ספרים בזיל הזול

מדי פעם פותחים באחד הקניונים, או במקום כמו בית ציוני אמריקה, או באיזה מחסן איפשהו, מכירת ספרים בזיל הזול. כשהספרים עולים חמישה, עשרה, חמישה-עשר שקלים בלבד, מייד עולה איזה חשד שמשהו לא בסדר בהם. מה פתאום הם כל כך זולים? בטח אף אחד לא הצליח להיפטר מהם.

לעיתים הספרם באמת פגומים, ולעיתים באמת מדובר בספרים שהיו פלופים קולוסאליים בצדק גמור. אבל לעיתים קרובות יותר, מדובר בספרים שפשוט לא שווקו נכון, או שלא תוזמנו נכון, ואיכשהו נפלו בין הכסאות – ועכשיו הם כבר "ישנים" והרשתות הגדולות לא מעוניינות למכור אותם.

היום הייתי במכירה כזאת, של רשת צומת ספרים, בקומה העליונה של דיזינגוף סנטר. כל הספרים ב-14.90. כצפוי באמת היו שם כמה ספרים במצב לא כל כך טוב (תפירה חלשה, הדפים מאיימים להינתק מהכריכה) וספרים פשוט גרועים. אבל היו שם גם לא מעט אוצרות. המכירה נמשכת עד סוף סוכות, ואני בהחלט ממליצה לאוהבי ספר שמגיעים לסביבה להעיף מבט.

יום אחד כשיהיה לי קצת זמן, אולי אנסה לחקור כאן, איך ולמה קורה שספרים מצויינים שצריך להיות להם ביקוש, וספרים קלאסיים שצריך להיות להם מקום של קבע על המדף בחנויות הספרים, לא מגיעים אל קהל היעד שלהם אלא מעלים עובש במחסני ההוצאות, או חלילה, נגרסים ומושמדים. בינתיים רק אעורר (אני מקווה) את תיאבונכם בדגימה מהספרים שקניתי היום. אגב, הבן שלי רועי היה איתי, ובגלל הצורך לפקח עליו לא חרגתי מגבולות השולחנות של ספרי הילדים.

ולהלן הספרים שקניתי (להזכירכם, 14.90 לספר):

 

* המלך בבר מאת ז'אן דה ברונהוף. הספרים "בבר יוגה לפילים" או את "ספר הצבעים של בבר" יצאו בשנה האחרונה בעברית בשיתוף בין הוצאת כתר לעילמור, ונמכרים בחנויות ב-64 שקלים האחד. מדובר בספרים שכתב בנו של ז'אן דה ברונהוף, כדי להמשיך לסחוט עוד כסף מהדמות האהובה שהמציא אביו. מי שמכיר את הדבר האמיתי, יתאכזב מאוד מספרי ההמשך הדלים הללו. עדיף בהרבה לקרוא את הספרים המקוריים: "בבר הפיל" הוא הראשון, נדמה לי "המלך בבר" הוא השני בסדרה.

 

* פנו דרך לברווזונים מאת רוברט מקלוסקי. קלאסיקה אמריקאית, ספר מתוק ומקסים. חבל שהאיורים אינם בצבע, אבל כזה היה הסטנדרט כשהספר יצא לאור לראשונה ב-1941. חבל שחיכו עד 1998 לתרגם אותו לעברית.

 

* גברת צפר ומר דע מאת שולה מודן, איורים הילה חבקין. אני מאוד אוהבת את האיורים של הילה חבקין, וטלי אוהבת צפרדעים.

 

* הנמר שמתחת למיטה מאת נורית זרחי, ציר אבנר כץ. שירים לילדים. נו באמת, איך אפשר להשאיר דבר כזה בחנות?

 

* שירים שענת אוהבת במיוחד מאת יהונתן גפן. לא ברור לי איך לא היה לי הספר הזה עד עכשיו.

 

* מעשה באפרוח שהלך לבקש אם אחרת מאת לוין קיפניס, אייר רבי צבי בצלאל. פיסת היסטוריה.

 

* עוד דגמי אלתר. ספר הצביעה האולטימטיבי. לאן הם נעלמו, הספרים האלה? צביעה של דוגמאות גיאומטריות זאת פעילות אחרת לגמרי, והרבה יותר אמנותית, מצביעה של ציורי קריקטורה לילדים.

 

* הג'יראף, השקנאי, וגם אני. מאת רואלד דאהל, איורים קוונטין בלייק. אף פעם לא קראתי, אבל היוצרים שניהם קלסיקנים.

 

* מולי החתול שהיה לי מאת מגי סמית. לא יודעת כלום על הספר הזה, אבל הוא כל כך יפה!

 

* המערה של חמי מאת יצחק נוי. המחבר של גבעת האירוסים השחורים, רון וג'ודי, אור ואלכסנדר.

 

ובינתיים רועי בחר לעצמו:

 

* אנחנו קונים – ספר המשחק המתקפל שלי לא ממש ספר, אלא צעצוע מחופש לספר. כשפותחים את גליון הקרטון במלואו, מקבלים רקע מצוייר של סופר-מרקט גדול, שאפשר להעמיד כמו תפאורה למשחק. בצידו השני של הקרטון מאוחסנות דמויות נתלשות של קונים ומוכרים שניתן לשחק איתם כבובות בחנות. 

 

* אנו לומדים לספור. מה נעשה, לילד טעם ספרותי משלו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה המלצות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

15 תגובות על ספרים בזיל הזול

  1. סופרת ספרים הגיב:

    לפני חודש-חודשיים היו שם גם ספרים של אלינור פרז'ן (שתרגמה דליה רביקוביץ), וגם כמעט כל הספרים של ג'ון לה קארה שתורגמו לעברית, וגם רביעיית הראג' של פול סקוט ("היהלום שבכתר" וכו'), וגם הרפתקאות חמור שכולו תכלת, וגם ספר הילדים הכי יפה שנכתב בעברית אי פעם – "אין שם אריה", של נורית זרחי.

