תגלית מאגניבה בארון הספרים שלי!!

קצר ונטול דברי חכמה.

בנסיעה לאנגליה בקיץ 2005 רכשתי לי כל מיני ספרים בחנות יד שנייה. את חלקם כבר קראתי, אחרים ישבו על המדף וחיכו בסבלנות עד שתהיה לי הזדמנות לעיין בהם. היום סוף סוף פתחתי אחד הספרים, והבחנתי לראשונה במדבקת אקס ליבריס הדבוקה בשער הספר:

 

 

רובין מקינלי היא אחת הסופרות שאני במיוחד אוהבת לקרוא. לעברית תורגם רק אחד הספרים שלה, שבחרתי בתקופת כהונתי בכתר, "חוד הכישור" (מומלץ בחום!) בהתחלה התקשתי להאמין שזאת באמת חתימה שלה, צירוף המקרים נראה לי גדול מדי. אבל קצת ריחרוח באינטרנט חשף ראשית כי שמה המלא הוא ג'ניפר רובין קרוליין מקינלי, מה שמסביר את האותיות JC בחתימה; ואח"כ אפילו מצאתי דוגמת חתימה באתר שלה. אין ספק שהספר היה שייך פעם לרובין מקינלי הסופרת בכבודה ובעצמה.

ועכשיו אני מתלהבת מתלהבת מתלהבת, וגם תוהה, האם הקוסמוס מנסה להגיד לי משהו?

 

 

 
 
פוסט זה פורסם בקטגוריה איך פגשתי את. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

12 תגובות על תגלית מאגניבה בארון הספרים שלי!!

  1. טלי הגיב:

    ברור שהקוסמוס מנסה להגיד לך משהו- תחליטי מה…(ובחג הניסים אז בכלל)
    יש לך מושג מאיפה האיור עם הגל הזה? הוא נורא נורא מוכר לי ואני לא יודעת מאיפה…
    חנוכה שמח וכן ירבו הפתעות שכאלה!

  2. דחליל הגיב:

    איזה נחמד. ^^

  3. ירון הגיב:

    Hokusai, "Great Wave".
    צייר יפני מאוד ידוע.

  4. טלי הגיב:

    תודה ירון- עכשיו גם נזכרתי מאיפה זה מוכר לי- מרצה שלי השתמש בזה במצגת לפני יותר משנה. ואני חשבתי שזה איור שקשור לספרות ילדים…
    מה- יש בעולם עוד דברים? יש איורים שלא שייכים לספרים? הכצעקתה?!?…

  5. של מי התמונה על העטיפה?

  6. גילי הגיב:

    לא מדובר בספר מאת רובין מקינלי, אלא סתם ספר עיון שבמקרה היה שייך לה פעם:
    "Pipers at the Gates of Dawn: The Wisdom of Children's Literature" מאת Jonathan Cott.
    הציור הוא לא ציור העטיפה, אלא ציור שהופיע על מדבקה שהודבקה בתוך הספר (מדבקת "אקס ליבריס").
    וכמו שירון כבר טרח לציין שתי תגובות מעלי, מדובר בתחריט הקלאסי מהמאה ה-19 של האמן היפני קטסושיקה הוקסאי, "הגל הגדול".

  7. רז הגיב:

    מהסוג הזה, בהתחשב בעובדה שעבודות רבות שלו היו בעלות אופי אירוטי מובהק וחלקן שימשו ככרזות לבתי-בושת (אפרופו אחד הפוסטים הקודמים בעמוד הנוכחי…). ואם מותר קצת להשוויץ: תערוכה שאצרתי וכוללת עבודה או שתיים שלו עתידה להפתח (כנראה. אני מקווה) בעוד כחודש.
    לגבי מקינלי – הספר היחיד שקראתי שלה הוא זה על הערפדים (שהופיע עליו ביקורת במדור ה-"קראתי לאחרונה" פה) ונורא לא התלהבתי. כבד, מסורבל, ולמען האמת די משעמם.

  8. הדר הגיב:

    אומנם קראתי רק את חוד הכישור
    אבל אני ירוקה לגמרי עכשיו…

  9. אורי הגיב:

    יו, איך כייף לך. הלוואי עלי חתימה וספר של אחד הסופרים האהובים עלי. מעניין מה השווי של הספר… מי יודע, אולי תצאי עשירה מכל הסיפור?
    ואם מצאת ספר אחד עם חתימה שהיה שייך פעם לסופר מוכר, אולי יש לך עוד כמה כאלה על המדף, והם רק מחכים שתגלי אותם?
    בלי שום קשר, אני אישית לא כל כך אוהב את הסופרת. התחלתי לקרוא ב'חוד הכישור' והתייאשתי כבר אחרי ארבעה פרקים. כתיבה מייגעת מדי…

  10. עירא הגיב:

    קניתי פעם ספר של דגלאס אדאמס ביד שניה בגריניץ' (המקורי, בלונדון) ומצאתי בפנים חתימה שלו… היה יכול להיות אבל יותר מגניב למצוא אקס ליבריס. זה לא משהו שהוא חתם עליו ביריד ספרים – זה משהו שהוא קנה וקרא. אני חושב שאת מנצחת כאן🙂

  11. שובל הגיב:

    בקשר ל"חוד הכישור" קראתי אותו כמה וכמה פעמים מאז קניתי אותו באייקון לפני כשנתיים. הספר אהוב עליי מאוד, מי מכם שיטרח להגיע לסוף שלו, יראה שזה לא בדיוק "הסוף הרגיל" שניתן למצוא בספרים כאלו בד"כ…
    הספר הזכיר לי את "מרשעת", הנסיון לכתוב על דברים שמוכרים לכולנו מכיוון שונה לגמרי, שובה את לבי…
    ואם כבר מדברים על הארי פוטר- תנסו לדמיין רק פרק אחד בסדרה הזו שמראה את נק' המבט של דראקו לדוג' או של סנייפ,זה לא מעניין?
    אפילו שבהארי פוטר ספציפית "התעלומה" של המניעים של סנייפ היא זו שיוצרת עניין.

  12. הגברת האפורה הגיב:

    היא גם אחת הסופרות האהובות עלי (קראת את sunshine? הוא תמיד עושה לי חשק לאפות) – איזה כיף לך שיש לך חתימה שלה. אם אני לא טועה, היא די נחבאת אל הכלים.

    אגב, את לרחם על סיליה קראת כבר?

סגור לתגובות.