עוגת אוטו מכבי אש, ועוד

עכשיו שיש לי בעמודה הימנית אפשרות לעקוב אחרי חמשת הפוסטים הפופולאריים ביותר אצלי בכל הזמנים, ישנה הוכחה ניצחת שעוגות היומולדת מעניינות אתכם. אז הנה עוד עוגות יומולדת, אחת קצת באיחור, אחת מאוד באיחור. ובאותה הזדמנות ריכזתי פה גם את התמונות מהעבר, כי סוף סוף גיליתי איך להעלות אותן לרשת בגודל סביר.

אני אוהבת להשקיע בקישוט, אבל באפייה עצמה אני בקושי משקיעה. בד"כ אופה איזו עוגת שוקולד מאבקה, אין פשוט מזה וזה תמיד מצליח, ותמיד טעים לטועמים. קרם אני עושה בעצמי מאז שלמדתי איך, ממתכון לקרם חמאה שמופיע בכל הספרים, כמות מטורפת של אבקת סוכר (כמעט חמש חבילות) על כמות מטורפת של חמאה (300 גר'), מספיק לציפוי שתי עוגות. אני צובעת את הקרם, מאז שגיליתי את הפטנט, בצבעי מאכל מקצועיים שקונים בחנויות לטבחים, ג'ל שמגיע בצנצנת קטנה. הצבעים האלה יקרים, אבל מספיקה כמות מזערית לצביעה עזה של הקרם, כך שלא מדללים את הקרם, והג'ל יכול להחזיק שנים. טיפ-טיפונת אני מפסלת בבצק סוכר, אבל אני מעדיפה לאלתר בסוכריות ובצורה של העוגה עצמה, ועל כן לעולם אשאר חובבנית, שלא כמו הנשים המדהימות של פורום אמנות בעוגות.

עוגת מכבי אש, ליומלדת 5 של רועי. אפיתי עוגה מלבנית וחתכי בערך בשליש, את השליש הקטן העמדתי על הקצה כדי ליצור את הפרש הגבהים בין הקבינה לבין גוף הכבאית. הכל מודבק בקרם, כמובן. החלונות הם ביסקוויטים מצופים בקרם בצבע תכלת. הגלגלים הם עוגיות אוריאו, עם טסות ממטבעות שוקלד (מודבק בקרם). פנסים וסירנה מסוכריות גומי, סולם (לא רואים בתמונה) עשוי מסוכריות גומי ארוכות גזורות במספריים ומדובקות בקרם. סוכריית שוש שחורה מגולגלת נראית כמו צינור; סוכרייה נוספת נחתכה כדי להראות כמו מטף כיבוי. ולסיום, קרם לבן מתוך מזלף מדגיש את הזוויות. וזו התוצאה:

עוגת תוכי ליומלדת 4 של רועי. הציפוי, קרם חמאה, לא ממש הצליח לי הפעם ונשאר מלא גושים, אבל במקרה זה נראה מתאים לנוצות. הכנפיים והרגליים מסוכריות גומי שגזרתי בלי בושה במספריים. המקל זה מקופלת. המקור עשוי ממרשמלו, הרקע לעין ממרציפן והעין סוכריה.

והיות ורועי קיבל עוגת תוכי, טלי היתה חייבת משהו יותר גדול ויותר מרשים, ועל כן דרשה ליומולדת שלוש עוגה בצורת חוות התוכים. עשיתי כמיטב יכולתי. העוגה מבוססת על עוגת ג'ונגל מתוך ספר העוגות, עם עלים מבצק סוכר, הכלוב עשוי בייגלה, התוכים הם צעצועי פלסטיק:

 

 

עוגת שעון קוקיה ליומולדת שלוש של רועי. הרעפים למעלה עשויים דפי ואפל, החוגה עשויה בצק סוכר, המשקולות של המטוטלת עשויות מרציפן, כל השאר סוכריות וקרם, מלבד הציפור, שהיא סתם קישוט חרסינה:

 

עוגת צפרדע ליומולדת שנתיים של טלי. כאן גיליתי את נפלאות צבעי המאכל בג'ל, וזו התוצאה. הצפרדע עשויה מרציפה, העלים והפרח עשויים בצק סוכר. באותה שנה טלי היתה משוגעת על צפרדעים, וזאת היתה העוגה המתבקשת.

