קצר: שני לינקים

אחד שהעציב אותי ואחד שהצחיק אותי עד דמעות.

 

והעצוב תחילה: בניסיון לאסוף מידע בשביל רשימת הקלטות לילדים המכילות פרסומות, פרסמתי הודעות בכמה פורומים. לפחות פורום אחד מחק את ההודעה שלי בגלל שהיתה בה הפניה לאתר חיצוני. בשניים שנותרו, התפתחו דיונים שאיכזבו והעציבו אותי מאוד. אולי יעניין אתכם לקרוא מה עמדת מנהל פורום "צרכנות" בתפוז על פרסומות מובלעות בקלטות לילדים (הוא בעד). את התגובות שקיבלתי בפורום "חינוך לגיל הרך" בתפוז, לא שווה אפילו לקרוא. מביך.

 

שנית, מצחיק: עיתון הגרדיאן ערך תחרות לכתוב את מותה של דמות מסויימת בספרי הארי פוטר בסגנונם של סופרים שונים. אני לא אומרת שזאת הדמות שבאמת מתה בספר השישי, אבל אני גם לא אומרת שלא. אז אם אתם רגישים לספויילרים, אל תלכו אל הלינק הזה. ראו הוזהרתם, לא לבוא אלי בטענות. אבל אם אתם כבר יודעים מי מת בספר השישי, או שלא איכפת לכם, ואם אתם מסוגלים לסבול שעושים קצת צחוק מהארי פוטר, הלינק מומלץ בחום.

פוסט זה פורסם בקטגוריה משיטוטי ברשת. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

16 תגובות על קצר: שני לינקים

  1. עומרון הגיב:

    אבל השתעשעתי מהדרישה שלך להתנצלות.
    כמובן שזו מדינה דמוקרטית וזכותו של כל אדם להיעלב, ובכל זאת התגובה שלך הייתה קצת משעשעת.

    אגב,
    רוב האנשים (לדעתי, על סמך מדגמים לא מייצגים), בייחוד כשזה נוגע לחינוך הילדים נוטים להיות קונפורמיסטים בצורה מבהילה ממש.
    החשש שהילד יהיה חריג גורם להורים לקבל כל תכתיב כאמת צרופה.

  2. גילי, עשית לי את היום עם הלינק לגארדיאן. שאפו ותודה!

  3. את צודקת, כמובן, במאת האחוזים.

  4. גילי הגיב:

    תודה. אתה יכול למחוק את ההודעה שלי שם. סתם אני חזירה של קרדיטים.

  5. טלי הגיב:

    נכנסתי לתגובות בפורום צרכנות ואם זה מה שאומרים בפורום צרכנות זה באמת מייאש… לא נכנסתי לויכוח כי לא בא לי להכנס לויכוחים מיותרים עם אנשים שאני לא מכירה, אבל אם את רוצה שאכנס בכל זאת וארביץ להם- רק תגידי!
    ללינק השני לא נכנסתי. נכון לרגע זה אני מחכה לתרגומך ועוד לא קוראת את המקור כך שאני מנסה להימנע מספוילרים, אבל אני ממש לא מתחייבת להמשיך ולשמור על המדיניות הזאת בהמשך, נראה.בכל אופן- אל תוותרי על רשימת הקלטות המפרסמות- זה חשוב ואפילו חיוני ויימצאו האנשים שיתמכו בכך, אני בטוחה(או לפחות רוצה להאמין…).

  6. גילי הגיב:

    תגובתך נמחקה מפאת ספויילר. סליחה.

  7. גילי הגיב:

    את ממש לא חייבת לקפוץ להגנתי. סתם להסתכסך עם אנשים טיפשים.

  8. טלי הגיב:

    אבל בשביל הפרוטוקול- מגיע להם!
    אוי…אני כן קראתי את הספוילר שלו לפני שמחקת…אבל כיוון שזה מה שניחשתי לבד מקריאת הנדלזלץ בהארץ של אתמול אני חושבת שאנקוט במדיניות שקולה ובוגרת של הדחקה.

  9. איילת הגיב:

    ואני לא מוצאת את הנדלזלץ אונליין. זה גילי המאוחר או שעתי המוקדמת. בכל מקרה, אושר גדול על הקישור מהגרדיאן, יהיה לי חומר קריאה לגיטימי בעבודה (כזה שאף אחד לא מרים גבה נוכח הסימנים המוזרים שהוא כולל).
    חוצמזה, אני לא מבינה את כל הפסטיבל. אנשים מבוגרים ברחבי בוסטון, קיבלו את הספר באמצעות UPS בלילה שבין שבת לראשון והתרגשו כאילו חייהם תלויים בכך. האבא של כמעט נסחף בעצמו עד שהודעתי חגיגית שהוא, את שלו יקבל רק כשירדו המחירים.
    ועוד חוצמזה, נורא התגעגענו אתמול פתאום ודגדג לנו להתקשר, רק חישובי רמת הסיכון של להרים לכם טלפון יום אחרי שיוצא הארי פוטר הורידה אותנו מזה.
    טלי – נכון שבפוסט על הפרסומות הבנת שהתכוונתי להחמיא לך?

