חלום שחלמתי

חלמתי לפני כשנה וחצי, ככה, בשלמותו. כשהתעוררתי, חשתי שצלחה עלי סוג של נבואה, אבל לא ידעתי מה לעשות איתה. אחר כך החלטתי שזה כנראה בסיס לרומן שאני צריכה לכתוב, אבל לא ידעתי איך. היום פתאום גיליתי את זה מחדש תוך כדי פינוי מקום בזכרון המחשב.

 

עיון בהירוגליפים באולמות הפולחן של בני עם נכחד כלשהו, בג'ונגלים העבותים של דרום אמריקה, מעלה את הסיפור הבא, שהוא בסיס למיתולוגיה שלמה ומפותלת אשר קצרה היריעה מלהכילה כאן: האלים התאומים קוּחוּלוּ וצ'וֹחָלָה נולדו מחוברים בעכוזם. צ'וחלה היה שמח וטוב לבב, שכן תמיד היה הולך כשפניו לפנים וגבו לאחור, אולם קוחולו היה מריר, שכן תמיד היה הולך כשפניו לאחור וגבו לפנים. לפיכך החליט קוחולו לעשות מעשה. הוא הושיט את יד רוחו לתוככי עצמו, ובלהב פגיונו, ניתק עצמו מאחיו צ'וחלה. אך בטעות בעת הניתוק, לקח קוחולו עימו את איבר זכריותו של אחיו צ'וחלה. קוחולו, לשעבר האל המריר, נהיה כעת אל הזיכריות והאון: אל הנצחונות, אל הכיבושים, אל הכוח ואל הזימה. צ'וחלה, לשעבר האל השמח, נהיה כעת האל הנגזל, והיה משוטט ברחבי תבל ומחפש את איברו שנלקח ממנו, ורועם על אובדנו. הוא הפך לאל ההרס והנקם, זה שאינו זכר ואינו נקבה. זוהי תחילתה של הסאגה, שבסופה מפויס האל צ'וחלה במתנת שדיים ורחם, מזדווג עם אחיו קוחולו, והופך לאל האקסטזה, הורם מולידם של כל הלוחמים. אך עד עצם היום הזה, נשים עקרות בנות שבטים אינדיאניים מסויימים בג'ונגלים של האמזונס, יודעת שפריון בטנן הוקרב למען צ'וחלה, והן מקללות את צ'וחלה בעל הרחם, ואת קוחולו גוזל הזכריות, ואת כל הפנתיאון הארור כולו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אישי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על חלום שחלמתי

  1. גיא הגיב:

    אני כבר מזמין באמזון.

  2. גילי הגיב:

    בשבילך נצליח לארגן איזה עותק און דה האוס. במילא היחצ"נית בטח תהייה גיסתך…

  3. cheshercat הגיב:

    חלומות יותר מעניינים.
    את מקבלת הזמנות?

  4. גילי הגיב:

    כאילו, לחלומות? עוד לא מצאתי את השיטה לספק חלומות לאנשים אחרים…

    אבל האמת, אני חולמת חלומות מדהימים, כשאני זוכרת אותם. לפעמים אני טורחת לרשום אותם, לעיתים קרובות יותר הם פשוט מתפוגגים. לפעמים החלומות גם מפחידים. בחודש האחרון חלמתי על מישהו שהוא לקה בשבץ מוחי, ולמחרת הוא התאשפז במיון עם חשד לשבץ מוחי (אבל שוחרר בהמשך היום ומצבו טוב).

    ופעם חלמתי בדיחה, עם פאנצ'ליין נהדר, שעד היום אני מבסוטית ממנה. החלום התחיל כחלום די סטנדרטי, הייתי אומרת אפילו קלישאה של חלום: אני עומדת באולם גדול והומה אדם, משהו כגון תחנת הרכבת גרנד סנטרל בניו-יורק. מישהו קורא לי מהצד הרחוק של האולם, ואני מתחילה לפלס את דרכי אליו. תוך כדי הליכה אני מבחינה שכולם מתבוננים בי, ולפתע אני מבינה שאני ערומה כביום היוולדי. המבוכה איומה, אבל אין לי ברירה אלא להמשיך ולהתקדם. כשאני מגיעה סוף סוף אל האדם שזימן אותי, כולי מסמיקה ונרעשת, אני פונה אליו ואומרת: "תראה מה עשיתי. איזה מזל שכל זה קרה רק בחלום."
    והוא עונה: "את זה את יודעת, ואני יודע; אבל כל האנשים שפה לא יודעים…"

    אבל את תואר אדון החלומות אני חייבת להעניק לאלכס, שפעם ידע לנהל פה שיחות אל תוך הלילה בפתילי תגובות ארוכים כמו הגלות:

    http://www.notes.co.il/epstein/4249.asp

  5. טלי הגיב:

    אלה ממש ממש חלומות יצירתיים- אהבתי את הפאנצ' של החלום!
    והמיתולוגיה האינדיאנית- קודם כל, תכתבי, תכתבי ותכתבי!
    מעבר לזה- למה בעצם זה צריך להיות אינדיאני, תרבות שאת לא מכירה?(אלא אם אני יוצאת מטומטמת ולמעשה בילית שנים בחקר הג'ונגלים של האמזונס, מה שבאמת יכול ללהיות כי את לא מצליחה להפתיע.
    אני מודה שכמה זקיקים נשיים בתודעה שלי התקוממו מהמיתולוגיה הזאת אבל בכל המיתולוגיות יש משהו מקומם, זה רק מגביר את האמינות שלה.

    ואמנם אין לי ספק שהכאב והאבל לא נעלמו ולא התפוגגו, אבל אני שמחה שאת מצליחה להעסיק את עצמך גם בדברים אחרים מעולם החיים.עדיין אכפת לי, גם לא בשירשור של אובדן.

  6. טובה הגיב:

    לא נותר לי אלא לקנא🙂
    החלומות שלך כל כך יצירתיים ועמוסים בפרטים, פשוט מדהים.
    אם בורכת במתנה כזו, כדאי לעשות איתה משהו.
    אני מבטיחה לקנות!

  7. טלי הגיב:

    כמובן שאת כן מצליחה להפתיע- התכוונתי "לא מפסיקה" אבל זה מה שקורה כשאני עושה לעצמי הנחות ולא מגיהה אותי בבלוגים ופורומים.

  8. הרוזן הגיב:

    פעם חלמתי חלום, לא זוכר על מה, אבל כשהוא נגמר הופיעו… כתוביות סיום!

כתיבת תגובה

