שנה אחת, 52 ספרים

עברה כבר כמעט בדיוק שנה מאז שפתחתי את הבלוג הזה, או דף, או מה שזה לא יהיה. אחת המטרות העיקריות שלי היתה להכריח את עצמי לנהל מעקב אחרי כל הספרים שאני קוראת. לא כל ספר שנכנס מימין לטור "ספרים שאני קוראת עכשיו" שרד והגיע עד "ספרים שקראתי לאחרונה". היו כמה ספרים ששברו אותי באמצע (כגון "ארטמיס פאול – התקרית בקוטב הצפוני"), או שפשוט קלטתי שאני לעולם לא אקרא אותם ממש מתחילתם ועד סופם (כגון "רציונליות, הוגנות ואושר"). והיו כמה ספרים שקראתי השנה, שלא נכנסו לרשימה כי איכשהו לא היו נראים לי מתאימים, כגון ספרים שקראתי פעם שנייה ושלישית תוך כדי תרגום, ספרי עיון, ספרי שירה, ספרי ילדים קצרים, וגם לא את כל ספרי הקומיקס ("רומנים גרפיים") אם כי כמה כן. קראתי כמה כתבי יד שלא הכנסתי לרשימה כי זה לא לעניין לפרסם אותם. יש עוד כמה ספרים שהייתי בטוחה שקראתי אותם השנה אבל כנראה טעיתי, כגון "מות הנזיר" מאת אלון חילו, או "המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה" – באמת עברה יותר משנה? וואלה.

ומה אני לומדת מרשימת הספרים הארוכה הזאת? שאני קוראת בקצב ממוצע של ספר לשבוע. האמת, חשבתי שאני קוראת קצת יותר מזה. שאני קוראת הרבה יותר אנגלית מעברית, שאני קוראת הרבה פנטסיה, שאני קוראת הרבה ספרי נוער: את כל זה יכולתי להגיד לכם מראש גם בלי רשימה. בעצם הרשימה הזאת לא מלמדת אותי הרבה על עצמי שלא ידעתי. ואולי גם זה משהו: למדתי שאני מכירה את עצמי די טוב.

וזו הרשימה (וסליחה, על רובם לא כתבתי כמעט כלום. לכתוב על ספר זה בשבילי תהליך מורכב שגוזל הרבה זמן ומאמצים נפשיים. אני מעדיפה פשוט לקרוא ולהנות. מה עוד שחלק מהספרים קראתי בתור לקטורית להוצאת ספרים, ואני מעדיפה לא לפרסם כאן את רשמיי).

 

