האושר הוא…

לא אחד, לא שניים, אלא שלושה פריטים שכבר חיכיתי להם בדואר בקוצר רוח הגיעו סוף סוף. לא יודעת מה היתה הבעיה, אבל משלוחים שהזמנתי מאמאזון בחצי השנה האחרונה לא תמיד הגיעו: פיפטי פיפטי כזה. ביוגרפיה מסויימת של ג'יימס ברי נאלצתי להזמין חמש פעמים שונות לשלוש כתובות שונות לפני שסוף סוף קיבלתי אותה. (אני די בטוחה שהבעיה היא בדואר ישראל, אבל לא ניכנס לזה). הספרים במשלוח הזה היו אמורים להגיע לפני חודש לפחות, את הDVD הזמנתי לראשונה בסתיו, אבל סוף סוף הכל כאן, ואני מאושרת:

 

 

 1. DVD של מיני-סדרה על הקשר בין הסופר ג'יימס ברי לבין בני משפחת ליואלין-דייוויס. את "למצוא את ארץ לעולם לא" עם ג'וני דפ בתפקיד ברי כולנו ראינו, אבל הסרט ההוא נקט חירויות רבות בעובדות ההסיטוריות, ולמי שמכיר את הסיפור האמיתי הוא נדמה שטחי ומעצבן. המיני סדרה עם איאן הולם, לעומת זאת, נחשבת יצירת מופת טלוויזיונית שעושה חסד עם חייו המורכבים של המושא. תכף נראה…

 

 

 

סוף סוף הגיע יום שישי! הסדרה המדהימה הזאת לילדים מאת גארת' ניקס המוכשר התחילה ביום שני, כך שיום שישי הוא למעשה היום החמישי. וזאת רק אחת הסיבות שכשל לשוני עלול למנוע מהסדרה הזאת להיות מתורגמת אי פעם לעברית. אבל אם יש דרך לתרגם אותה, אנחנו נמצא. ובינתיים אני ממליצה בחום לקרוא את הספרים שכבר יצאו באנגלית: יום שני, יום שלישי, יום רביעי ויום חמישי. מותחים, מופלאים, מקוריים לחלוטין, מפחידים, מרתקים.

 

 

 

ואחרון חביב חביב חביב בהחלט, הספר החדש של דיאנה וין ג'ונס. לא חלק משום סדרה, עומד בזכות עצמו. אני מתה כבר לדעת מה קורה בו. לפני כמה שבועות במפגש חברתי עם חבריי לביצה הספרותית, מישהו הזכיר את "שבוע המכשפות" של ג'ונס, ואני עיקמתי את האף ואמרתי שזה אחד הספרים הפחות אהובים עלי שהיא כתבה. כולם תקעו בי מבטים עקומים ואמרו שזה כנראה ההורמונים של ההריון: שגילי בר-הלל תוציא מפיה מילה שלילית על דיאנה וין ג'ונס? ובכן, לא את כל הספרים של ג'ונס אני אוהבת במידה שווה. יש בהם מדהימים וחד פעמיים, ויש גם פחות טובים: כאלה שרק קצת יותר טובים מרוב ההיצע בתחום ספרי הפנטזיה לנוער. כך שאפילו אם החדש יהיה אחד הספרים שפחות אוהב, אני בטוחה שאוהב אותו…

 

עכשיו נשאלת השאלה, על חשבון מה אשב ואקרא את הספרים. או שאצליח להתאפק עד שעה מתאימה יותר, כגון בפעם הבאה שיהיה לי תור ארוך להמתין בו בקופ"ח, או בדיקה משעממת כגון מוניטור… מה נראה לכם, אצליח להתאפק?

 

נראה לכם?!

פוסט זה פורסם בקטגוריה הרצאות ומפגשים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

10 תגובות על האושר הוא…

  1. זו ש הגיב:

    הבעיה היא בדואר בישראל. וליתר דיוק, בסניף/סוכנות הספציפיים.
    כשגרתי בצפון תל אביב לא היתה כל בעיה. הכל הגיע ובפרק זמן סביר.

