"צעדים קטנים"

מאת: לואיס סצ'ר

תרגמה: לאה ששקו; עם עובד, 64 ש"ח
 
 
ספרו של לואיס סצ'ר, "בורות", הוא בעיני יצירת מופת של ספרות הנוער: ספר חכם, מפתיע ומקורי. עצוב לי שלא די אנשים מכירים את הספר הזה, אף על פי שגם עובד לסרט. "צעדים קטנים" הוא כביכול ספר המשך שעוקב אחרי שתיים מדמויות המשנה, שחי ולייזר, שנתיים לאחר שיחרורם ממחנה העבודה לנוער עבריין שבו מתרחשת עלילת "בורות". שחי הוא נער שחור בעל גוף גדול ושרירי, וככזה מעורר תשומת לב שלילית ללא כל עוול בכפו. שלא בטובתו הוא נסחף אחרי לייזר למיזם ספסרות, המסבך אותו בחייה של כוכבת פופ צעירה, קיירה ד'לאון: מלכת המצעדים שאין לה בכלל חברים. פה ושם הסיטואציות קצת לא אמינות, וחבל, והספר פחות נפלא מקודמו; אף על פי כן זהו ספר נוער משובח, קריא ולא צפוי, שלא פעם השאיר אותי עם חיוך גדול מרוח על הפנים. לא צריך לקרוא את "בורות" כדי לעקוב אחרי העלילה, אבל מומלץ לקרוא אותו אף על פי כן, פשוט כי הוא ספר מעולה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה המלצות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

9 תגובות על "צעדים קטנים"

  1. roni8n הגיב:

    אכן, "בורות" הוא ספר מעולה… לא ידעתי שקיים ספר המשך, אז תודה!🙂

  2. דנה הגיב:

    קראתי את הספר והפסקתי באמצע, כי פשוט הספר לא עניין אותי.
    אבל אחרי כמה זמן ראיתי את הסרט, ודווקא ממש אהבתי אותו.
    אני מאוד שמחה לדעת שיש ספר המשך, והוא דווקא נשמע מענין.
    אני מאוד ישמח לקרוא אותו למרות שלא קראתי את בורות.
    ואני גם מאוד ישמח אם יעשו גם על הספר השני סרט.

  3. יובל הגיב:

    "הבתולה בכחול" מאוד הזכיר לי אותו, אם אינני טועה…
    בכל מקרה, נראה לי שאני אכניס את ספר ההמשך הזה לרשימת הקריאה שלי.

  4. שמעון הגיב:

    מקורו של שם המשפחה עברי. והוא בעצם "שחר", שהכתיב הלטיני עיוות ל"סצ'ר". נירה הראל סיפרה לי בזמנו שהם גילו את העובדה הזו רק לאחר שהספר "בורות" כבר הודפס.

  5. יובל הגיב:

    ויום המתרגמים שמח!

  6. גילי הגיב:

    יובל – תודה!

    שמעון – לא מפתיע במיוחד, אפילו הגיוני מאוד. אני חייבת להודות שהופתעתי מהאיות שההוצאה בחרה, לפי הכתיב האנגלי הייתי מניחה שיש לכתוב "סאכר". אבל מרגע שיש תקדים בדפוס, העניינים מסתבכים, וקשה לקבוע לאיזה איות יש לתת קדימות…

  7. הדר הגיב:

    ראיתי בחנות את הספר, וזה פשוט לא נשמע "זה" חבל להרוס את הרושם המצוין מהספר הראשון…(עצה שכדאי ליישם על הרבה ספרים… חומריו האפלים למשל)

  8. אורי הגיב:

    ראיתי את הספר הזה בחנות, מקסימום אקרא אותו באנגלית ואעשה עליו יומן קריאה.
    אם להודות, לא כל כך אהבתי את "בורות". סוף מבאס. אבל כן, ספר נחמד, מומלץ לקרוא אותו. ועוד ספר שנורא הזכיר לי את "בורות", זה "המעניק" ( The Giver) שזה פשוט ספר נפלא! מומלץ מאוד מאוד בחום.

  9. טל הגיב:

    ממש נהנתי ממנו הוא ממש טוה מומלץ

כתיבת תגובה

