"הטירה הנעה"

לכבוד חג השבועות ושבוע הספר, פרסומת עצמית קטנה:

 

 

אחד הספרים שאני הכי אוהבת מאת אחת הסופרות שאני הכי אוהבת (אם לא האהובה עלי) יצא לאור זה עתה בעברית, בתרגומי. הספר מומלץ בחום (לא חובה בתרגומי!)

 

להלן כיתוב הגב:

 

בארץ אינגרי שבה שולטים חוקי האגדות נידונה סופי, הבכורה מבין שלוש אחיות, לגורל של בינוניות. מכשפת השממה מטילה עליה כישוף והופכת אותה לאישה זקנה. סופי יוצאת אל הטירה הנעה שעשן סמיך מיתמר מארובותיה כדי להשיג עזרה. אבל הטירה שייכת לקוסם הנורא האול המשביע את רעבונו, כך אומרים, רק בלבותיהן של נערות תמימות. וכך נסחפת סופי אל מערבולת הרפתקאות ומעשי כשף מפתיעים, הכוללים קוסמים מאוהבים, כלבים מכושפים ודחלילים מדברים.

זהו ספר הרפתקאות מרתק ומשעשע ובו דמויות מקסימות ועלילה מותחת, פנטזיה מהפנטת ומלאה הפתעות עד לעמוד האחרון. את הספר עיבד לסרט מיאזקי, גאון האנימציה היפני שזכה באוסקר על סרטו "המסע המופלא".

 

ילדותה של דיאנה ווין ג'ונס עברה עליה בימי מלחמת העולם השנייה. רק לעתים רחוקות הזדמן לה ולאחיותיה לקבל ספרי קריאה חדשים. לכן החליטה הילדה דיאנה – מציודת בדמיון פורה ובתאווה עזה לספרים טובים – לכתוב את הספרים בעצמה. לימים היתה ווין ג'ונס לאחת מסופרות הנוער הפורות והפופולריות ביותר באנגליה ובעולם כולו.

ביקורת על הסרט בניו יורק טיימס.

פוסט זה פורסם בקטגוריה תרגומים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

16 תגובות על "הטירה הנעה"

  1. מישהי עם ניק מתחכם הגיב:

    מזל טוב! ייקנה וייקרא עוד השבוע.🙂

  2. עוד מישהי הגיב:

    של קוראים צעירים?

  3. דבי הגיב:

    כלומר, באיזה דוכן?

    בכלל, יולי הולך להיות חודש טוב בקולנוע, גם הסרט של מיאזאקי וגם צ'רלי והשוקולדה.
    בעצם זו הולכת להיות שנה טובה, בחורף יהיו גם נרניה וה.פ. 4. אחלה.

  4. טלי הגיב:

    היום הופיעה ידיעה ב"הארץ" לפיה המהדורה הבאה של "גלי במבצע דיאטה" תתוקן ןתעודן כדי לא להציג שמנות באופן מבזה ומשפיל.
    אמנם לא הזדעזעת מהספר, גילי, אבל היו פה כמה שכן(כולל אותי במידה רבה….) וחשבתי שתשמחו לשמוע.
    נכון שזה לא שייך לטירה הנעה אבל מי כבר יקרא בתגובות לפוסט ישן?….
    שבוע הספר שמח לכולם!

  5. מילי מ. הגיב:

    את הספר והיה מעולה, כיף גדול, אינטלגנטי ברמות ומצחיק. תודה על ההפנייה.

  6. מילי מ. הגיב:

    באיזו שנה יצא הספר במקור? זה לא מצוין משום מה בספר

  7. גילי הגיב:

    מילי – תבואי כל יום (אם כי לא יאמינו לי שלא המצאתי אותך.) הספר ראה אור לראשונה בשפת המקור בשנת 1986.

    טלי – מעולה! תודה שהערת את תשומת ליבי, אני רצה לבדוק (בגלל חופשה לא קראתי את הודעתך ביום כתיבתה).

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אני מתה כבר לראות את הסרט!!!!!!

  9. טל הגיב:

    גילי שלום,
    רציתי תחילה לחלוק איתך את העובדה שאני נהנת מאוד הן מהאתר והן מתרגומים שלך שקראתי,

    שאלה כללית לי אליך, האם יש לך המלצה לספר שיצא בעברית ועוסקת בקוסמים ומכשפות (ובעיקר לקוסמות) לילדה בת 8?
    באם יש לך המלצה לספר קריאה בנושא אחר לאותו הגיל אשמח גם כן אם תשתפי אותי.
    רב תודות ותתחדשי על הספר🙂
    טל

  10. גילי הגיב:

    שימי לב לרשומה הכי חדשה פה, ובה רשימה שלמה של המלצות. כמעט כל הספרים שם עוסקים בקסמים ובקוסמים. חלקם אולי קצת כבדים לילדה בת שמונה, תלוי ביכולות שלה. "האריה המכשפה וארון הבגדים" פשוט נפלא, אני אישית קראתי אותו לראשונה בגיל 6, במאמץ רב אך בהנאה מרובה לא פחות! ואת "חיי קסם" של דיאנה ווין ג'ונס קראתי בגיל 7. אם היא אוהבת גם ספרים לא על קוסמים, "בטסי המובנת" מאת דורותי קנפילד פישר, ספר מקסים מקסים מקסים, כמו שילוב בין "האסופית" ל"בית קטן בערבה".

  11. טל הגיב:

    תודה רבה, אכן ראיתי את ההפניה ואני מודה עליה, אלא שילדתי (וכך גם אני) מעדיפה בדרך כלל גיבורות על גיבורים.
    את "המכשפה וארון הבגדים" שהוא אכן ספר מקסים, אנחנו קוראות יחדיו, זה קצת גדול עליה.
    אני אחפש את הספר "בטסי המובנת".
    שוב תודה, טל

  12. הודיה הגיב:

    הספר של דיאנה ווין ג'ונס הוא ספר נורא יפה לפי הסרט שראיתי הטירה הנעה לא יצאה לי לקראו את הספר שלה יצאה לי לראות את הסרט הטירה הנעה ולפי הסרט אני חושבת שבטח הספר נורא מצליח והסיפור שהיא כתבה על סופי בטירה הנעה של אווהל נורא ריגש אותי בייחוד בסוף הסרט אבל הסרט נגמר טוב

  13. שני הגיב:

    בסוף הספר "הטירה הנעה" (הערות המחברת) יש תרגום של השיר של ג'ון דאן ("לך ותפוס כוכב נופל") רציתי לדעת אם התרגום הוא שלך או לא, אני שואלת כי מצאתי תרגומים אחרים לשיר. זה חשוב לי מאוד. תודה.

  14. גילי הגיב:

    כן, התרגום הוא שלי.
    אני דווקא סקרנית לדעת מי עוד תרגם את השיר – איפה מצאת? אני מכירה עוד תרגום אחד שהתפרסם, נדמה לי, ב"דג אנונימי" ואפשר למצוא אותו ברשת, אבל זהו.

  15. תאירה הגיב:

    ספר מדהים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    קראתי והתאהבתי!

  16. בועז כהן הגיב:

    נשמע מרתק. תודה

כתיבת תגובה