    מאז עברתי לשכונה דרומית קצת יותר, חבילות רבות אינן מגיעות אלי, או מגיעות באיחור מזעזע..
    הודעות ראשונות הם באופן כללי לא אוהבים לשלוח, משום מה. שלחתי מכתב תלונה לדואר לפני כך וכך, וכמובן שלא נעניתי אפילו ב"פנייתך התקבלה והיא תיבדק". מי יודע – אולי גם מכתבי אליהם לא הגיע?

    שנאמר: הצבי ישראל, על במותיך חלל.

  2. נגה הגיב:

    והמלצתי היא לך לקרוא את הספרים לפני ה-21.7, כי ישבו לך על הראש…

  3. טלי הגיב:

    בטח כבר חיסלת את הספרים וגיבשת מסקנות.
    בעיקר עושה לי חשק הסרט על בארי- מעורר תיאבון רוחני!
    יש לי עוד מה להשלים באגף דיאנה ויין ג'ונס, גם זה יגיע…

    ושאלה שלא קשורה- גילי, בזמנו אמרת שאת לא בקיאה בתעריפים של ספרי ילדים קצרים אלא רק ספרי נוער. אם במקרה את כן יודעת, או אם מישהו אחר שמציץ כאן יודע על סדר גודל לתעריפי תרגום ספר ילדים קצר (כ-420 מילה)אשמח מאוד מאוד.תודה!

  4. יובל הגיב:

    אם תסתכלי היטב, תראי שאני מופיע בקישור מסויים לכתבה מסויימת באתר הזה. הצעיף שלי תמיד מושך אנשים לשאול שאלות… אבל לראיין אותי ולשים את זה באינטרנט? ואני בכלל חשבתי שהוא כתב של איזה עלון-כפר נידח באייווה. כמה מביך.

    ולהערתך לגבי הדואר – אני כבר עליתי על הקונספירציות שלהם… אני משוכנע שמיום ליום הדואר נעשה איטי יותר ויותר, כדי שהם יוכלו לגרום לך לשלם 80 שקל (!) על מכתב ב"תכנית המהירה" שלהם…

  5. שירה הגיב:

    גילי- קראתי את כל הספרים בסדרת אבהורסן (מצאתי שניים בחנות ספרים קטנה ברעננה, ואת השלישי ידיד השאיל לי) של גארת' ניקס ונהניתי מכולם מאודת ביחוד מהדמות של ליראל, ורציתי לדעת איך באמת אני משיגה את הסדרה החדשה של הימים?
    אני בת 16, ואין לי כרטיס אשראי, כך שאני לא יכולה להזמין מאמזון (ואמא שלי לא רוצה לסכן את הפרטים שלה באינטרנט- פוחדת שיגנבו לה כסף או משהו כזה)
    אבל אני ממש חייבת לקרוא אותם!
    קראתי עליהם כל כך הרבה ביקורות טובות…
    רציתי לדעת אם את אולי מכירה איזו חנות, אולי אפילו אדם או רשת פרטיים שמוכרים אותם?
    בדקתי בצומת ספרים, ולא שמעו אליהם בכלל, ובסטימצקי נאמר לי שאין אפשרות להזמין ספרים באנגלית, ואני ממש ממש חייבת!
    אני אשמח אם תוכלי לעזור לי…
    בתודה מראש.

  6. גילי הגיב:

    מצטערת, החנות הקסומה שאת מחפשת עדיין לא מוכרת לי…

    אני את הספרים שלי קונה דרך האינטרנט, אמנם קרה שספרים שהזמנתי לא הגיעו אבל חנויות בסדר גודל של אמאזון לוקחות אחריות במקרים כאלה ושולחות משלוח חוזר או מחזירות את דמי הקנייה.

