ועכשיו התביעה: הורים נגד פרסום סמוי בקלטות לפעוטות

תודה לכל מי ששלח לי את הקישור לכתבה בגלובס, על תביעה ייצוגית נגד אסם, שטראוס-עלית, קלסיקלטת והד-ארצי בגין פרסום סמוי בקלטות מסחריות לילדים. כידוע לקוראים הקבועים, הנושא חשוב לי, ובעבר הזמנתי הורים לעזור לי להכין מאגר של דוגמאות לפרסומות כאלה, למען אותם הורים המבקשים לדעת מאיזה קלטות עליהם לשמור מרחק אם אינם מעוניינים לדחוף לפעוטות שלהם פרסומות במסווה של תוכן (ועוד לשלם תמורת התענוג).

מי ייתן והתביעה הזאת תעלה יפה, ותפגע לאותן חברות בכיס עד כדי כך, שישנו את הנוהג הפסול והדוחה הזה. כי אפשר גם אפשר להפיק קלטות גם בלי פרסומות סמויות: אבל להפיק אותן עם פרסומות סמויות זה רווחי הרבה יותר, וכל כך קל כשאף אחד לא מרים את הראש להתנגד! יישר כוח לתובעים.

אני כמובן אעקוב ואעדכן אתכם.

 

* קישור לכתבה בעכבר העיר, 17.4

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה פרסומות בקלטות ילדים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על ועכשיו התביעה: הורים נגד פרסום סמוי בקלטות לפעוטות

  1. אלית הגיב:

    את הפרסומת ה"סמויה"- אעשה דוקא אני
    את רשאית למחוק תגובה זו- לא אעלב
    אבל ממש רציתי שתכנסי לבלוג שלי-
    שם תיארתי את העבודה על קלטת ילדים מקסימה וחדשה
    ( אני חושבת שאין בה פרסומות סמויות)
    http://www.elite-illustrator.com/blog/?p=713

  2. אלה הגיב:

    מדהים שעוד לא הוגשה תביעה עד כה, הרי בשידורי טלויזיה, הרשות השניה והערוצים הפרטיים יש תקנות וחוקים.
    לשמחתי בתי עוד לא בת שנתיים ורק לאחרונה התחילה להחשף לטלויזיה (ועדיין מעדיפה ספרים) האם ש גם המלצות על קלטות בלי פרסומות?

    שערוריה נוספת לדעתי, הן מבחינת התוכן הדל והן מבחינת כמות הפרסומות הסמויות הן ההצגות לילדים בחגים, חנוכה בעיקר, משלמים מחיר גבוה לכרטיס ומקבלים מנת יתר של סלקום ואסם.
    מדיווחים של חברותיי, לעתים גם מחרימים שתיה וכיבוד שמביאים מהבית כי אסור להכניס אוכל "מטעמי ביטחון" ובקיוסק מוכרים את אותם הדברים בדיוק. עוד דרך להתעלק על הכיס של ההורים הנכנעים.

  3. אורן הגיב:

    פרסומות, ככלל, הן "רע הכרחי"- הן מממנות לא מעט דברים שאנחנו נהנים מהם- ספרים, קלטות, תכניות טלויזיה, וכו'. אנחנו אוהבים לרטון (או בגירסה הישראלית- לגדף) כנגד הפרסומות, אבל בגדול, אנחנו יכולים לחיות איתן, אם התמורה היא עשיה איכותית (או סתם כזאת שאנחנו נהנים ממנה- אני בכוונה לא נוקט עמדה).

    ועם זאת- האופן שבו מחדירים המפרסמים את תוצרתם לחיינו הופך להיות בלתי נסבל יותר ויותר- אם בווליום גבוה בהפסקות פרסומות בטלוויזיה, ואם ב"תוכן שיווקי" נכלולי בקלטות ילדים.

    מצד שלישי- אנחנו לא רוצים לשפוך את התינוק עם המים (איזה מזל, הביטוי גם מתאים לנושא!), וכן סומכים על האינטליגנציה ושיטות החינוך של ההורים, שידעו להתמודד כנגד המסרים שבפרסומות, ויגדלו ילדים נבונים, עירניים, ובעלי יכולת אבחנה בין טוב לרע (כמו מאות אלפי הילדים שאנחנו נתקלים בהם יום יום ברחובות ארצנו).

    הפתרון, לדעתי- סימון על הקלטות של "רמת הפרסום", בסקאלה של, נניח, 1 עד 5. כך יוכל ההורה לבחור אם הוא רוצה להראות לילדו קלטת עם רמת פרסומות נמוכה ו/או גלויה (דרגה 1), או קלטת שבה התוכן הולך לאיבוד, והתוכן השיווקי הוא העיקר (רמה 5).

    היישום- בחקיקה, כאשר היצרן מחויב לדווח על רמת הפרסום, וסימון שקרי יוביל לקנס כבד (מי ידווח על הסימון? הורים עירניים, למשרד התמ"ת, נניח, לגוף בעל שיניים שיכול לבדוק ולתבוע).

  4. טלי הגיב:

    כיוון שזה עניין כלכלי בבסיסו, תביעה היא באמת הדרך-בהצלחה לתובעים והמשיכי לא להרפות מהנושא החשוב הזה!

  5. אורנה הגיב:

    מי שרוצה באמת להתרחק הפרסום, מחשיפה לעולם המתועש, המענטז עוד ועוד עדיף שלא יקנה שום סוג של קלטת ילדים וגם לא יכניס את מקלט הטלויזיה הביתה.

  6. אלה הגיב:

    תוכן שיווקי בתוך תוכן ערכי אולי אפשר לדרג. מה עושים כאשר מראש התוכן הערכי משני לתוכן המסחרי?
    סדרות לילדים עולות מראש כגימיק שיווקי. למשל בסדרות ילדים (כמו דורה) מוצרי הצריכה המיותרים מתוכננים כחלק מתהליך היצירה של הסדרה.
    פעם לתסריטאי (או כל יוצאר אחר) היה רעיון והוא הביא לכתב או לידי סרט, שיר וכיוב' אם בקלטת וידאו לילדים היה סיפור, של דוד גרוסמן נניח, ומידי פעם אפשר לראות ילדים שאוכלים במבה, עדיין הייתה עלילה או מסר כלשהו, היום מראש יצרו את דורה עם תיק שעון וקוף כדי שיוכלו למכור אותם. השיקולים הם מסחריים ולא ערכיים.
    (קצת התקשתי בהעלאת הרעיון לכתב, אולי מישהו פה יעזור לי.)

  7. kartisbehanaha הגיב:

    וואי יש הרבה במה שאת אומרת, עניין מסחרי בכל שידור טלוויזיוני, אם זה לילדים, ואם זה משודר להורים, הכל מסחרי כיום. הרי אנו מדברים על התקשורת ההמונים, ואמצעי תקשורת ההמונים הם מזמן הפכו להיות מסחריים ומשרתים את השוק התחרותי במקום את הממשל… אני מציעה לכם פחות לראות טלוויזיה ויותר להתחיל ללכת עם הילדים שלנו להצגות או הופעות לילדים, ולתת להם להשפיע על ילדים מאשר לטלוויזיה🙂

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s