1. Indigo's Star מאת הילארי מקיי

2. Paladin of Souls מאת לואיז מקמסטר בוז'ולד

3. The Color of Magic מאת טרי פראצ'ט (בעברית, "צבע הכשף")

4. The Sandman: Preludes and Nocturnes מאת ניל גיימן

5. 253 מאת ג'ף ריימן, תרגמה יעל אכמון

6. "מקום אחר ועיר זרה" מאת מאיה ערד

7. Bottersnikes and Gumbles מאת ס.א.וייקפילד

8. Del-Del מאת ויקטור קלהר.

9. Little, Big מאת ג'ון קראולי (בקרוב בעברית)

10. Lionboy מאת זיזו קורדר (בקרוב בעברית)

11. Airborn מאת קנת אופל

12. Lola Rose מאת ג'קלין ווילסון

13. "הבריחה אל שום מקום" מאת אורה מורג

14. "תעשה עומד על הראש" מאת יעל ענבר

15. The Dollmage מאת מרטין ליבט

16. A College of Magics מאת קרולין סטברמר

17. Sorcery and Cecelia מאת קרולין סטברמר ופטרישה ריד

18. "קילומטר ויומיים לפני השקיעה" מאת שמעון אדף

19. "ווינטר בלו ילדת פיות – אבני הכוח" מאת אשכר ארבליך-בריפמן

20. The Time Wreccas מאת ואל טיילר

21. The Haunting of Alaizable Cray מאת קריס וודינג

22. The View from Saturday מאת א.ל. קונגיסברג

23. Girl Underground מאת מוריס גלייצמן

24. Toad Rage מאת מוריס גלייצמן

25. "מהירות החושך" מאת אליזבת' מון, תרגמה יעל סלע-שפירא

26. The School at the Chalet מאת אלינור מ. ברנט-דאייר

27. Conrad's Fate  מאת דיאנה וין-ג'ונס

28. The Creature in the Case מאת גארת' ניקס

29. Fray מאת ג'וס ווידון

30. Drowned Wednesday מאת גארת' ניקס

31. "מיסל והנחשוף" מאת איאן אוגליבי, תרגם אורי בלסם

32. The Sandman II – The Doll House מאת ניל גיימן

33. "גלי במבצע דיאטה" מאת סמדר שיר

34. The Wee Free Men מאת טרי פראצ'ט

35. The Folk Keeper מאת פראני בילינגסלי

36. "פשוש בריבוע" מאת ג'ודי בלום, תרגום

37. The Summer Book מאת טובה יאנסון

38. Tom Finder מאת מרטין ליבט

39. A Hatful of Sky מאת טרי פראצ'ט

40. The Exiles in Love מאת הילארי מקיי

41. Lionboy – The Chase מאת זיזו קורדר

42. Sunshine מאת רובין מקינלי

43. "חיים בלתי גמורים" מאת מארק ספראג, תרגמה יעל אכמון

44. Pay the Piper  מאת ג'יין יולן ואדם סטמפל

45. "פרשת ג'יין אייר" מאת ג'ספר פורד, תרגום

46. Harry Potter and the Half-Blood Prince מאת ג'.ק.רולינג (בקרוב בעברית)

47. Shade's Children מאת גארת' ניקס

48. The Anubis Gates מאת טים פאוורס (בעברית: "שערי אנוביס")

49. The Children of Green Knowe מאת ל.מ.בוסטון

50. The Ragwitch מאת גארת' ניקס

51. The Beasts of Clawstone Castle מאת אווה איבוטסון

52. Homecoming מאת סינתיה ווֹייט

 

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה יומן קריאה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על שנה אחת, 52 ספרים

  1. נטע הגיב:

    שאת קוראת ספר בשבוע. אני תקועה עם "שירתה של טרויה" כבר בערך שלושה שבועות, כל ערב רבע שעה…
    ו"צבע הכשף" זה שם די מצ'וקמק🙂

  2. את לי ללילה הגיב:

    אבל את, מה שאת לא כותבת אני נהנית. ותדעי לך שאת התגובה על עניין הציצי מפעם אני אזכור לפחות למשך העשור הבא של חיי – זה היה חד פעמי.

  3. רעיון משובח בהחלט, הרשימה הזו, ואימצתי אותו בחום. נדמה לי שמותר לעשות את זה גם מיומולדת עד יומולדת, אז שיחזרתי לי אחורה ויצאו 62. בשנה הקרובה אעשה את זה מסודר יותר, אבל קבלי תשבחות רבות על הרעיון שהוא גם פדנטי, גם נרקסיסטי וגם אובססיבי – בדיוק כמו שאני אוהב.

  4. טלי הגיב:

    היי גילי והיי כולם- לא נטשתי אתכם, פשוט הייתי בקפריסין ולהפתעתי הניתוק מהמחשב דוקא נתן לי סוג של מנוחה נעימה…
    מה אני לומדת מהרשימה שלך? כמה מעט ספרים קראנו שתינו השנה… (כלומר- ספרים משותפים לך ולי, כל אחת מאיתנו קראה לא מעט בפני עצמה…)אז גם אני קראתי את פרשת ג'יין אייר שהקסים אותי לחלוטין, את ווינטר בלו עליה אנחנו פחות או יותר מסכימות,את מקום אחר ועיר זרה ששבה את ליבי לחלוטין ולצערי גם את גלי במבצע דיאטה…
    ואגב, בקפריסין סופסוף קראתי את המצפן הזהוב והשאר בדרך כך שאפשר להפסיק לנדות אותי וכצפוי- גם אני הצטרפתי למפלגת המעריצים של ליירה…

  5. יצהר הגיב:

    זה ממש מספר מעצבן ומוגזם. טוב, אם ללכת על חצי הכוס המלא/ה, שנינו יחד קראנו איזה שבעים ספרים השנה – הספק לא כל כך גרוע

    העיקר שלא תפסיקי לכתוב

  6. אופיר הגיב:

    את אוהבת פראצ'ט? אם היית מתרגמת את הספרים בטח היית מתמודדת עם משחקי המילים טוב יותר מהמתרגמים הנוכחים D:

כתיבת תגובה