    מעולם לא נעשה שימוש לרעה במספר כרטיס אשראי שנתתי ברשת, ואני מאמינה שאם מקפידים על כללי בטיחות בסיסיים הקנייה בכרטיס אשראי מאתרים גדולים ומבוססים היא בד"כ די בטוחה. (כללים בסיסיים: לעבוד עם אתרים מוכרים שדורשים הרשמה וסיסמה, לתת את המספר רק במסך שעולה מיוזמתכם, לא לענות למיילים שכביכול מבקשים "אישור" או "תזכורת", לבדוק את דפי הכרטיסים כדי לוודא שלא נעשתה פעילות חשודה, וכו'.)

    מלבד זה אני לפעמים קונה ספרים בחו"ל או מבקשת ממכרים לקנות לי בחו"ל.

    מתמיהה אותי התשובה שקיבלת בסטימצקי, ועד כמה שידוע לי היא גם לא נכונה. ליתר ביטחון הייתי שואלת שוב. אבל הקנייה דרך סטימצקי תהיה לך יקרה הרבה יותר מאשר קנייה עצמאית דרך הרשת. ידוע לי שרשת "אקדמון" (באוניברסיטה העברית) מאפשרת הזמנת ספרים, אבל שוב, סביר להניח שזה ייקח יותר זמן ויהיה יקר יותר מאשר הזמנה מהרשת.

  7. שירה הגיב:

    תודה שענית לי כל כך מהר!
    אני חייבת להודות שהתשובה שלך קצת אכזבה אותי (:
    חשבתי שאולי דווקא את תכירי מקום שכזה, חנות מיוחדת ונסתרת לעין האזרח הממוצע, אבל אם אפילו לך אין תשובות… נו,מילא.
    אני אנסה לשכנע את אמא שלי, שוב, למרות שהיא יכולה להיות ממש עקשנית וחסרת היגיון בדברים האלה.
    ("דברים האלה"- כסף, כמובן, כי מי אני שאלמד אותה על כלכלה?)
    חברה שלי הציעה לי להוריד את הספרים כקובץ וורד מאימיול, אבל לא נראה לי שאני רוצה לקרוא אותם בדרך לא חוקית, אז אני פשוט אמשיך לנסות ולחפש.
    שאלתי את סטימצקי, שוב, ונראה לי שהמוכרת שם שונאת אותי עכשיו שנאה עזה
    "כבר עניתי לך לפני כמה ימים, לא? התשובה לא השתנתה" והיא אפילו לא הסכימה להקליד כמה מילים במחשב הזה שלה ולבדוק את העניין! חוצפה.
    שלחתי מייל לחברה שלי שעברה לארה"ב, אבל היא לא הטיפוס הקורא, ועד כמה שהתשובה שלה נראתה לי לא הגיונית, היא מתעקשת שמעולם לא שמעה על יוצר בשם גארת' והיא לא מוצאת שום ספר שלו…
    שוב תודה שענית לי כל כך מהר, ואני מקווה שיום יבוא וגם אני אניח יד על הספרים האלו (:
    בינתיים אני אסתפק בלקרוא כאן.
    זה הכי קרוב לדבר האמיתי שיש (:

  8. מצד שני – בדיוק הוצאתי היוםאת הספרים מהארגזים (דירה חדשה), ויש כ"כ הרבה חדשים שקניתי ועוד לא הגעתי לקרוא…
    כולל ניקס אחד..

    שירה, לגבי הזמנות בארץ – אכן הכי טובים אקדון. המחירים שלהם הכי טובים (יותר יקר מהזמנה מאמזון, אבל זול תמיד מהאחרים) והם גם הכי יעילים וזריזים.
    יצא לי כבר לבקש הצעות מחיר מסטימצקי ומדיונון, ולחכות שבועות… בנתיים כמובן הזמנתי מאקדמון.

    בהצלחה.

  9. סיוון הגיב:

    שלום גילי….
    ידוע לך במקרה אם הכריכה של הספר השביעי בעברית תהיה זהה לאנגלית? לדוגמא… בשני העטיפה של האנגלית הייתה שונה מזו של העברית!

  10. מאור הגיב:

    מניסיוני הדל, אמאזון בהחלט מסוכן. על הפעם הראשונ ה שהזמנתי ממנו כבר גנבו אותו והתחילו להשתמש בחשבון…=(

כתיבת תגובה

