שירות מודיעין שלום

קוראים יקרים,

כשאתם פונים אלי בכל מיני שאלות משאלות שונות, מתוך אמונה שאני אדע את התשובה ואוכל לעזור לכם, אני לא יכולה שלא לראות בזה סוג של מחמאה. אז תודה. אבל בחייאת, אי אפשר לצפות ממני לדעת הכל! לא רוצה לנפנף אתכם סתם, אתם נחמדים. החלטתי לעשות ניסוי ולפרסם פה כמה מהשאלות שלכם, שהתשובות להן ממש לא ידועות לי וגם אין סיבה מיוחדת שאדע. אולי מישהו אחר ידע את התשובה ויעזור לכם, או אולי לפחות מעיון בעצות שלי תלמדו כמה מיומנויות לחיפוש תשובות טובות יותר בעצמכם.

 

שאלה:   האם יתורגם ספר ההמשך ל"אבראט" מאת קלייב בארקר?

עצה:   את השאלה הזאת כדאי להפנות להוצאת מודן שהוציאה את "אבראט". נסי במחלקת יחסי ציבור. את מספר הטלפון של מודן, ושל רוב הוצאות הספרים המרכזיות והפעילות בארץ, ניתן למצוא ברשימת החברים בהתאחדות המו"לים בישראל.

 

שאלה:    היכן ניתן לרכוש את הקלטת תוף הלב של דין דין?

עצה:   תחנה ראשונה: לחפש ברשתות ובחנויות המקוונות (סטימצקי, צומת ספרים, דיבוק, מיתוס – אפשר להיעזר במנועי החיפוש שלהם גם אם לא מתכוונים לרכוש את הקלטת דרכם). כך למדתי שהקלטת כנראה לא נמכרת בכל מקום, ושהחברה שהפיקה אותה היא הד ארצי. תחנה הבאה, לצלצל להד ארצי ולשאול שם. (גם הם מופיעים ברשימה של התאחדות המו"לים, אם כי ייתכן שתצטרכי לבקש שיפנו אותך למחלקת וידיאו או משהו).

 

שאלה:   אני כותבת סמינריון בנושא מוטיב האם בספרות הילדים הישראלית כשההתמקדות היא בשימוש האם- הרחם למטרות לאומיות. האם תוכלי לכוון אותי לספרי ילדים ספציפיים בנושא?

עצה:   בקטלוג אוסף ספרי הילדים של אוניברסיטת חיפה ניתן לערוך חיפוש לפי נושא. צריך להיכנס לקטלוג הספריה ולבחור תחת "אפשרויות חיפוש" את "נושא בספרות ילדים". הנה לדוגמה התוצאה שקיבלתי כשחיפשתי "אמהות". מכאן כמובן צריך להמשיך ולחקור, אבל לפחות זה נותן נקודת פתיחה.

 

שאלה:   איפה קונים שבלונות צבעוניות לרידוד על עוגות?

עצה:    אין לי מושג, אני אפילו לא בטוחה שהבנתי למה את מתכוונת. נסי אולי בפורום אומנות בעוגות למתחילים.

 

ותזכרו: אני רק בן אדם אחד קטן, ולהפנות אלי שאלות כאלה זו ירייה באפלה. זה לא יעיל, וזה גם קצת מרגיז אותי. פנו לפורומים, יש היום פורום לכל נושא, ומירב הסיכויים שתקבלו תשובות טובות יותר מהר יותר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה תהיות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על שירות מודיעין שלום

  1. בריטית בעיירת שדה הגיב:

    כל הכבוד על אורך הרוח!

    דרך אגב, רציתי לשאול: מאיפה יש לך את הסבלנות?
    🙂

  2. יואב הגיב:

    זאת באמת מחמאה.

    בימים אלו של טירוף מערכות כולל בכל תחום כמעט, אנשים מחפשים בכל הכוח מישהו "שיודע".

    עם התמודדת עם הפוטר הזה אז בטוח את משו משו. אין ספק שתדעי. מישהו הרי צריך לדעת איך מנהלים את החיים האלה לעזאזל, לא?

    כל עוד זה לא כאלו שדופקים בדלת ב- 11 בלילה או יותר גרוע בדיוק שנירדמת למנוחת צהריים, וזה רק דואל, קבלי את זה כמחמאה אפילו שאין לך מושג מה התשובה.

    את חושבת שמוישה רבינו ידע את כל התשובות בפסח ההוא שיצאו ממצרים? לא היה לא רבע של מושג …(:

  3. Anne of green gables הגיב:

    אבל היית צריכה לצפות לזה, כשהעלית את העוגה המקסימה בצורת התוכי.
    עכשיו אנשים חושבים שאת אהרוני של העוגות!

כתיבת תגובה

