ספריי, אייכם!

קודם כל, לינק לפרוייקט Paperback של הגמד הרשע, כדי שתדעו במה מדובר. הו, ספריי, ספריי. כמה ספרים השאלתי עם השנים, ולא חזרו אלי. לפעמים הגדלתי לעשות, קניתי עותקים חלופיים של הספרים וגם אותם השאלתי ונעלמו. אבל הם עדיין חסרים לי.

לא שאני שה תמים. אחד המדפים אצלי מוקדש לספרים שהשאילו לי אנשים אחרים, ועוד לא החזרתי אותם. לפחות ספר אחד מונח שם, לדעתי, כבר יותר מעשר שנים. אבל יבוא יום ועוד אחזיר אותם, אני  מבטיחה. הנה, לפני כמה חודשים החזרתי לשמעון אדף חבילה גדולה של ספרים שנחו אצלי חמש שנים ויותר. אני לא שוכחת.

רשימת הספרים שהשאלתי ולא חזרו אלי היא רשימה די מעניינת, גם אם צפויה למדי, למי שמכיר את טעמי הספרותי. (ולא סתם החלטתי שספציפית אני לא משאילה יותר ספרים מאת דיאנה וין ג'ונס.) והרי היא לפניכם:

 

נואל סטריטפילד:

Ballet Shoes (נעלי בלט) במהדורה שקראתי כשהייתי קטנה: מהדורת כריכה רכה של פנגווין, בגווני ורוד רך, עם האיורים המקוריים היפים שאהבתי.

 

דיאנה וין ג'ונס:

Archer's Goon חסרים לי לפחות שני עותקים של הספר הזה, לרבות אחד במהדורה האמריקאית הראשונה, בכריכה קשה

Charmed Life חסרים לי לפחות שלושה עותקים של הספר הזה, לרבות אחד עם איור עטיפה שאהבתי במיוחד, ואחד שהיתה בו אחרית דבר מעניינת של הסופרת

Deep Secret

The Power of Three עם איור עטיפה שאהבתי במיוחד

The Time of the Ghost עם איור עטיפה שאהבתי במיוחד

The Year of the Griffin המהדורה הראשונה, בכריכה קשה

 

אווה איבוטסון:

Journey to the River Sea לפחות שני עותקים שהשאלתי (באנגלית) לא חזרו אלי. כרגע מונחים אצלי שני עותקים אחרים, שיימסרו לענבל ולימימה, אם הן רוצות.

 

לואיס מקמסטר בוז'ולד:

Cordelia's Honor

The Warrior's Apprentice

The Curse of Chalion

Paladin of Souls

 

סקוט מקלאוד:

Understanding Comics  כנראה יותר מעותק אחד.

 

אלן איילס:

The World of Oz ספר תיעודי על סדרת ספרי עוץ. היו לי שני עותקים ואינם, אחד במהדורה בריטית עם כריכה כסופה, אחד במהדורה אמריקאית עם כריכה אדומה

 

אורסולה לה גווין:

טרילוגיית שלושת הספרים הראשונה בסדרת ארץ ים

The Compass Rose

 

קבצי סיפורים בעריכת אייזק אסימוב:

Asimov's Young Mutants

Asimov's Young Monsters

 

ניל גיימן:

Neverwhere

 

דודי סמית:

I Capture the Castle

 

דורותי קנפילד פישר:

Understood, Betsy

 

לורה אינגלס ווילדר, ספרים בסדרת "בית קטן בערבה"

 

רומר גודן, "קיזי הילדה הצועניה"

 

ק"ס לואיס, "האריה, המכשפה וארון הבגדים" במהדורת האלבום של מחברות לספרות, עם ניקוד

 

ג'יי קיי רולינג,

"הארי פוטר ואבן החכמים" במהדורה הראשונה המיוחדת שהוענקה במתנה לבאי מסיבת ראש השנה של הוצאת ידיעות אחרונות

פרקים מתוך הספר השני, כנ"ל

 

פרנק באום

Le Magicien d'Oz – הקוסם מארץ עוץ בצרפתית, מהדורת Folio Junior

 

ובטח ישנם עוד אינספור, אבל חלקם חסרים לי פחות.

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה משיטוטי ברשת. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

20 תגובות על ספריי, אייכם!

  1. אלית הגיב:

    אני כל כך מבינה לליבך
    במשך שנים
    הייתי תרה בחנויות לחפש ספר אחד
    שכבר פחות ופחות ניתן למצאו
    ואז
    הייתי נשברת
    ומשאילה אותו שוב
    ושוב נאלצת לחפשו
    יש לי תאוריה
    שכל פעם אני קונה את אותו עותק
    שמגיע לחנויות היד שניה מחברי השואלים והשוכחיםץ
    האמת
    גילי
    היתי משאילה לך אותו
    מין הסתם את מכירה אותו
    סיפור המלחמה באחו
    של
    וולטר וונגרין..
    בדי וי די זה שונה
    אני מדפיסה את החותמת שלי על העטיפה
    לא שמחזירים לי
    אבל לפחות ניסיתי…

  2. רני הגיב:

    ספר אחד מהרשימה שלך נמצא אצלי. לפני כמה שנים (כמה, באמת?) השאלת לי את UNDERSTANDING COMICS ועכשיו הגיע הזמן שאני אמצא את הספר הנפלא הזה ואחזיר לך אותו.

