתי את ההתרשמות באתרים בהם אני כותב בד"כ, אך למה שלא אכתוב גם כאן?!
    ספר נהדר, שילוב מנצח בין פנטזיה למיתולוגיה.
    נהנתי מאוד.

    למי הוא מיועד:
    לכולם. בדיוק כמו הארי פוטר.

    שיהיה בהצלחה(:

  22. נחשון הגיב:

    קראתי את תיאור הספר (טרם קראתי את הפרק הראשון). הרעיון מזכיר מאוד "שעת התה הארוכה והאפלה של הנפש" ואת "אלים אמריקאים". האם, מלבד קהל היעד, יש פה חידוש או זווית אחרת וכו'? כי כשקקראתי את "אלים אמריקאים", הרגשתי שקבר קראתי את זה, רק הרבה יותר מוצלח.

  23. גילי הגיב:

    שמע, לא כל ספר חייב להמציא מחדש את הספרות. גם ניל גיימן שאב את ההשראה ל"אלים אמריקאיים" מספר נוער קיים, "8 ימים של לוק" מאת דיאנה וין ג'ונס. אני לא הולכת לטעון שסדרת "פרסי ג'קסון" מצטיינת דווקא בחדשנות ובמקוריות. העלילה בנויה כך שקורא נבון שמכיר את הז'אנר יצליח לחזות לא מעט מהמהלכים. אף על פי כן מדובר בספר כייפי: יש בו הומור, יש לו קצב טוב, הוא תופס – והוא הרבה יותר קצר מאלים אמריקאיים. להחליט בשבילך אם שווה לקרוא או לא, את זה אני לא יכולה. אולי בכל זאת תקרא את הפרק הראשון ותשפוט בעצמך.

  24. נחשון הגיב:

    ואני מתנצל על שגיאות הכתיב המזעזעות – לא יודע מה קרה לי…

  25. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    יש לי נסיון מר עם ספרים מעאפנים שקניתי בשבוע הספר, אז לא בא לי לחזור על אותה טעות…
    היה כתוב באתר של ההוצאת ספרים הזאת שהולכים לתרגם 2 ספרים של דיאנה ווין ג'ונס!!!
    איזה כיף!!!!!
    מתי בערך זה יצא?

  26. כותב ביקורת הגיב:

    כתבתי ביקורת לספר ואני ישמח שתבדקי אם היא שווה משהו….. פשוט כי אני די ישמח לקבל את הספר השני קישור לביקורת:

    http://community.msn.co.il/comm_display_topic_threads.asp?ForumID=26712&TopicID=769626&PagePosition=1&CommID=15403

    והיא לא מפרה את חוקי הפורום.
    תודה רבה ומצפה לתשובה,
    אני!

  27. גילי הגיב:

    תודה על הקישור, ואני שמחה שנהנית מהספר!
    אבל… אני לא יודעת למי לשלוח את הספר בחנוכה. לכן, בבקשה, כתוב/כתבי לי באמצעות הקישור "כתבו אלי" מתחת לתמונה שלי בפינה הימנית למעלה. אני צריכה שם וכתובת למשלוח, ואשמח גם לדעת בן/בת כמה את/ה.

  28. טלי הגיב:

    אין לי ספק, גילי, שאת אדם טוב עם כוונות נקיות וטהורות והאמת היא שאפילו אני, פחות או יותר, נפגשתי איתך בעקבות היכרות באינטרנט לפני כמה שנים… אני מודה ומתוודה שמאז כבר יצרתי כמה קשרים מקצועיים וחברתיים בעקבות היכרות באינטרנט א-ב-ל אני אדם מבוגר, עם זהירות ושיקול דעת של מבוגר.

    בימים כאלה, כשמדברים כל הזמן על בטיחות באינטרנט לילדים, קצת מדאיגה אותי הסיטואציה שבה ילד שולח לאישה זרה מהאינטרנט מייל עם כתובת כדי לקבל מתנה…

    רעיון הביקורות תמורת הספר השני מקסים ומבורך בעיני וקראתי בהנאה את הביקורת של המבקר הצעיר. אין לי צל של ספק שלתת לך, גילי, את הכתובת זה בטוח במאה אחוז (מה גם שדמותך די מוכרת בציבור הרחב), אבל כדי לא ליצור תקדים מסוכן, אני ממליצה לך שכשמדובר בקטינים תדרשי לקבל אישור טלפוני או חתום או משהו כזה מההורים לפני משלוח המתנה (או בכל שלב אחר).