עוגת דרקון ליומולדת שנתיים של רועי. במקור גם הרגליים היו עשויות עוגה, אבל רועי חטף אחת ואכל אותה, אז נאלצנו ברגע האחרון לאלתר עם מנקי מקטרות ומרשמלו. ה"חודים" על הגב הם "נשיקות", כל השאר סוכריות וקרם.

עוגה בצורת שולחן ערוך עם עוגה, ליומלדת שנה של טלי. הקרם פה נוזלי מדי, כי אז עוד השתמשתי בצבעי מאכל פושטיים, ונאלצתי לטפטף המון פנימה עד שהתקבל צבע צהוב – זה לגמרי דילל את הקרם. צבעי מאכל מקצועיים המגיעים בצורת ג'ל אמנם יקרים מאוד, אבל מספיקה כמות מזערית כדי לתת צבע טוב, כך שזאת השקעה לשנים.

העוגה שהתחילה הכל: עוגת קרוסלה ליומולדת שנה של רועי. החיות הם עוגיות שנחכתו בצורות. העוגה עמדה על מגש מסתובב, כך שממש היה אפקט קרוסלה:

פוסט זה פורסם בקטגוריה עוגות יום הולדת. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

18 תגובות על עוגת אוטו מכבי אש, ועוד

  1. Boojie הגיב:

    חגיגה לעיניים, גילי. מה הקטע עם כל הכשרונות האלה שלך? את מנסה לגרום לכולנו לקנא?🙂

  2. ריקי כהן הגיב:

    עוגות מדהימות. אגב, קיבלת ממני מייל לא מזמן?

  3. שואלת הגיב:

    בת מצווה?
    העוגות שלך נפלאות.

  4. דחליל הגיב:

    מרשים וטעים.

  5. גילי הגיב:

    בוג'י – בהחלט אני מנסה לגרום לכולם לקנא, אחרת מה הכיף. סתם. אני אכן מחזיקה מעצמי אדם שהתברך בהרבה כשרונות קטנים, אבל אני גם יודעת את המגבלות שלי – אני עושה מה שכיף לי, אבל הרוב כחובבת וחובבנית. אחד הדברים שאהבתי כל כך בתיאטרון, הוא שהתיאטרון זאת אמנות טוטאלית: בשביל התיאטרון יכולתי גם לתרגם ולכתוב, גם לשיר ואפילו לעבוד עם מלחינים שכתבו לי מוסיקה מיוחדת, גם לצייר ולעשות דברים יפים (צבעתי קוליסות מהממות…) גם להופיע בפני קהל… הכל ביחד.

    ריקי – קיבלתי, וגם ד"ש חמה דרך נועה. סליחה שלא עניתי, כל העולם יושב לי על הראש…

    לשואלת – מגיל שנתיים ואילך חדלתי לחפש רעיונות לעוגות, ופשוט פניתי אל הילדים עצמם ושאלתי אותם מה הם רוצים. לפעמים זה אתגר רציני לייצר משהו לפי הדרישות שלהם (ע"ע חוות התוכים) אבל על פי רוב הרעיונות שלהם הם הכי מקסימים והכי נכונים. המשימה ליומולדת הבאה של טלי, אגב, היא לעשות עוגה בצורת ג'ירפה. נראה לי אפשרי בהחלט… לדעתי הכי טוב לשאול את הבת מצווה עצמה מה היא רוצה, אפשר אפילו לשתף אותה בנסיונות לתכנן איך לבצע את הרעיון.