    בכל אופן: אני לגמרי מבין ללבך. גם אני כבר לא משאיל ספרים מסוימים, ואחרים יש לי כמה עותקי השאלה מרופטים יותר כדי שלא אצטרך להיפרד מהם לנצח.

  3. גילי הגיב:

    מזכירה שהרעיון המקורי לא היה שלי: מתברר שיש הרבה אנשים שמזדהים עם הגעגועים לספרים שהושאלו.

    אלית: פעם עשיתי טעות ומכרתי ארגז שלם של ספרים שחשבתי שלא ארצה יותר. שנים אחר כך נכנסתי לחנות יד שניה – חנות חדשה שלא הכרתי – והנה שלל ספרים מוכרים לי מאוד. פתחתי אותם וראיתי ששמי כתוב בהם. נדמה לי שקניתי בחזרה את כל הספרים. פשוט התגעגעתי…

    רני: לא זכרתי שזה הספציפי אצלך, אבל לא נעים לי להגיד, יש עוד כמה מהרשימה הזאת שכנראה נמצאים אצלך. (שניים מהבוז'ולדים, לדוגמה.)

    אבל האמת שהרוח הכללית ברשומה הזאת, או כך לפחות כיוונתי, אינה של תביעה לקבל את ספריי בחזרה, אלא הבעת אבל על ספרים שברור לי שרובם כבר לא יחזרו אלי.

  4. tunv הגיב:

    נשמע ספר ממש טוב, חבל שלא תרגמו אותו אף פעם

  5. ג'ון רדגרייב הגיב:

    יש אצלי ספר שלקחתי מחברה טובה-לשעבר, שבעצמה לקחה אותו מחברה טובה שלה. כמה מחבריי יודעים על הספר הזה, אבל לחברתי הטובה איני אומר דבר, כי אני רוצה להשאיר אצלי את הספר.

    זהו, אמרתי את זה. הכי Post Secret מצדי.

  6. גילי הגיב:

    גם בכתר וגם בידיעות אחרונות שכדאי לתרגם אותו. מתברר שהיו כמה הוצאות שהתעניינו בזכויות – הן לא היו פנויות, בשעתו – אבל כנראה לא יצא מזה כלום. הספר, בכל אופן, מוצלח עשרות מונים מהסרט שעשו ממנו, "אחוזת אהבה". ספר פשוט מקסים. הסופרת, דודי סמית, התפרסמה בעיקר בזכות ספר ילדים שכתבה שעובד כסרט דיסני: 101 דלמטים. אבל מתברר שהיתה מוכשרת גם בכתיבה למבוגרים.

  7. ריקי הגיב:

    מצאתי ספר ביד שניה, שמישהו שאל ממני לפני 12 שנים, והבטיח בהמון רגש להחזיר, וכמובן נעלם.
    זה היה ספר שהשפיע על חיי מאוד בשנות העשרים שלי. "הצעקה הראשונית" של ארתור ג'אנוב.
    שנים חיפשתי אותו. מאוד הסתקרנתי לדעת אם הפושע מכר אותו במקרה לאותה חנות, אבל לא נראה לי.

  8. דורה ק. הגיב:

    ואני עדיין מתאבלת על העותק של "בית השינה" במהדורה העברית הראשונה (החליפו את העטיפה אחר כך למשהו מכוער) שהשארתי אצל אקס איום ונורא בגיל 18. אני עוד טרחתי למצוא דרך-עקיפין להחזיר לו את המעיל שלו אחר כך, אבל הוא השאיר אצלו את הספר היקר לי כל כך.

    ואני מתערבת שמעולם לא קרא אותו אפילו.

    מניאק.

  9. ח ל י הגיב:

    מכתבים למשורר צעיר. הספר ששינה את חיי.
    ניתן עם הרבה רצון טוב למישהו שהצטרך אומץ ונעלם עם הספר.
    לא זוכרת מי זה היה.

    כבר יש לי עותק אחר, אבל רוצה כל כך את ההוא שסימנתי בעפרון, חלש חלש משפטים קסומים שהורו לי דרך….אוףףףף

    מאז אגב, אמצתי דרך של החבר ק. שיש לו על אחד מקירות הספריה דף וכל מי שלוקח, כותב מיד שם ספר , שמו ותאריך. עובד מצויין:)

    תגידי, בלי קשר' סתם דעתך – מר אל כאן אנה, אחד עשרה וחצי או לחכות קצת להרהורים פילוסופיים שכאלה?

