ספרי אמי רובינגר

 

 

"מי אני מה אני" ; "עודד עובד ועובד ועובד"

כתב ואייר: אמי רובינגר; כתר, 53 ש"ח
 
על ספריו של אמי רובינגר בשנים האחרונות יש לי דבר אחד להגיד: כמה פשוט ככה מוצלח. רובינגר הצליח לקחת את אחת התבניות הצפויות ביותר שניתן לדמיין, ספרים המלמדים מושגי יסוד לגיל הרך, ולהפיק ממנה ספרים מדליקים שמשובבים אפילו את לב ההורים המקריאים אותם לילדים. "עודד עובד ועובד ועובד" הוא דוגמה לכך: סתם ספר שסוקר רשימת מקצועות של גדולים – מלח, שוטר, כבאי, ליצן – אלא שהחרוזים הקלים והאיורים הנלווים בסגנונו הייחודי של רובינגר (עם קריצה לדודו גבע?) מוסיפים הומור וחן אדיר.
"מי אני מה אני" שיצא לפני חודשים אחדים הוא לכאורה סתם ספר הפכים, ולמעשה פנינה פילוסופית. איש יושב על ספסל, ובוחן את עצמו בכל פעם מחדש יחסית למי שהתיישב לידו. כשאישה שמנה מתיישבת לידו, הוא תוהה אם הוא רזה; כשדקיקונת מתיישבת לידו, הוא פתאום מרגיש שמן, וכן הלאה. על פניו ספר לגיל הרך, אך לדעתי דווקא מבוגרים יעריכו את חכמתו, והוא מתאים גם כספר מתנה לגדולים ש"מחפשים את עצמם".

 

ראו גם: חתול גדול חתול קטן

ובמכסת 150 המלים לא הספקתי להמליץ גם על בובי בוא, בובי לך

פוסט זה פורסם בקטגוריה התפרסם בלאישה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על ספרי אמי רובינגר

  1. מיכאל (לשעבר טלי) הגיב:

    קצת הורסת לי העובדה שמדובר באיורים של שלמה אבס.
    זה מתקשר לי אוטומטית לכל ספרי בדיחות הקרש האלו שלו שתמיד קנו לי ליומולדת…

  2. טלי הגיב:

    זה כל הקטע!

    אני מבינה שזה ישר עושה לך אסוציאציה לספרים ההם, אבל כאן כל היצירה שלו אז חבל לפספס אותה בגלל אסוציאציה…(ולשלמה אבס יש גם ספרים לא רעים בכלל, לא רק ספרי בדיחות קרש…)

    באמת נשמעים כמו ספרים שווים, נדיר למצוא לגיל הרך ממש ספרים צנועים מבחינה חזותית, כדאי שיהיו גם כאלה על המדף, לא רק "ספרים" נוצצים, פרוותיים ומזמרים,ומהציטוטים שהבאת התרשמתי שגם הטקסט כאן מוקפד מאוד.

    זה עוד מאייר שהופך גם לכותב, כמו דני קרמן ויוסי אבולעפיה, לא?
    או שאני מפספסת משהו ורובינגר כתב מאז ומעולם…

  3. אמיר הגיב:

    גילי, איך את רוצה לתרגם את הארי פוטר בחצי שנה כשיש לך לסיים את פיטר פן המוער?

  4. מיכאל (לשעבר טלי) הגיב:

    באמת? הייתי בטוחה שמדובר באיורים של שלמה אבס… טוב, הייתי צריכה באמת לבדוק את העניין לפני שהגבתי (:

    וגילי- אני מאוד נהנית מהבלוג שלך, שהוא פשוט פינת חמד לכל אוהבי הקריאה בכל הגילאים, ואני קוראת כאן כבר לא מעט זמן, אבל לצערי אני לא מתכוונת (או יותר נכון לא יכולה) לקרוא כאן החל ממחר.
    את מבינה, בכל פעם שאני קוראת את הבלוג שלך, אוטומטית נפתחות לי התגובות בלי כל לחיצת עכבר מכיווני, ואני פשוט יודעת שבאיזה שהוא שלב יהיה איזה מישהו שירגיש את הצורך לכתוב, דווקא כאן, דווקא בבלוג שלך (מהסיבה הברורה שלא אחד ולא שניים אוהבי "פוטר" גולשים כאן)איזה ספויילר או שניים, והאמת? ואני מפחדת.
    אני אולי מגיבה בקיצוניות לדעתך, אבל אני באמת אוהבת את הספרים האלו.
    את הספר השישי הרס לי "תום הממורמר" ואני לא מוכנה שאף אדם, חיה או חייזר יהרוס לי, בפעם האחרונה.
    לכן החלטתי להתנזר מאינטרנט לחצי השנה הקרובה.
    טירוף? אולי. לפחות ההורים שלי מאושרים מהעניין…
    בקיצור, אני אגיע אל הנקודה שאותה אני מנסה להעביר מתחילת התגובה (הללא ספק ארוכה) הזאת- מאחר ואני לא אהיה כאן בבלוגך בזמן הקרוב, חשוב לי לאחל לך בהצלחה, ובניגוד למה שאולי אומרים (כי יש גם אנשים כאלה), אני בטוחה שתתרגמי את הספר מעולה, בדיוק כפי שעשית עם שישה הקודמים.
    אז בהצלחה, ותהני מזה!אני יודעת שמאות, אם לא אלפי מעריצי "הארי פוטר" דוברי העברית ירצו להרוג אותי בעקבות ההצהרה הזאת, אבל קחי את הזמן. זו אמנם הפעם האחרונה שכל העולם קורא את הארי פוטר, אבל בשבילך זו גם הפעם האחרונה שאת מתרגמת אותו, אז תוציאי מהחוויה הזאת כמה שיותר.
    (אני יודעת שכתבתי הרבה, תכננתי לפרוס את זה בהדרגה לאורך הפוסטים השונים, אבל בעקבות החלטתי האחרונה זה לא יתאפשר)
    מעריכה אותך מאוד,
    מיכאל,
    שמחכה לתרגום שלך למרות שהיא יודעת ויכולה לקרוא באנגלית (:

  5. ירון הגיב:

    גילי העם איתך!
    עשית עבודה מעולה עם כל ההארי פורים הקודמים והטירוף הזה עוד מעט נגמר!
    הנחלת לדור שלם מושגים ובדיחות שלא היו שם בלעדיך!
    מצפים לעבודה המעולה שלך

כתיבת תגובה