    כתבתי את זה כאן, כי זה נראה לי חשוב לדיון פומבי, אבל לגמרי לגיטימי למחוק אם נראה לך שיש צורך (-:

  29. חן הגיב:

    את יכולה אולי לפרט יותר? כמו למשל מאיזה גיל אפשר לקבל ממך ספר ואיפה זה צריך להיות כתוב? מעבר לעובדה שהביקורת תזכה אותי בספר השני (כמה נפלא!) אהבתי מאוד את הספר וחוץ מהעובדה שהוא קצת צפוי הוא מצחיק ומעניין עם גישה מרעננת, סוף סוף משהו עם איכות שפה גבוהה שמדבר בשפה שלי, אני לא יכולה לחכות לקרוא את השני ואני חושבת שצריך לעודד עוד אנשים לקנות אותו לקנות אותו ולקרוא אותו ואם תתני רעיונות למקומות בהם אוכל לכתוב עליו ביקורת שתהיה טובה (חוץ מזה שאני אזכיר את העובדה שהוא די צפוי למרות שזו יכולה להיות תופעת לוואי של קריאת יתר, אני לא לחלוטין בטוחה בזה).
    בקיצור אני אשמח אם תוכלי לפרט קצת יותר בשביל שאוכל לכתוב ביקורת ראויה.

  30. גילי הגיב:

    את כמובן צודקת בקריאה לזהירות ברשת, אבל מהצד שלי אני לא בדיוק יודעת איך להפעיל את זה (מלבד לוותר על כל הרעיון וזהו). באופן כללי לא מומלץ לשלוח דרך הרשת פרטים אישיים, ולכן בכל פעם שמישהו פירסם בתגובות כתובת או פרטי קשר מיהרתי למחוק. אבל גם ברשת יש שכונות טובות ושכונות רעות. יש הבדל גדול בין יצירת קשר עם אדם זר שמזדהה רק בניק ומזדמן לאיזה פורום, לבין יצירת קשר עם מישהו ששמו ומעמדו ידועים דרך אתר מבוסס. כל הורה שמעוניין לבדוק מי אני ומה אני, מוזמן ליצור איתי קשר דרך "כתבו אלי", ואני אשמח למסור לו פרטים מלאים. וילדים – תמיד כדאי לבקש רשות מההורים ולעדכן אותם בתוכניות שלכם.

    חן: אין הגבלת גיל, מי שגדול מספיק לקרוא ולהגיב בכתב על הספר הראשון גדול מספיק בשביל לקבל את הספר השני. יש אינספור פורומים לחובבי ספרים, ספרות פנטסיה, ספרות נוער וכן הלאה בכל אחד מהפורטלים המוכרים, שלא לדבר על אתרי מכירות שבהם יש מקום להגיב ולהשאיר המלצה. מבחינתי את יכולה אפילו לכתוב את ההמלצה שלך בתגובות כאן (אם כי הרעיון היה להפיץ את הבשורה, לא רק להטיף למומרים…)

  31. חן הגיב:

    לדוגמא, בתור התחלה המלצתי בבלוג שלי ואני אמשיך לכתוב ביקורות על הספר\סדרה באתרים אחרים אבל לא כרגע. בנוסף (כשהאנגלית שלי תהיה טובה מספיק), אני מתכננת לקרוא את הסדרה באנגלית ולהשוות את התרגום. אם לא תוכלי לתת לי את הספר, האם לפחות תוכלי להגיד לי איפה אפשר להשיג את הספר השני? כי חיפשתי בשבוע הספר ובמקומות אחרים ולא מצאתי ואני לא יכולה לחכות לקרוא את הספר השני.

  32. עומר הגיב:

    העלילה והתרגום פשוט מופלאים, אין ספק שאתם יודעים מה אתם עושים שם בגרף צעיר, אגב: מדוע האתר לא פעיל? (האתר של גרף).

כתיבת תגובה