  10. ח ל י הגיב:

    ואת קיזי מצאתי לפני כמה חודשים בבוקשופ ברמת אביב🙂 רוצה לחג?

  11. גילי הגיב:

    את "מר אל כאן אנה" לא הצלחתי אף פעם לקרוא, אז קשה לי להביע דעה. משהו בספר הזה עשה לי רע על ההתחלה, ולא התקדמתי מעבר לכמה עמודים ראשונים.
    את קיזי אולי עוד יש סיכוי שאקבל בחזרה, אני מקווה, אז אלא אם את אומרת לי שיש לך עותק ספייר, תשמרי אותו בשביל איה!!

  12. ח ל י הגיב:

    מבטיחה לרכוש לך אם אתקל בעוד עותק🙂

    שנה טוב🙂

  13. גיל הגיב:

    אני משאיל לעיתים נדירות ולא מתבייש לנדנד שיחזירו, אם לא מחזירים. הכי טוב השיטה של מיכאל הנדלזץ, כמדומני, שבה הוא נותן כסף לקנות את הספר לכל מי שמבקש ממנו ספר. חוסך הרבה כאבי לב.

  14. גיא הגיב:

    בס"ד

    יש לך רשימה ארוכה של ספרים ש"השאלת".
    יש לך מדף שלם של ספרים שהשאילו לך.
    ומהרשומות שלך ניכר שקראת הרבה ספרים.
    אז, כמה באמת ספרים יש לך בביתך ? ובהערכה גסה, כמה ספרים קראת בחייך ?

  15. גילי הגיב:

    אני לא ממש יודעת כמה ספרים יש לי בבית, אבל אין ספק שהמספר הוא באלפים. כנ"ל לגבי מספר הספרים שקראתי. אבל זה לא ממש מפתיע: מאז ומעולם אהבתי לקרוא, והיום גם הפרנסה שלי תלויה בקריאת ספרים.

  16. תמי הגיב:

    כדי שאדע מה נמצא אצל מי. איכשהו זה לא החזיק מעמד.

  17. להשאיל ספרים שאוהבים.
    שיקחו בספריה.
    בטח שאסור להשאיל ספרים מיוחדים, מהדורות ראשונות, ספרים עם הקדשות, וספרים שלקחת ממישהו אחר.
    לעיתים נדירות אני משאילה ספרים וזה רק לאנשים שיש לי גישה לבית שלהם.

  18. אור הגיב:

    אני השאלתי לחברה את ספר בתחילת אוגוסט ואני כולי בחרדה מה קורה איתו. החברה שלי טוענת שהיא באמצע הספר, נו באמת! מה הקטע להחזיק ספר במשך חודש ויותר?

    באופן אישי, אני ממליצה להשאיל ספרים אך ורק לאלה שיחזירו את הספר בוודאות

  19. דפנה הגיב:

    אני משאילה ספרים רק למי שאני ממש סומכת עליו שיחזיר, ואני גם רושמת לי מה אצל מי ולא סומכת רק על זכרוני הטוב, ולא מתביישת לצלצל להזכיר פעם בכמה זמן, ואם צריך להמציא סיבה למה אני צריכה את זה דחוף (אחרי שספר היה אצל מישהו כמה חודשים/ שנה וחצי וכבר ברור שהוא לא יצליח לסיים אותו, אבל בכל זאת הוא מסרב ואומר שאוטוטו…)
    ולדורה – כל כך כואב.
    גם לי היה אקס שנפרדנו כשספר שלי אצלו, ופשוט צלצלתי וביקשתי אותו חזרה.
    וגם בהשאלות אני בסדר – הכי הרבה שספר של מישהו אחר היה אצלי זה שנתיים לערך, אבל זכרתי של מי זה והחזרתי כשהקשר התחדש (זאת היתה בעיה כי זו היתה מישהי עם טלפון חסוי, והקשר התנתק. כבר חששתי שהוא ישאר אצלי לתמיד והיה לי ממש לא נעים.)

  20. יונתן הגיב:

    גם אני הייתי בבעייה דומה – חצי מאוסף הספרים שלי מושאל. ככל שאני אוהב ספר יותר, כך אני רוצה להשאיל אותו יותר לחברים, ומצד שני כואב לי כשאני חושב שכנראה שכבר לא אראה את הספר שוב.
    לעומת זאת, ספרים ששאלתי מעלים אבק ואני לא מגיע לקרוא אותם, והם לא ממשיכים במעגל.
    למשל עותק יפהפה של ביוולף בתרגום שיימוס היני ששאלתי מחברה לפני 3 שנים.
    במקום לקטר, כתבתי אתר לעקוב אחרי דברים שהשאלתי ושאלתי🙂
    אז אני אזבל קצת – הנה הכתובת,
    http://www.traxtuff.com
    אני מקווה שהוא יעזור למישהו לשאול ולהשאיל יותר, גם ספרים וגם דברים אחרים.
    יונתן

כתיבת תגובה

