"עוגת גזר"

כתבה: מיריק שניר; איורים: שירז פומן; כנרת, 64 ש"ח

בגן של בתי היתה ילדה עם אלרגיות חריפות למוצרי חלב ומאכלים שונים. בכל חגיגת יום-הולדת נאלצה המסכוננת להסתפק בפרוסות עוגת גזר שהכינה לה אמה בבית, שעה ששאר הילדים זללו עוגת שוקולד. אילו רק עמד לרשותה הספר "עוגת גזר", היתה לדעתי מצליחה לפתות את כל ילדי הגן במעדן הזה, ולשכנע אותם שהיא ברת המזל והם המקופחים.
הסיפור המחורז פשוט למדי: קבוצת ילדי גן מכינה עוגת גזר. הילדים נאלצים לאפות את העוגה מחדש כי שכחו בסיבוב הראשון את הסוכר. נושא הטעם ותהליך ההכנה של מזון הוא נושא מצויין לסיפור לקטנטנים. עם זאת נדמה לי שספרים כגון "שבעה אכלנים משונים" מאת מרי אן הוברמן, או "מרק דלעת" מאת הלן קופר, מטפלים בו בצורה מעט מסקרנת יותר. אף על פי כן, האיורים של שירז פומן חמודים להפליא, ושזורים פרטים משובבים, כך שבסך הכל מדובר בספר אטרקטיבי ביותר. ובסוף הספר, איך לא, מצורף מתכון לעוגת גזר. בתיאבון!

 

 

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה התפרסם בלאישה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על "עוגת גזר"

  1. זוריק הגיב:

    אבל זה אמורים להגיד (או לכתוב)
    בת מזל
    ולא ברת מזל?
    כבר תקופה שאני תוהה על השימוש ב"ברת" כצורה מאנגלית של able
    אבל אני לא יודעת אם זו צורה נכונה.
    רמז – גם בפורום השפה העברית לא היו חד משמעיים לגבי זה
    בכל מקרה בן= בר
    בני מצווה. בני מזל וכו.
    ולפיכך בת מזל? הלא כן?
    תמהתני

  2. גילי הגיב:

    תשמעי, אני ממש לא מומחית לשפה העברית וגם לא מתיימרת להיות כזאת. בהחלט ייתכן ש"ברת" זאת צורה מלאכותית שחדרה אל העברית בשנים האחרונות ומקורה בטעות או בהרחבה מיותרת של שימוש צר, וללא ספק "בת מזל" תקני ויפה ומספיק. אני בעניין זה מוכנה לשמוע לדעת גדולים.

    מצד שני, יש דברים שמעניינים אותי יותר מאשר לבדוק את עצמי על כל תו ופסיק. אם אשקיע את המאמצים הנחוצים כדי לרצות את יושבי פורום השפה העברית בכל טקסט שאני מתרגמת, שלא לדבר על כל פוסט בבלוג שלי, אני אתקע ולא אוכל להתקדם בתרגום. עם כל הכבוד, ויש כבוד, בשביל זה יש עורכי לשון.

    צפי פוסט בעניין מתישהו בעתיד, אולי, אם אגיע לכתוב אותו.

  3. גילי הגיב:

    לא התכוונתי שזה יישמע עצבני כל כך, אני ממש לא מעוצבנת ושמחה לקבל תיקונים מאירי עיניים. פשוט הגבתי מתוך מחשבות שמסתובבות אצלי בראש לאחרונה לא מעט.

  4. איתמר הגיב:

    "מרק דלעת" ו"שבעה אכלנים משונים הם הספרים מצויינים.

  5. טלי הגיב:

    מעוגת שוקולד!
    אבל אם יש אישור ספרותי לזה- הכייף גדל.

כתיבת תגובה

