רגע לפני פרסום המלצה…

ערכתי חיפוש על הספר "אמא לא הסכימה" מאת אימי עירון.

נתקלתי בהודעות מפרגנות זהות בכמה פורומים שונים. כל ההודעות הופיעו כמובן באותו יום, בסמיכות לצאתו לאור של הספר, מה שמעורר חשד שאדם כלשהו הקשור בהוצאה הוא שניסה לעורר "באז" לספר. חבל שלא הודה בקשר שלו לספר. חבל עוד יותר שמצא לנכון לכתוב תחת (לפחות) שני שמות שונים: אורי רימון, ומשה כץ. את דעתי על פרסום שכזה כבר כתבתי פה בעבר. בעיני זהו שימוש לרעה בפורומים, וזה דוחה. מי שחש צורך לשקר או להתחזות לאדם מן השורה כדי להמליץ על ספר, ראוי לגינוי. זה הוציא לי את החשק להמליץ על הספר פה באתר שלי.

 

במקום זה אמליץ על ספר יותר טוב, בדיוק באותו נושא אם כי מתאים לילדים גדולים יותר (כיתה ב' ומעלה), שיצא לאחרונה בהוצאה מחודשת: "הבית שבו מתים הג'וקים בשיבה טובה" מאת יורם קניוק, עם רישומים של רות גווילי, בסדרת סביונים של הוצאת ידיעות אחרונות. הבית הולך ומתמלא חיות מחמד וסתם חיות, לדאבונו של האבא שמוחה ללא הרף; מתעלמים ממנו, ובסוף גם הוא איכשהו לומד לחיות עם זה בשלום.

פוסט זה פורסם בקטגוריה המלצות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על רגע לפני פרסום המלצה…

  1. חמוטל הגיב:

    זה לא מה שנקרא שימוש לרעה, אל תתחסדי. אינטרנט הוא מכשיר לכל מיני ענינים. אנשים עושים בו שימושים שונים. זה מקום פתוח לכל. גם ליח"צנים. העובדה שאנשים כותבים בשם אחר מהשם איתו נולדו לא הופכת אותם לשקרנים או מתחזים. זה כל מה שיפה במדיום הזה. עבדה שאת אינטילגנטית מספיק לחוש מתי ההודעות יח"צניות ומתי לא.

  2. עינת ארליך הגיב:

    אני מסכימה שרצוי שהפורומים יהיו מקום נקי ממסחריות וזה באמת לא לענין, אבל אני חייבת להודות שבעקבות הפרסום בוואלה ראיתי את הספר והוא מתוק ביותר ושווה, .

  3. גילי הגיב:

    לכתוב בשם אחר מזה שבו נולדת זה דבר אחד. לשאול פרסונה של אדם מהשורה כשאינך כזה, זה סוג של שקר. אין לי שום בעיה עם יח"צנים שמשתמשים באינטרנט כדי לקדם מכירות. יש לי בעיה עם יחצ"נים שמתחזים לקוראים.

    נסחפתי? כולה כתבתי שיצא לי החשק להמליץ על הספר. כפי שכותב י בן מנחם, עצם הכותרת מרמזת על כך שעמדתי להמליץ על הספר, ואת ההמלצה הרי כבר כתבתי ושלחתי ל"לאישה" לפני שבועיים, או במילים אחרות, כל מה שאני עושה כאן מתסכם בג'סטה. ג'סטה שמשמעותה: לא מוצא חן בעיני איך שאתם מקדמים את הספר הזה, ולא בא לי לשתף איתכם פעולה. זכותי.

    מה אני מקווה להשיג? בעיקר שידעו הנוגעים בדבר, שמישהו שם לב למה שהם עושים, ושזה לא נעים. אולי בפעם הבאה יחשבו פעמיים. אילו רק היו מזדהים בזהותם האמיתית, לא היתה לי איתם שום בעיה.

  4. י בן מנחם הגיב:

    האין הכותרת מסגירה את דעתך
    על הספר?

  5. ספיר הגיב:

    החמוטל שהגיבה פה היא לא זאת שאת מכירה.
    (אלא אם כן, כמובן, את מכירה יותר מאחת, ואז הלך עלי. אני פשוט לא אוהבת תגובות שמאשימות אנשים בהתחסדות, ובטח שלא כשהן נושאות את שמי).

  6. שי הגיב:

    שימו לב שזה גם אותו נוסח, מה שגם קצת מסגיר

  7. י בן מנחם הגיב:

    האין הכותרת מסגירה את דעתך על הספר?

כתיבת תגובה