  2. אביבה הגיב:

    "צומת" בסנטר מוכרת באופן קבוע ספרים ב-14.90. המכירה עד סוף סוכות היא בבית ציוני אמריקה (שם רוב הספרים עולים 20 שקל).

  3. איילת הגיב:

    אפילו לא עלה על דעתי שהספר תורגם לעברית. למעשה לא מזמן אפילו אמרתי לפרטית שאין אותו בעברית.
    אולי נעשה החלפות בדצמבר? אני אביא לך באנגלית את תביאי לי בעברית. המחיר הוא אותו מחיר (14.90).
    אגב, אם יש משהו שבא לך, זה הזמן לבקש.

  4. גילי הגיב:

    סופרת: נדמה לי שרוב הספרים שמנית אכן עוד נמכרים שם, ובהם בהחלט "אין שם אריה" שגם אני מחסידיו (לא קניתי כי כבר יש לנו). היה שם גם "מדלנה" (Madeline( המקסים שלא קנינו כי כבר יש לנו, ועוד.

    אביבה: יש יותר מ"צומת ספרים" אחת בדיזינגוף סנטר. חוץ מהחנויות הרגילות יש כרגע בקומה העליונה, ליד הג'ים, חנות זמנית שפתוחה רק עד סוף סוכות, וכל הספרים בה נמכרים ב-14.90. אם אינני טועה, בבית ציוני אמריקה נמכרים ספרים של הקיבוץ המאוחד, ספריית הפועלים, ועוד כמה הוצאות קטנות; בדיזינגוף סנטר מוכרים ספרים של עם עובד, זמורה-בית-דביר-מודן-כנרת, ועוד כמה הוצאות קטנות.

    אילת: you have a deal.

  5. אופיר הגיב:

    השם של הספר של יצחק נוי הוא אור ואלכסנדרה, לא אלכסנדר

  6. אביבה הגיב:

    גם אני התכוונתי לאותה "צומת" שנמצאת למעלה, ופועלת כבר כמה חודשים.

    מאידך, אם את בטוחה שהם פתוחים רק עד סוף החג, אולי אקפוץ לשם שוב.

  7. רונית הגיב:

    גם אני אוהבת ספרי צביעה של צורות גיאומטריות. לדעתי הם תורמים מאוד ליצירתיות. אני קונה ספרים כאלה לבנותי בחנויות 'כפר השעשועים'.(בתל-אביב יש חנות באלנבי
    "הג'ירף השקנאי וגם אני" הוא ספר נהדר. משעשע, מלא דמיון והומור חזותי.

  8. ניקי הגיב:

    אני פשוט אחוזת קנאה. הנה אחד החסרונות הגדולים של התגוררות בארץ אחרת…

    איכשהו, כשאני באה לביקור, מלאת כוונות לחזור עם מזוודות מלאות בספרים, אני אף פעם לא מצליחה למצוא כאלה מבצעים ונותרת כשחצי תאוותי בידי (חוץ מזעם מתמשך על מחירי הספרים בכלל בארץ, שהפכו את הקריאה לתענוג יקר מאוד).

    וגילי, באיחור רב מאוד מאוד (איכשהו, התגובה ההיא נעלמה לי ורק לאחרונה צפיתי בה), אני חייבת לך תודה רבה על הנכונות לתת לי את אחד מספריה של אדית נסביט. אז תודה, באיחור🙂

  9. יוכי שלח הגיב:

    לקנות ספרים בשוק של אשדוד. שלושה במאה, אומר המוכר, ואני לא עומדת בפיתוי לשאול: שלושה קילו במאה? הוא צוחק.
    כל רבי המכר שם,ללמדנו שספר לפעמים הוא רק מוצר.

    וגם אני כתבתי בדף שלי על צומת ספרים ועל סטימצקי. אולי גם זה מסימני החג.

  10. זו ש הגיב:

    פתוחה כבר מאפריל, בערך. הם בכל פעם אומרים שהם פתוחים "רק עד סוף ה".
    גם אני השתוללתי שם, במאי השנה, והם אמרו שהם פתוחים רק עד יוני. הנה:
    http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=8888&blogcode=1776580

  11. פ הגיב:

    הגי'רף, הפליקן וגם אני?
    אחד הספרים האהובים אצלינו בבית בשפת המקור.

  12. רונית הגיב:

    מוזר – לא מצויין שם המתרגם .
    מוזר 2 – מדוע הקוף לא מוזכר בשם הסיפור?

  13. פ הגיב:

    ככה זה גם במקור.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    הג'רף השקנאי וכו' הוא אכן מהספרים האלה של צומת ספרים- קניתי אותו שם בזול לפני כמה שנים טובות מאותן סיבות שציינת בדיוק. גם את פנו דרך לברווזונים ראיתי שם מזמן ואכן- אין כמו הנאת קניית ספרים בזול! (אבל אני כרגע מתאפקת, כי אם נוסיף למחיר נסיעות הלוך חזור מחיפה זה לא יהיה כל כך זול…) מקנאה בכם על מדלנה והנמר שמתחת למיטה…
    חגשמח!!!!!!!

  15. ספלינטור הגיב:

    תזהרי, סיפרתי לבתי לתומי את "שירים שענת אוהבת במיוחד" וזה נגמר בשני שירים מדכאים במיוחד.

    מזל שהיא רק בת ארבע ולא כל-כך הבינה במה מדובר…

כתיבת תגובה

