"זה מזכיר לי ש…"

 

כתבה: אדוה שי, אייר: ירון לובטון, עמ' עובד, 49 ש"ח
 
פלח לא קטן מספרי הילדים שנכתבים בארץ, נכתבים לפי נוסחת "והילד הזה הוא אני": ספרי שירים קצרים, מתחרזים, ובהם ילד מספר בגוף ראשון על חוויה שעבר או הגיג שעלה בראשו. כשיהודה אטלס עשה את זה לפני כמעט 30 שנה, היה בזה משום החידוש. היום זאת כבר קלישאה, ודרכן של קלישאות להימאס ולשעמם. אף על פי כן, ספרה החדש של אדוה שי מצליח להפיק את המיטב מהנוסחה.
הדוברת בספר היא תמרה: ילדה נחמדה ורגילה, מיוחדת לא יותר מכל גיבורה של ספר ילדים. ובכל זאת שני דברים מייחדים את הספר: ראשית, הקשירה בין שיר לשיר: בתחתית כל עמוד, מופיעה השורה "זה מזכיר לי ש…" המעודדת להפוך את העמוד ולהמשיך בקריאה. כל שיר בספר הוא מעין הרחבה של תמרה על מילה או מחשבה קצרה שעלתה בשיר הקודם, מזווית מפתיעה. שנית וחשוב עוד יותר: כל אחד מהשירים מוצלח בזכות עצמו, ואין נפילות. הצבעים הרכים והאיורים הצנועים של ירון לובטון תורמים לעיצוב כולל פשוט ונקי. נחמד מאוד. 
 
  

 

במיטה לעצמי
אני לוחשת ושרה:

"יש לי שם מיוחד, קוראים לי תמרה
תמרה הופ הופ הופ
תמרה הופ הופ הופ
תמרה הופ הופ הופ
תמרה חרופ"

 

נ.ב.: זה מזכיר לי ש… מזל טוב לשרי ואלון חילו, על הולדת תמרה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה התפרסם בלאישה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על "זה מזכיר לי ש…"

  1. דורית הגיב:

    על הארעיות וחוסר המחויבות שבמילה 'לרשום' למול היציבות וההתמשכות של הדבר הכתוב… בכל מקרה, מצטרפת לחוסר הסובלנות כלפי אנשים "רושמים" ולעילגות הישראלית המתגלה במלוא עליבותה בפורומים, אתרי אינטרנט ובלוגים. כמי שהתגוררה מספר שנים בצרפת, מאוד הערכתי את הכבוד שהם רוכשים לשפה ואת הרמה הגבוהה של כתיבה, קריאה והבעה בעל-פה אליה מחונכים הדורות הצעירים. אין מה להשוות.

    ובכל מקרה, מאוד מאוד נהניתי לקרוא את הבלוג — הארי פוטר, בעוונותי, אני קוראת באנגלית…

כתיבת תגובה

