עוגת לפטופ

ליום הולדתו השישי ביקש רועי עוגה בצורה של iBook, לפטופ של אפל כמו שיש לסבתא שלו.

 

 

העוגות עצמן סתם מלבניות, התמונה של רועי הודפסה במדפסת הביתית שלנו, וכל השאר זה RFM ("בצק סוכר"). בדרך כלל אני נמנעת משימוש ב"בצק סוכר" כי זה נראה לי רמאות (אפשר לפסל בזה כל דבר!) אבל הפעם לא הצלחתי לחשוב על דרך אחרת. את בצק הסוכר קונים מוכן בחנויות של שפים, אפשר ללוש אותו, לצבוע אותו בצבעי מאכל ולפסל בו כל מיני צורות, וגם לצפות עוגות ב"יריעה" חלקה לגמרי. האמת שזה לא פשוט, ועשיתי כמה נסיונות שווא לפני שגיליתי איך לרדד את הבצק כך שלא ייקרע ולא ידבק למשטח או למערוך.

בעוגה הזאת היתה גם בעיית קונסטרוקציה מסויימת: אי אפשר סתם להעמיד עוגה על אחת הפאות הצרות שלה. היינו צריכים לבנות לה תבנית תומכת מקרטון. מניסיון קודם ידעתי שלא כדאי להזדרז בהרכבה. בלילה העוגות היו מונחות במאוזן במקרר, ועד הבוקר הן היו די קשוחות ויציבות כך שכבר פחות חששתי להזיז ולטלטל אותן.

זהו בינתיים, ניפגש ביום הולדת הבא…

פוסט זה פורסם בקטגוריה עוגות יום הולדת. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

18 תגובות על עוגת לפטופ

  1. גיל ב הגיב:

    סחתיין גילי,

    ולחשוב שאחר כך קוראים לי פריק של מחשבים ?

  2. אסתי הגיב:

    שאל איפה הלוגו וביקש גם אחד כזה ליומולדת.

    מקסים, אם כי האיבוק שלי קצת יותר דקיק (אבל רק קצת(-:)

  3. טלי הגיב:

    יפיפה כתמיד!

    לא מגיע לילד איזה צ'ופר מאפל על פרסומת החינם שעשיתם להם?…

    התמונה, אם הבנתי נכון, הודפסה על נייר ולא נאכלה. נכון?

    כי תמיד נרתעתי קצת מלאכול תמונות של ילדים…

    ומזל טוב לרועי ליומולדת 6!

  4. טובה הגיב:

    מיום הולדת ליום הולדת הרעיונות יותר ויותר מדהימים והביצועים כנ"ל!!!
    מזל טוב!!!

  5. אלית הגיב:

    פששש
    איזו השקעה
    כל הכבוד
    ורוב תודות על התמונה- שני הדברים האהבוהים עלי
    מק ועוגות…
    איזה אושר להיות בנך
    הרבה אהבה וחום ומזל טוב

  6. ניקי הגיב:

    מזל טוב לרועי היפיוף, איזה כיף לו שיש לו אמא משקיענית וסבתא הייטקיסטית

  7. Rogatka הגיב:

    אני מאוד מרוצה מהרועי הזה.
    אמנם ילד דור שלישי, אבל עדיין – ibook
    ולא סתם מחשב…
    נבון.

  8. ל"ש הגיב:

    רעיון מקורי ומדהים, ביצוע תואם. כל הכבוד על ההשקעה והרצון הטוב. אבל עדיין זה קצת מראה על חומרניות, לא? או קדמה? המממ.

    בכל מקרה, מזל טוב!

    נ.ב: רואים שזה הבן שלך. אתם מאוד דומים.

  9. יובל הגיב:

    מדהים כתמיד.. (:

    (אני חייב להתחיל לנסות את הבצק סוכר הזה, דווקא נראה מגניב.
    [למרות שזו רמאות!])

  10. נבט חיטה הגיב:

    מזל טוב!

  11. חסר השם הגיב:

    תמיד ידעתי שצבע מאכל לא בריא אבל לאחרונה קיבלתי המחשה לכך.
    קחי כמה פרחים ושימי חלק בצנצנת עם מים וחלק בצנצנת עם מים וצבע מאכל.
    צבע המאכל מאד מסוכן לצמחים (ולרוזמרין הוא ממש נותן צבע מצחיק).

    ברור לי שאי אפשר להסיק ישירות על ההשפעה על בני אדם אבל אני כבר לא מתייחס לחומר הזה כאל "קצת צבע".

    העוגה ממש חמודה ואני לא רוצה לדכא אותך.
    יום הולדת שמח.

  12. גילי הגיב:

    אם לא היה בלוג, הייתי נאלצת להסתפק במחמאות של 35 ילדי גן והגננות שלהם, וזה פשוט לא מספיק בשביל האגו הענקי שלי. (-:
    אבל אני חייבת להודות שההתרגשות של הילדים היא מה שמניע אותי, יותר מכל. עד עצם היום הזה אני זוכרת עוגות יפות שהכינו לחברות שלי כשהייתי קטנה, ואת עוגת הפסנתר שהכינה לי אמי ביום הולדתי השביעי, כלומר שלפחות בשבילי זאת חווית ילדות בלתי נשכחת שממש רציתי להעניק גם לילדים שלי. ועובדה, לקראת יום ההולדת של רועי ניגשו אליו ילדים בגן וביקשו ששוב יביא עוגת כבאית, כמו בשנה שעברה.

    לגבי צבע מאכל: נכון וידוע שצבע מאכל זה דבר לא טוב. אבל בכל העוגה הענקית הזאת שאתם רואים, נכנסה כמות צבע מאכל שלא היתה מכסה את הציפורן בזרת שלי, וזה מתחלק על 40 ומשהו איש. לא זה מה שיהרוג אותם.

    התמונה לא היתה אכילה.

  13. גלית הגיב:

    חשבת לעשות הסבה מקצועית, ממתרגמת לבעלת קונדטוריה?

    היצירתיות מדהימה אותי.. עוגה מהממת! נראה לי חבל לאכול אותה

  14. ענת הגיב:

    ואו, יפייפה!

    רעיון נהדר, וביצוע- בהתאם.

    כאחת שמסתבכת הרבה עם בצק סוכר- איך את מצליחה לפסל אותו בדיוק כזה? זה די מדהים.

  15. המלוכסנת הרחוקה הגיב:

    מדליקה העוגה
    מדליקה האמא שהכינה, טרחה והצליחה
    מדליק הילד שביקש דבר כזה ולא "דורה"

    כל הכבוד🙂

  16. דפנה לוי הגיב:

    אחלה אמא, ילד, לפטופ ובאמת אחלה יומהולדת!!! מזל טוב, מצפה בקוצר רוח ליום ההולדת הבא!

  17. chesercat הגיב:

    מדהים, מדהים, מדהים

כתיבת תגובה

