"טרופותי הבת"

 

כתבה: ג'וליה דונלדסון; אייר: אקסל שפלר; תרגום: רימונה די-נור; כנרת, 54 שקלים
 
אם יש כזה דבר ספר חובה בחדר הילדים, אז "טרופותי" הראשון הוא ספר כזה. האיורים מקסימים, הסיפור מבדר וחכם, הטקסט מושלם להקראה בקול, והתרגום המופתי של רימונה די-נור לא נופל במאומה מהמקור. "טרופותי הבת", לעומת זאת, הוא נפילה. זהו ספר המשך לסיפור "טרופותי", המתרחש כעבור שנים, כשבתו הקטנה של הטרופותי מחליטה לצאת ולחפש את העכבר האכזר שעליו סיפר לה אביה. העכבר היה גיבור הספר "טרופותי", ושם הוא עורר הזדהות מלאה, כי כל הספר עסק במאמציו לא להיאכל על ידי חיות שונות. ב"טרופותי הבת" הגיבורה היא המפלצת שרוצה לאכול את העכבר, וכבר פחות ברור עם מי אמור הקורא להזדהות, ומה יהיה סוף טוב ומספק. הסיפור הרבה פחות מקורי, כי אלמנטים רבים חוזרים מהספר הראשון, הפיתרון בסוף סתמי, ואפילו התרגום פחות קולח. אבל כה רבה אהבתנו לטרופותי הראשון, שאנחנו לא נתאפק ונקנה גם את טרופותי ההמשך, ולו רק כדי לפגוש עוד פעם בדמויות האהובות. ובתו של הטרופותי, המפלצת הילדה, באמת מאוד חמודה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה התפרסם בלאישה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

10 תגובות על "טרופותי הבת"

  1. איילת הגיב:

    הם כל כך משובחים ששונאת שינויים כמוני לא יכולה לחשוב על המשך. מה גם שהוא נסגר בצורה מספקת לילד (העכבר הקטן גובר על הטרופותי הרעב) ומעולם לא עלה הנושא של נקמה אלא רק של שרשרת מזון טבעית כך שההמשך הזה נשמע לי יותר רייטינג מאשר איכות.
    בכל מקרה, לחובבים – הצמד ג'וליה דונלדסון ואקסל שפלר שיתפו פעולה בעוד הרבה ספרים אחרים שכולם פנינים ("את אמא שלי?" זו עוד דוגמה משובחת) ורימונה די-נור עושה עבודת פלאים בתרגום.

  2. גילי הגיב:

    אכן צמד מוצלח מאוד. גם אנחנו אוהבים את רוב הספרים שלהם:
    "לקוף יש בעיה" (אולי לזה התכוונת כשכתבת "את אמא שלי?"
    "טרמפ על מטאטא"
    "הענק הכי גנדרן"
    ושניים חדשים מסדרת "יער הבלוטים", לקטנטנים:
    "ארנבת נמה נים"
    ו"לשועל אין גרביים"

  3. איילת הגיב:

    לקוף יש בעיה.
    (וזה שלידי מוסיף שלפעמים גם לאשתו של הקוף יש בעיה).
    וגם לכם יש בעיה שעוד לא ראיתם את צ'רלי. אבל בנובמבר כבר תוכלו להשיג את הדיוידי.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    סתם התעצלתי להגיב על זה וגם נראה לי קצת מוזר להגיב על רשומה שנכתבה מזמן מזמן. ולכן אני פונה למעשה ההגיוני ומגיבה לך על זה דוקא כאן, אצל גילי… ראיתי, הוקסמתי(דוקא לא מג'וני- הוא הפעם הפחיד אותי בניגוד להרגלו, מה שמעיד על יכולת המשחק שלו לפחות). תהיתי איך הפרטית שלך לא סבלה מסיוטים כי היא נשמעת לי קטנה יחסית לחלק מהסצינות שם אבל אני כילדה גדולה אכן התענגתי על כל שנייה.

  5. ריקי הגיב:

    לקוף יש בעיה, מלבד האיורים היפים.
    אבל אין לי את טרופותי ואשמח להשיגו.
    גילי, איפה אפשר לראות עוד המלצות שלך על ספרי ילדים לגיל שלוש וחצי?

  6. גילי הגיב:

    היכנסי ל"ארכיון האתר" (בטור הימני, מתחת לתמונה) ותראי שם מדור שקוראים לו "התפרסם בלאישה", שם מרוכזות המלצות הספרים לילדים. לא מחולק לפי גילאים, אבל נדמה לי שרוב ההמלצות הם לגילאים צעירים.

    את "לקוף יש בעיה" הילדים שלי דווקא מאוד אהבו. בדרך כלל לא הקראנו הכל, אלא עשינו איזה תמצות לפי האיורים, והפכנו את זה קצת למשחק זיהוי וניחוש. הם לא מבינים את ההתחכמות עם הזחלים, אז מדלגים על העמוד הזה. הבן שלי תמיד מאושר בסוף הספר, כשאפשר לצעוק, "לא, זאת לא אמא, זה *אבא*!"

  7. משה הגיב:

    בלה בלה

  8. ספלינטור הגיב:

    אני אוסף כאן
    http://del.icio.us/splintor/GiliBooks
    את הספרים שאני פעם ארצה לקנות, כשבנותי יגיעו לגיל המתאים

  9. גילי הגיב:

    זה הדבר הכי מחמיא שראיתי כבר הרבה זמן.
    מייד נתקפתי נקיפות מצפון שמזמן לא עדכנתי את ההמלצות.

  10. דורית הגיב:

    האינדיאנית בת ה-4 (בתדודה) קיבלה את הספר לחג מדודה אחת, ומיד דרשה שהדודה השנייה (אני* תקרא לה אותו. אז ככה… ממש חשוב שהילד יזכור את הספר הראשון, כי למרות שהיא הכירה אותו, היא לא ממש זכרה את העלילה וזה פגם. חוצמזה, הספר ממש מקסים ומשעשע, כתוב טוב וכו' – אבל הסוף תמוה ומאכזב, מתרחש מהר מדי (תוך 2 עמודים בערך) והאינדיאנית לא הצליחה להבין מה הולך שם…

    מצד שני, כל ספר שיש לו גיבורה כל כך חמודה, קונה אותי… ע"ע אוליביה.

כתיבת תגובה