    דחליל – (-:

  6. שואלת הגיב:

    מה שמרשים אותי הוא קודם כל היכולת שלך
    לפסל את הצורה של העוגה
    אני מבינה שצריך לשם כך לפחות 2 עוגות
    אחר כך בא כל הצבעים המלאכותיים עם בצק סוכר

  7. גילי הגיב:

    לקרוסלה – די עוגה אחת.
    לעוגה על עוגה – עוגה אחת בתבנית של חרוט קטום, כמו תבנית סיר פלא בלי החור באמצע; ועוד כמה עוגות קטנות בתבניות של מאפינים אשר שימשו כרגליים וגם בתור העוגה הקטנה יותר.
    הדרקון: הגוף הוא עוגה עגולה, חתכתי את העיגול לרוחב והעמדתי חצי מול חצי כדי לקבל את צורת הקשת. הזנב, הראש והרגליים המקוריות כולם גושי עוגה, שחתכתי מעוגה שניה.
    הצפרדע, השעון, חוות התוכים כולם רק עוגה אחת שצורתה די ברורה בצילום.
    התוכי היה עוגה אחת עגולה. חתכתי את העוגה לרוחב, לא בדיוק בחצי. החצי הגדול יותר היה לבטן של התוכי. את הראש והזנב חתכתי מתוך מה שנשאר. טיפ: לפני שחתכתי את העוגה, גזרתי נייר בצורת העוגה, כדי לוודא שאני יודעת בדיוק איך ואיפה אני רוצה לחתוך. את התפרים בין חלקי העוגה ממלאים בהמון קרם. את הכל כדאי לעשות כשהעוגה כבר קרה לגמרי (אחרת הקרם נמס) והקרם מופשר ורך לגמרי.
    הכבאית עצמה היא רק עוגה אחת: היא עומדת על עוגה שנייה, כי יש 35 ילדים בגן וחשבתי שעוגה אחת לא תספיק לכולם. הבאתי גם כמה שקיות של סוכריות כדי שכל ילד יוכל לקבל גם סוכריה.

  8. ימימה הגיב:

    בטח מבאס ממש להיות אמא איתך בגן. את מעמידה סטנדרטים שחבל על הזמן!
    🙂

  9. השואלת מ' הגיב:

    למדתי ממה שכתבת לא מעט
    ואיך עושים את הקרם?
    מוסיפים לשמנת מתוקה את צבעי המאכל?
    את קונה לחוד את
    צבעי המאכל וממיסה אותם לתוך הבצק סוכר?

  10. טלי הגיב:

    אני, כאמור בעבר בהקשרים האלה, ממש ממש לא טובה בדברים כאלה (אבל כן בנוגע לפונקציות של טעם).
    ומה שאני הכי הכי הכי אוהבת בכל העניין זה זה שאת מגשימה לילדים את החלומות והרצונות שלהם. זה נפלא!
    בהצלחה עם הג'ירפה…

  11. ח ל י הגיב:

    גילי, את יכולה לנדב לבחורה מאותגרת פיקסלים את הדרך להעלאת הצילומים

    ת ו ד ו ת. הלך הלוח מק ים. אין לפני ת' אין סוגרים ואין דרך לצייר לך חיוך

  12. אחי דקר הגיב:

    לעולם לעולם לא לתת לילדים (כשיהיו) לראות את העוגות שלך.
    אחרת אני בצרות !!!

    מדהים

  13. גילי הגיב:

    מועתק ישר מספר:

    125 גר' חמאה רכה
    1.5 כוסות (240 גר') אבקת סוכר
    2 כפות חלב

    "מקציפים את החמאה במערבל חשמלי לקבלת קציפה בהירה. מערבבים פנימה בהדרגה מחצית מאבקת הסוכר, את החלב ולבסוף את יתרת אבקת הסוכר".