  10. רז הגיב:

    שהסכימו אתך (גם בפורום חינוך לגיל הרך).

    בנוגע למנהל פורום הצרכנות, מלבד היותו חמור, יש כשל לוגי חמור אחד בטענות שלו: הוא טוען שבכל העולם זה ככה. זה לא.

    עוד לא ראיתי את פוקהונטס בסרט של דיסני יוצאת מהצלילה שלה במים עם בקבוק של "מי עדן" (או מה שלא תהיה המקבילה האמריקאית של זה) ביד. עוד לא ראיתי אף אחד מאבירי הג'דיי בסרטי "מלחמת הכוכבים" נלחם עם חרב אור שמוטבע עליה הלוגו של סכיני גילוח "ג'ילט". עוד לא ראיתי את הארי, רון והרמיוני עוצרים לארוחת צהריים במקדונלד'ס.
    אלה שלושת הדוגמאות הראשונות שעולות לי בראש, ולגמרי לא במקרה מדובר במוצרים הממוסחרים והממותגים ביותר שרצים על מסכי הקולנוע. אבל המסחור והמיתוג האלה נשארים *מחוץ* לאותם מסכים. בסרט עצמו אין להם זכר. הוכחה, נדמה לי, שאפשר גם אחרת.

    ואם כבר הארי, רון והרמיוני – גילי, מה חשבת על הספר החדש (מעבר ל-"יאללה, לעבודה")? (-:

  11. טלי הגיב:

    וקריאה נרגשת לאחים הגדולים ב"רשימות"- מילא להעתיק קוד אבל אולי תימנעו משימוש בסיפרה
    זה נראה בדיוק אותו דבר ויש לי הרגשה שבגלל זה המפלצת אוכלת לי הודעותoאפס ו/או באות האנגלית

  12. דורית הגיב:

    קודם כל, הקישור מופלא ואני מתכוונת לקרוא לעומק (רפרפתי על כמה). באמת בהתחשב באיכות ההריגה של רולינג את דמויות האב בספרים, לא יזיק לחפש גיוון. מצמצת, הפסדת…

    חוצמזה, רק רציתי לשלוח איחולי הצלחה והישרדות נעימה — מהראיונות איתך הבנתי שצפוי לך טירוף חושים בחודשים הקרובים…

    אגב, אני מהמבוגרים שקיבלו את הספר ב-0200… בעלי שיחיה נשאר ער במיוחד, העיר אותי ולקח אותי לחנות פתוחה, ואז השאיר אותי לקרוא עד הזריחה. מה לעשות, גם למבוגרים מותר קצת פינוק ילדותי לפעמים…

  13. עמית ג. הגיב:

    בתור אחד שגדל עם אבא אמריקאי, אני זוכר בבהירות את Curious George. הוא היה קורא לנו את הספר באנגלית, לי ולאחי הגדול והצחוק לא איחר לבוא. יש לך בלוג מקסים ונפלא. כל הכבוד!

  14. עמית ג. הגיב:

    סליחה על הטעות – התגובה שלי מופנית לרשומה "הסקרן התורן".

  15. אפרת מאור-אגמון הגיב:

    לא יאמן שמישהו עם גישה כזו מנהל פורום צרכנות.
    אולי הוא שתול של התעשייה?

    בנוגע לפורוםמים שכדאי לפנות אליהם, יש את פורום המורים והגננות הגדול, שזה פורום שהיה בתפוז ופרש ממנו.
    הממשק פחות נוח מזה של תפוז, אך הקהל איכותי בהרבה.
    http://www.orianit.org/fmorim/

    לי זו נראית משימה ראויה ביותר (מצד שני אני העפתי כבר את הטלויזיה והוידאו מהבית, וילדים עוד אין לי).

  16. דפנה הגיב:

    אני אף פעם לא כותבת כאן, אבל לפעמים קוראת. קראתי בזמנו את מה שכתבת על קלטות הילדים והייתי מאוד מופתעת. לי אין ילדים ולא היה לי מושג שיש דבר כזה בכלל. כמובן שהזדעזעתי! עכשיו עקבתי אחרי הלינק שלך לפורום בתפוז והזדעזעתי אפילו יותר. באמת שאין טעם, אבל אם היה לי זמן וסבלנות ואופי יותר נקמני, הייתי הופכת למבקרת קבועה בפורום הצרכנות ופשוט מציקה ליצור (חובב ציון) בכל הזמנות אפשרית🙂
    ותגובת הצרכנים בשני הפורומים ובכלל… קצת מזכירה לי את תקופת רמדיה. נכון שבכלי התקשורת הזדעזעו קשות, אבל בפורומים אנשים מן הישוב קפצו והגנו על רמדיה ודרשו מהחברה הישראלית לגלות סלחנות.
    אני לא בטוחה מה הסיפור? אולי קצת התבלבלנו כאן ואנשים מתחילים לראות בחברות מסחריות איזה סוג של סמכות עליונה (מוסרית או אחרת) שזקוקה להגנה והצדקה?
    פתאום יוזמתך, שנראתה הגיונית ונדרשת, הפכה לאיזו מלחמה עקרה בטחנות רוח. מאוד מוזר

כתיבת תגובה

