מתה מדליין ל'אנגל

 

 

סופרת שמאוד אהבתי – אמנם לא את כל ספריה, כי היתה לה נטייה מצערת להטפה צדקנית, אבל היו לה כמה מעולים, ובהם השניים שתורגמו לעברית: "קמט בזמן", "רוח בדלת" (יצאו בסדרת דן חסכן של עם עובד, בשנות השמונים). בתקופה מסויימת היתה ממש אחת הסופרות האהובות עלי.

מתה ביום חמישי שעבר, כנראה מסיבוכים של זקנה. בת 88 היתה.

 

ובדיוק ראו אור מהדורות יפות כל כך של ספריה, שווה להציץ באתר המעריצים שלה.

 

יהי זכרה ברוך.

 

* הספד בניו-יורק טיימס.

פוסט זה פורסם בקטגוריה איך פגשתי את. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על מתה מדליין ל'אנגל

  1. דרורית הגיב:

    וואו. שניים מספריה אהובים עלי מאוד
    the moon by night
    ו-
    the ring of endless light
    למרות שהטון הנוצרי מטיפני שלה הפריע לי הרבה פעמים.
    תודה על ההפניה לאתר המעריצים שלה..

  2. טלי הגיב:

    את "קמט בזמן" מאוד אהבתי, בעיקר זוכרת ממנו היטב את הרעיון של לקחת את הזמן ולקפל אותו כמו בד.

    הגדרה יפה- "סיבוכים של זיקנה"…

  3. אורי א. הגיב:

    אם כי, במחשבה לאחור, פחות אהבתי את ספריה מאשר את ספריהן של ג'ואן אייקן וסוזן קופר שכתבו באותן שנים.
    סליחה על עירוב השמחה בשמחה, גילי. אבל אם אנחנו עוסקות בסופרות נוער קשישות, אולי תגלי עניין בפוסט שלי על העיבוד לאנימציה של ספרי ארץ-ים של אורסולה לה גווין:
    http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?blogID=48&itemID=702#post702

  4. דנה'ס הגיב:

    קמט בזמן ורוח בדלת היו שני ספרים שהשפיעו עלי מאד בילדותי. הם מציגים תפיסה הוליסטית יוצאת דופן שלקחתי איתי הלאה. ובמיוחד, גברת מי, גברת מה וגברת איזה ימשיכו ללוות אותי תמיד…

  5. חגית הגיב:

    אני חושבת שגיליתי אותה מתישהו בכיתה ו'-ז', וקראתי את כל המדף שלה. מאוד אהבתי אותה, ותמיד הפליא אותי שהיא לא תורגמה כ"כ לעברית. מצאתי את "רוח בדלת" בארץ, מתורגם, וקניתי, אבל היא לא מספיק מוכרת, וממה שאני זוכרת, חבל. אולי הגיע הזמן להציץ שוב בספרים. זה היה ממש מזמן.

  6. ציפי הגיב:

    השם שלה מוכר לי בגלל קמט בזמן שקראתי כילדה צעירה ומאז איני מוצאת שוב.. הספר כבר לא נמצא בשום מקום וחנויות יד שניה הציעו לי אותו בקרוב ל-200 שקלים..

    רק זכור לי כספר מיוחד ושונה

  7. הדר הגיב:

    An acceptable time שלה. לצערי היחיד מספריה שיש בספרייה המקומית…אולי בעברית אמצא משהו

  8. רונה הגיב:

    A Swiftly Tilting Planet
    ספר אדיר, ממש מופלא

כתיבת תגובה