    אני אישית מכפילה את הכמויות ומעגלת כלפי מעלה, וככה יוצא לי כמעט 3 חבילות חמאה וחמש חבילות אבקת סוכר (כל חבילה 100 ג').
    מנסיון, ממש חשוב שהחמאה תשב שעה שעתיים מחוץ למקרר לפני שמתחילים, ותתרכך יפה.

    צבעי המאכל בג'ל יכולים לצבוע מה שתרצי: קרם ציפוי, שמנת מתוקה, בצק סוכר, בצק לפסטה (פסטה כחולה…), תמיסת סבון (להכנת בועות סבון צבעוניות. ניסינו.) רק צריך להשתמש מאוד מאוד מאוד בזהירות, כי כאמור, די טיפה אחת כדי לתת צבע עז (ואם זה משהו שלשים אותו, כגון מרציפן או בצק, זה גם צובע את הידיים…)

    חלי: מבחינתי סוד ההצלחה להעלאת צילומים בגודל סביר היה גילוי הפונקציה optimize for internet בתוכנת קורל אצלי במחשב. לא יודעת מה יש לך ואיך עושים אצלך. אני מוכנה לנסות לתת לך הדרכה במייל, אבל אני קצת מטומטמת בדברים האלה.

    אח"י דקר: צר לי, אין לך ברירה, הילדים שלך יוזמנו גם יוזמנו ויראו גם יראו. אבל לך ולימימה אני מוכנה גם לנדב את שירותי כמפסלת עוגות. אלוהים יודע שאני נהנית מזה.

  14. הילה הגיב:

    הבן שלי נדלק עליה, עכשיו אני צריכה להכין לו אותה. אז… בבקשה את המתכון- מכמה עוגות הכנת? איך פיסלת? איזה קרם מסביב ומאיפה הצבע הירוק? תודה רבה

  15. גילי הגיב:

    אם תקראי את הרשומה תראי שעניתי לך על כל השאלות, נתתי מתכונים והסברים לגבי הצבעים, הכל. לגבי פיסול העוגה: אפיתי עוגה עגולה רגילה, חתכתי לשני חצאים, והעמדתי את החצאים זה מול זה – זה הגוף. בנפרד אפיתי כמה מאפינים גדולים ומהם עשיתי את הראש, את הרגליים המקוריות שהיו לפני שהבן שלי אכל אחת, ואת הזנב.

  16. צליל הגיב:

    גילי היקרה ,
    עבודתך עם ספריה של ג'ואן כלל וכלל לא מתפשרים על התואר :"נחמד" אני מתרשמת משפתך הגבוה , וכמו כך מעבודתך הרבה. הרי מעבר לתרגום יש לשמור על אוירת הספר, דבר לא קל.
    את יכולה להיות סופרת, ולקרוא כל ספר מספר פעמים כו רב ודאי מעשיר את השפה שלך מאוד.
    כל הכבוד על העבודה הקשה שלך ! (:
    אני מאחלת לך הצלחה בקריירה , ואני מעריצה שלך
    על כושרך הבלתי יאומן לתרגם .
    צליל .
    גיל : 12

  17. yoyo הגיב:

    היי חברה, אני זקוקה בדחיפות למתכון לעוגת צפרדע… מי יכול לעזור לי?
    אני ממש אודה לכל מתכון היות ואני אמורה להיכנה בעוד 3 ימים.

    תודה

    • gilibug הגיב:

      אם הכוונה למתכון: אני סתם קונה אבקת אינסטנט להכנת עוגה, כל אחד יכול לקנות ולהכין. אם הכוונה הוראות הכנה: היכנסו לגוגל, עירכו חיפוש ל"עוגת צפרדע" או "frog cake" ותקבלו המון תמונות ורעיונות. כאן בקישור הזה יש כמה עוגות שנראות מאוד פשוטות להכנה ועם זה יפות: http://thepartyanimal.hubpages.com/hub/Frog-Birthday-Cakes-and-Cupcakes אני לא יכולה ללמד יצירתיות…

כתיבת תגובה

